خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراك- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري مركزي گفت: دور دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه تفرش، آشتيان و فراهان به صورت الكترونيكي برگزار مي شود.
ابوالقاسم نصر اللهي افزود: در شش حوزه انتخابيه ديگر استان، كانديداهاي منتخب مردم در مرحله اول با كسب رأي مورد نياز وارد مجلس شوراي اسلامي شدند.
وي ادامه داد: در حوزه انتخابيه تفرش، آشتيان و فراهان كه مجموعاً يك حوزه را تشكيل مي دهند، به دور دوم كشيده شد، كه در 15ارديبهشت با رأي مردم تكليف روشن مي شود. در اين حوزه يك نماينده به مجلس راه خواهد يافت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:56 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری تفرش:

سرباز وظیفه شهید جواد صادقی معروف به سعید

فرزند : اسدالله
تارخ ولادت : 1344/06/01
محل تولد :شهرستان تفرش _ روستای طراران سفلی( سعیدیه )
تاریخ شهادت :1365/02/10
محل شهادت : منطقه عملیاتی فاو
محل خدمت : نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

شهید جواد صادقی در ماه آخر خدمت مقدس سربازی با شلیک مستقیم گلوله دشمن از ناحیه گلو مجروح و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 6:29 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی از دعوت قایقرانان برتر استان به اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف سنی خبر داد.

خبرگزاری فارس: دعوت قایقرانان برتر استان مرکزی به اردوهای تیم ملی

محسن غلامیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تیم ملی قایقرانی کشورمان خرداد ماه امسال در مسابقات جهانی لهستان حضور خواهد یافت و اعضای تیم ملی هم‌اکنون در حال آماده‌سازی به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: در رده سنی جوانان پنج نفر از ورزشکاران شایسته استان مرکزی به اسامی محمد جمشیدیان، رسول امینی، فرزاد جعفری، رامین غیاثوند و آرش درویشی هم‌اکنون در اردوی آماده‌سازی تیم ملی حضور دارند.

رئیس هیئت قایقرانی استان مرکزی گفت: در رده سنی جوانان بخش دختران نیز ملیکا برون و در رده سنی بزرگسالان زهرا اصلانی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

وی گفت: همچنین در رده سنی بزرگسالان احسان بیژنی و امین کاظمی اعضای تیم ملی کشورمان را در این اردو همراهی می‌کنند.

غلامیان در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی رشته آب‌های آرام در تفرش در سال جاری خبر داد و خاطر ‌نشان کرد: رشته آب‌های آرام در بخش بانوان امسال در تفرش راه‌اندازی شد و به دنبال این هستیم که این رشته را در بخش آقایان و در شهرستان محلات نیز راه‌اندازی کنیم.

وی همچنین از آمادگی این هیئت برای جذب علاقه‌مندان به رشته اسکی روی آب خبر داد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 10:52 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

اراک/ واحد مرکزی خبر / اقتصادی

با اجرای طرحهای آبخیزداری100 میلیون متر مکعب هرزآبهای سطحی در استان مرکزی کنترل شد.
بارندگی متوسطِ سالانه 300 میلیمتر در استان مرکزی 450 میلیون متر مکعب روان آب و هرز آب جاری می کند.
طرحهای آبخیزداری از سال 70 درکشور آغاز شد که ساخت آب بندها اجرای بانکت بندی در سطوح شیب دار و کاشت پوشش گیاهی عمده ترین فعالیت های این طرح است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تاکنون33 درصد از حوزه های آبخیز استان زیر پوشش فعالیتهای آبخیزداری قرار گرفته است.
هم اکنون 125 میلیون هکتار حوزه آبخیز در کشور وجود دارد که از 3 میلیون هکتار استان مرکزی ، تاکنون یک میلیون هکتار آن در قالب 85 طرح آبخیزداری شده است.
آقای نوری افزود: تحقیقات نشان می دهد اجرای طرحهای آبخیزداری جذب آب به منابع آب زیرزمینی را 50 درصد افزایش می دهد.
آقای محمدی از باغداران شهرستان تفرش می گوید : پیش از اجرای طرحهای آبخیزداری در این منطقه قناتها و چشمه ها تنها تا پایان بهارآب داشت و با اجرای این طرحها ، تا پایان تابستان آب دارند.
آقای عظیمی کارشناس آبخیزداری هم گفت: این آب بندها ظرفیت ذخیره 100 میلیون متر مکعب روان آب را دارند که البته با ظرفیت سد کمال صالح که بهار پارسال به بهره برداری رسید برابر است.
برای ساخت سد کمال صالح 250 میلیارد تومان و برای اجرای طرحهای آبخیزداری در استان مرکزی 24 میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تاکنون 12هزار هکتار بانکت بندی و کاشت درختان مثمر و 100 هزار هکتار کاشت بادامچه انجام شده است که زمینه نفوذ 120 تا 150 متر مکعب از هرز آبهای سطحی در شیبها و دامنه ها را فراهم می کند.
فرسایش خاک در حوزه های آبخیز سبب تشکیل رسوب در مخازن و سدهای کشور می شود.
درکشور سالانه 236 میلیون متر مکعب رسوب وارد مخازن سدها می شودکه می تواند 5 سد با ذخیره 50 میلیون متر مکعب را کاملاً پر کرده و از مدار خارج کند.
آقای نوری افزود : با اجرای عملیات آبخیزداری در هر هکتار حدود 3 تا 4 متر مکعب رسوب دهی در آن هکتار کاهش می یابد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 7:35 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش - خبرگزاری مهر: فرماندار تفرش گفت: رقابت های انتخاباتی مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان آغاز شد.

اصغر عالیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام آغاز رقابت های انتخاباتی دور دوم نهمین دوره انتخاباتی مجلس در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان افزود: 79 شعبه اخذ رای به همین منظور در این شهرستان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: بیش از یک هزار و 200 نفر، عوامل اجرایی و نظارت و بازرسی، برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه را بر عهده دارند.

برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی

فرماندار تفرش گفت: از بین 33 حوزه انتخابیه در کشور که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است، تنها در هفت حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود که با هماهنگی های انجام شده این امکان در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان فراهم شده است.

اصغر عالیخانی بیان داشت: برگزاری کلاس های آموزشی مختلف برای کاربران و اقشار مردم، آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را به 100 درصد رسانده است.

آموزش انتخابات الکترونیک

وی اظهار کرد: به منظور آشنایی بیشتر مردم با انتخابات الکترونیکی و نحوه رای دادن، دو مانور آمادگی در مصلی و مراکز آموزشی این حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

رییس هیئت اجرایی انتخابات حوزه تفرش، آشتیان و فراهان گفت: هم اکنون 79 صندوق برای این دوره انتخابات در نظر گرفته شده که در صورت افزایش ترافیک و نیاز، به صندوق های شعب افزوده می شود.

کاظم سپاسی آشتیانی و عباس صلاحی در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان با هم به رقابت می پردازند وآخرین مهلت تبلیغات کاندیدا در دور دوم انتخابات مجلس، ساعت هشت روز چهاردهم اردیبهشت ماه اعلام شده است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:40 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش - خبرگزاری مهر: امام جمعه تفرش گفت: یاری و کمک در ایجاد و تامین مسکن برای محرومان یکی از اعمال نیک است که اجر و پاداش معنوی دارد.

حجت الاسلام ولد بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه، یاری در ایجاد و تامین مسکن برای محرومین یکی از اعمال نیک است که اجر و پاداش معنوی دارد، افزود: هیچ کاری از خداوند پنهان نیست و پاداش  کارهای نیک  نزدش محفوظ می ماند.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر همکاری و مشارکت شایسته و با ارزشی در تامین و ساخت مسکن از سوی خیرین صورت گرفته که در روند ساخت پروژه های مسکونی بنیاد مسکن تاثیر آشکاری داشته است وهرچند که گسترش هر چه بیشتر این فرهنگ و عمل خیر تلاش همه جانبه ای را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت پروژه 33 واحدی مسکن محرومین تفرش آغاز شده است گفت: در حال حاضر ساخت و تامین مسکن نیازمندان در بیشتر شهرستان های استان سریعتر از قبل در حال انجام است و شرکت خیرین در این مهم قابل ستایش است.

پروژه  33 واحدی مسکن محرومین تفرش در زمینی به مساحت 2 هزار و 200متر در قالب 11 قطعه 200 متری به استعداد 33 واحد مسکونی با متراژ 60 متر مربع از منابع حساب 100 امام (ره) احداث خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:23 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری مهر: همزمان با فرا رسیدن سوم جمادی الثانی سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ،استان مرکزی در ماتم از دست دادن یاس کبود پیامبر اسلام(ص) به سوگ نشست.

به گزارش خبرنگار مهر، شیفتگان و دوستداران یگانه دردانه عالم هستی حضرت زهرا (س) دیشب و امروز با حضور در تکایا و مساجد به برپایی آیین های سوگواری و عزاداری پرداختند و عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

در این مراسم مذهبی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی و عزاداری پرداختند و عزاداران نیز در غم از دست رفتن ریحانه رسول بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
 
همچنین ارادتمندان و سوگواران حضرت زهرا (س) در قالب دسته جات سینه زنی با حضور در خیابانها به عزاداری پرداختند.
 
 سخنرانان و وعاظ نیز در مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) و در آیین عزاداری یاس کبود پیامبر در مساجد و حسینیه ها بر پا شده بود، پیرامون فضایل اخلاقی، سیره عملی ، مناقب و مصایب آن حضرت سخنانی ایراد کردند.

همچنین مراسم سومین سوگواره یاس نبوی  در10 بقعه متبرکه امامزادگان بی بی فاطمه صغری سیاوشان، محمد عابد میقان، سهل بن علی آستانه، ابوطالب و ریحان خمین، یحی و فضل محلات، زبیده خاتون دلیجان، سید اسحاق ساوه، محمد فم تفرش، ابراهیم نوده خنداب و به طور ویژه در امامزادگان عبدالله (ع)، آمنه خاتون (س) شهر اراک از ساعت 10صبح الی 13 برگزار شد.
 
 این برنامه در مرکز استان با حرکت دسته عزاداران فاطمی به سمت امامزادگان عبدالله (ع)، آمنه خاتون (س)شروع شد وبا حضور هیات های مذهبی و دستجات عزاداری ، امت عزادار، روحانیون و مسئولین استان و با مراسم سخنرانی ، قرائت قرآن توسط قاریان برجسته، بیان خطبه حضرت زهرا توسط خطبا و سخنرانان، قرائت زیارتنامه فدکیه، اقامه نماز و اطعام عزاداران ادامه داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:41 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

فراهان – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان فراهان از آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی خبر داد.

مجید مومنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مقدمات برگزاری مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان فراهم شده است.

وی با اشاره به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در این شهرستان گفت: دوره های آموزشی برای هیات های اجرایی و نظارت با حضور کارشناسان سیاسی و انتخابات استانداری استان مرکزی برگزار شده است.

وی  افزود با تاکید برآمادگی بستر و زیر ساخت های مخابراتی لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات شهرستان افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد انتخابات کشور زمان تبلیغات نامزدها در مرحله دوم از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه جاری آغاز و تا ساعت 8 صبح روز 14 اردیبهشت ادامه دارد.
 
وی با اشاره به رقابت دو نامزد در این حوزه انتخابیه گفت: مرحله دوم انتخابات که 15 اردیبهشت ماه جاری در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان همزمان با کشور برگزار می شود

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 12:48 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: پروژه 33 واحدی مسکن محرومان تفرش با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی کلنگ‌زنی شد.

خبرگزاری فارس: پروژه 33 واحدی مسکن محرومان تفرش کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، امام جمعه، فرماندار تفرش و جمعی از مسئولان محلی کلنگ احداث پروژه 33 واحدی مسکن محرومان تفرش بر زمین زده شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در این مراسم مشارکت در تامین سرپناه مطمئن برای نیازمندان و محرومان را یکی از کارهای خیر و دارای اجر و ثواب معنوی دانست و گفت: خیرین نیکوکار طی سال‌‌های اخیر مشارکت ارزنده‌ای در ساخت مسکن محرومان داشته‌اند؛ هر چند این مشارکت‌ها تاثیر مطلوبی در ساخت پروژه‌های مسکونی ویژه محرومان داشته است، اما برای توسعه بیشتر این فرهنگ و اقدام خیرخواهانه همه باید تلاش کنند.

محمدرضا رضافرح افزود: ساخت مسکن محرومان هم‌اکنون در اکثر شهرستان‌های استان با سرعت در حال انجام بوده و مشارکت خیرین در این امر مهم ستودنی است.

وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در امر ساخت مسکن محرومان، همکاری دستگاه‌های دولتی و مشارکت خیرین بسیار حائز اهمیت است تصریح کرد: با توجه به نیاز قشر محروم از مسکن ضروری است که افراد متمکن و دارای توان مالی در تامین سرپناه نیازمندان مشارکت کرده و در این امر خیر از یکدیگر سبقت بگیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با اشاره به مشخصات پروژه 33 واحدی تفرش گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 2 هزار و 200 متر در قالب 11 قطعه 200 متری به استعداد 33 واحد مسکونی با متراژ 60 مترمربع از محل اعتبارات حساب 100 امام (ره) احداث خواهد شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:53 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اسامی نامزدهای مورد حمایت این کانون در مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را به تفکیک حوزه‌های انتخابیه اعلام کرد.

*‌حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان

1. حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم اله وردی |
چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:51 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

سرپرست دانشگاه تفرش گفت: تحقق تولید ملی نیازمند کار و تلاش مضاعف است که در این راستا دانشگاه‌ها نقش اساسی را در حمایت از تولید ملی دارند.

به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، دکتر احمدرضا ربانی سرپرست دانشگاه تفرش گفت: دانشگاه تفرش در جهت حمایت از تولید سعی دارد ضمن کاربردی کردن پروژه‌هایی که استادان در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد به دانشجویان خود ارائه می‌دهند به حل مشکلات صنایع در امر تولید ملی نیز کمک کند.

وی درخصوص اولویت‌های دانشگاه تفرش در سال جدید اظهار كرد: راه‌اندازی رشته‌های مهندسی معدن، علوم قرآنی و حدیث در سطح کارشناسی، اخذ مجوز دکتری فیزیک، تکمیل پروژه‌های عمرانی دانشگاه از جمله پروژه‌های آمفی تئاتر، خانه فرهنگ، خانه بهداشت، مکاتبه با صنایع استان، تنظیم قرارداد به منظور استفاده از خدمات ابررایانه دانشگاه و انجام پروژه‌های پژوهشی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه تفرش در سال جدید است.

سرپرست دانشگاه تفرش با اشاره به تسویه بدهی و رفع کسری بودجه این دانشگاه در اواخر اسفند ماه سال گذشته تصريح کرد: این کسری بودجه با رایزنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، معاونت اداری و مالی دانشگاه و وزارت علوم رفع شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 9:39 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بهمن اخوان با اشاره به سنت حسنه‌ای که هر ساله از سوی مقام معظم رهبری در راستای نام گذاری نوروزی همان سال صورت می گیرد، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های گذشته براساس ضرورت موجود و نیاز همان سال اقدام به نام گذاری نوروزی آن سال می‌کنند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که طی ۸ سال دوره اصلاحات، سیدمحمد خاتمی (رئیس جمهور وقت) شعار توسعه سیاسی و فرهنگی را سر داده شد، نام گذاری‌ این سالها از سوی رهبر انقلاب، براساس مباحث فرهنگی، اسلامی و دینی بوده است و برای مجلس و دولت خطوط فرهنگی را ترسیم کرده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم یادآور شد: از آنجایی که احمدی نژاد نیز با شعار عدالت و خدمت رسانی به مردم وارد عرصه شد، نام گذاری ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز با توصیه‌های عدالت محورانه و خدمت رسانی به ملت از سوی معظم له طراحی شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بنیانگذار انقلاب و پس از ایشان مقام معظم رهبری معتقدند که دولت از نظام و مردم جدا نیست و همه آن‌ها زیر مجموعه یک حاکمیت هستند لذا باید در راستای خدمت گذاری به ملت همسو و همگام باشند.

وی یادآور شد: زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور شد و در رأس کار قرار گرفت برخی بزرگان نظام که همراه امام راحل در شکل گیری و به ثمر رسیدن نهضت اسلامی نقش آفرینی کردند، حذف شدند.

 

احمدی‌‍نژاد خدمات خودش را زیر سئوال برد

 

اخوان به انتقادهای احمدی نژاد از دولت‌های گذشته اشاره کرد و افزود: شخص احمدی نژاد که منتقد عملکرد دولت‌های گذشته است، یکی از مسئولان و فرمانداران دولت‌های قبل بوده است لذا در صورتی که نسبت به عملکرد دولت‌های گذشته انتقاد دارد، اقدامات خود وی نیز زیر سؤال می‌رود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم یادآور شد: درست است که نسبت به برخی عملکرد دولت‌های گذشته انتقاداتی وجود دارد؛ ولی باید منصف بود و خدمات این دولت‌ها را نادیده نگرفت تا بتوانیم نسبت به تکامل سیاسی خود امیدوار باشیم.

 

تربیت نیروهای انقلاب برای نظام هزینه‌بر بوده است

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت، با اشاره به نام گذاری سال ۹۱ از سوی مقام معظم رهبری افزود: تأکیدات معظم له بر تولید ملی و حمایت از سرمایه داخلی، تنها حمایت از نفت و منابع طبیعی را شامل نمی‌شود بلکه حمایت از نخبگانی است که در این انقلاب برای آنها هزینه زیادی صرف شده است و از نقطه صفر به صد رسیده اند.

اخوان اظهار داشت: با کمال تأسف، برخی افراد با اقدامات نابخردانه خود این عدد صد را نادیده گرفته و به زیر خاک کشیده اند.

 

نخبگان علمی واقتصادی سرمایه‌های این مرز و بوم اند

 

وی تأکید کرد: نخبگان اقتصادی و علمی سرمایه و منابع انسانی کشورند و نباید نسبت به آنها بی تفاوت بود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس هشتم افزود: در کشورهای پیشرفته، فکرفروشی باب شده است و برای تفکر و اندیشه نخبگان ارزش زیادی قائل‌اند؛ ولی متأسفانه درکشور ما نسبت به این مساله بی توجهی می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بی توجهی مسئولان نسبت به نخبگان باعث فرار مغزها شده است و غربی‌ها با کمال میل و اشتیاق این تفکرات را جذب کرده اند بنابراین می توان آنها را دزدان مغزها و تفکرات نخبگان ایرانی دانست.

اخوان با اشاره به نام گذاری اتحاد ملی و انسجام ملی از سوی مقام معظم رهبری در سال ۸۶ یادآور شد: در سال ۸۶ قرار بود میان همه افرادی که برای به ثمر رسیدن انقلاب زحمت فراوان کشیده‌اند ولی میان آنها اختلاف سلیقه وجود دارد اتحاد و همدلی ایجاد شود ولی چنین اتفاقی رخ نداد.

 

مهجور ماندن بیانات رهبری در سال اتحاد و انسجام ملی

 

وی اظهار داشت: متاسفانه اتحاد ملی و انسجام ملی در سال ۸۶ تنها در حد تراکت‌ها مشهود بود و ا ین اتحاد در میزگردها و برنامه‌های تلویزیونی به چشم نیامد و مجلس نیز طرح‌های اتحادی مصوب نکرد لذا  فرمایشات رهبر انقلاب در این سال مهجور ماند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به نام گذاری سال ۸۷ بنام همت مضاعف و کار مضاعف یادآور شد: سال همت مضاعف و کار مضاعف باید کار و کوشش و سازندگی را ایجاد می کرد و به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه توجه بیشتری می‌کرد ولی این توقعات رهبری نیز در سال ۸۷ عملی نشد.

وی افزود: از مجلس و دولت این انتظار وجود دارد که طرح‌ها و لوایح مناسبی را بر اساس نام گذاری هر سال مصوب و اجرایی کنند ولی متاسفانه هیچ اتفاقی در این مورد رخ نداده است.

اخوان اظهار داشت:  شایسته است هر ساله گزارش و بیلان کارمجلس و دولت در راستای نام گذاری هر سال ازآنها مطالبه شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به نام گذاری اصلاح الگوی مصرف از سوی رهبری اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف در راستای هدفمند کردن حامل‌های انرژی اقدام بزرگی بود که به صورت هماهنگ از سوی مسئولان نظام صورت گرفت.

 

شیوه اجرای قانون هدفمندی غلط بود

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: اصل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اقدام مثبتی بود که باید در دولت‌های گذشته صورت می گرفت، ولی به طور کل شیوه اجرای آن از سوی دولت دهم، غلط بوده است .

 

اشتباه فاحش دولت در پرداخت نقدی یارانه‌ها

 

وی گفت: شیوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در قالب پرداخت نقدی یارانه‌ها بسیار غلط است؛ چرا که درآمد حاصل از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی ، باید در راستای سرمایه و منافع ملی هزینه می‌شد و برای تقویت بخش تولید، کشاورزی و صنعت کشور استفاده می شد.

اخوان با اشاره به مبلغی که سالانه در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت می شود، افزود: سالانه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌شود، در حالی که می‌توانستیم این رقم را جهت ایجاد بازار کار و اشتغال و تقویت صنعت کشورهزینه کنیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با تأکید بر اینکه دولت می توانست مبلغ یارانه نقدی را برای حمایت از بخش تولید و کشاورزی به کار برد، تصریح کرد: اگر مبلغ حاصل از آزادسازی حامل‌های انرژی را در روستاها برای حمایت از کشاورزی و دامداری هزینه می کردیم و از افراد کارآفرین جهت جذب نیروهای بیکاراستفاده می‌کردیم، افراد بیکار زیادی صاحب کار می شدند و برای ادامه زندگی با مشکل مواجه نمی شدند.

 

پرداخت‌ نقدی یارانه‌ها آینده کشور را تهدید می کند

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم اظهار داشت: مبلغی که به عنوان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، از مبلغ فروش نفت تأمین می شود و هیچ کار درآمدزایی برای تأمین آن صورت نگرفته است، لذا ادامه این روند، آینده کشور را با خطر سقوط مواجه می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با تاکید بر حمایت مجلس از دولت در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: در صورتی که حمایت قاطع رهبری و مجلس درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وجود نداشت، دولت نمی توانست موفقیتی درباره اجرای این قانون به دست آورد.

 

حمایت مجلس ازقانون هدفمندی یارانه‌ها، لبیک به ندای رهبری است

 

وی تأکید کرد: حمایت مجلس از آزادسازی حامل‌های انرژی، به دلیل لبیک مجلس به رهنمودهای رهبری بوده است نه حمایت از شخص احمدی نژاد.

اخوان با انتقاد از شیوه توزیع نقدی یارانه‌ها افزود: احمدی نژاد با شیوه توزیع پول میان مردم، گداپروری می‌کند بنابراین از آنجایی که این شیوه توزیع شایسته ملت ایران نیست، رئیس جمهور باید روش خود را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد تنها به مدت ۸ سال رئیس جمهور است و در صورتی که دولت‌های بعدی منبع نفت را در اختیار نداشته باشند در پرداخت نقدی یارانه با مشکل مواجه می‌شوند، گفت: دولت‌های بعدی در شیوه توزیع نقدی یارانه‌ها با مشکل مواجه می شوند؛ چرا که هیچ کار تولیدی و درآمدزایی در این راستا صورت نگرفته و سرمایه ملی افزایش نیافته است و همه پرداخت‌های دولت وابسته به فروش نفت است.

 

رئیس جمهور از اقدامات خودسرانه بپرهیزد

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم، با بیان اینکه اگر رئیس جمهور نگران اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است نباید به صورت خودسرانه عمل کند، افزود: رئیس جمهور باید افق ۱۰۰ ساله ایران اسلامی را ببیند و نگاه مقطعی نسبت به اقتصاد کشور نداشته باشد و از اقدامات غیر کارشناسانه و خودسرانه بپرهیزد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت، در پاسخ به این سؤال که دولت قصد دارد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را از چه منبعی تأمین کند گفت: بهتر است این سؤال را از شخص احمدی نژاد بپرسید چرا که هیچ منبعی برای تأمین این هزینه‌ها وجود ندارد.

 

شانتاژگران و وکیل الدوله‌ها مشکل اصلی مجلس هشتم بودند

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پاسخ به اینکه، چرامجلس نسبت به ۲ گزارشی که کمیسیون طرح تحول اقتصادی از تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تهیه و به قوه قضائیه ارسال کرده است و یا گزارشی که قرار است درباره واریز غیر قانونی ۲۸ هزار تومان مابه التفاوت فاز اول و دوم آزادسازی قیمت‌ها به قوه قضاییه ارسال کند هیچ نظارتی ندارد و اصولاٌ این گونه گزارش‌ها از سوی مجلس پیگیری نمی‌شود، توضیح داد: تا زمانی که وکیل الدوله‌ها و فضاسازان و شانتاژگران قوی در مجلس وجود دارند، نخبگان و افراد فهیم مجلس نمی‌توانند در مقابل این افراد بایستند و کاری انجام دهند.

اخوان تأکید کرد: مردم باید مراقب باشند و با مطالعه و شناخت، نمایندگان خود را انتخاب کنند و افرادی را به مجلس بفرستند که حامی منافع ملی هستند.

 

صدا و سیما در شناساندن فرد اصلح در انتخابات ضعیف عمل کرد

 

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص انتخابات، یادآور شد: صدا و سیما در خصوص انتخابات مجلس نهم، خوب عمل نکرد چرا که اصحاب جراید و رادیو و تلویزیون باید در خصوص ویژگی‌های کاندیداهای مجلس به مردم اطلاع رسانی کنند تا جامعه انتخابی اصلح داشته باشد.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس افزود: صدا و سیما در انتخابات اخیر به مباحث حاشیه‌ای پرداخت در حالی که مردم توقع داشتند مباحث علمی و کارشناسی از این رسانه مطرح شده و رسانه ملی، منابع ملی را در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: بنده زیر پرچم نظام و اسلام و ولایت فقیه قرار دارم ولی معتقدم مردم را در کوچه‌ای بن بست قرار داده‌ایم و اجازه رسیدن اطلاعات صحیح را به آنها نمی دهیم.

 

 خیانت برخی نسبت به رهنمودهای رهبری، مهندسی شده است

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت، با بیان اینکه برخی افراد به صورت مهندسی شده به تأکیدات مقام معظم رهبری در نام گذاری نوروزی هر سال، خیانت می‌کنند، گفت: طی چند سال اخیر مشاهده شده است برخی افراد بیانات رهبری را به صورت کاملاً کلیشه‌ای و درحد نصب تنها یک بنر در آغاز سال نو محدود کرده‌اند.

وی پیشنهاد داد: بهتر است دولت در خصوص نام گذاری سال ها گزارش کار خود را تقدیم کند تا مردم و مسئولان در جریان پیشرفت کار و تلاش هر ساله دولت طبق نام گذاری صورت گرفته قرار گیرند.

 

منافع اقتصادی دولت در گروی بی توجهی به صنعت و تولید داخلی

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه سهم ۳۰ درصدی حاصل از درآمد حامل‌های انرژی، از سوی دولت به بخش صنعت پرداخت نشده است، افزود: تا زمانی که دولت محصولات کشاورزی وارداتی را زیر قیمت یک دلار خریده و ۲ دلار در کشور می فروشد و اجناس خارجی را زیر قیمت تولید داخلی وارد می‌کند نباید به دنبال تقویت صنعت و تولید داخلی باشیم چرا که این روش برای دولت سود ده است.

منبع : خانه ملت

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان مرکزی متوسط بارندگی 48 ساعت گذشته در استان مرکزی را 19.3 میلی‌متر اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: بارش 19.3 میلی‌متری باران در استان مرکزی

محمد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طی 48 ساعت گذشته 19.3 میلی‌متر باران در استان مرکزی باریده است که شهرستان خمین با 42.4 میلی‌متر بیشترین و دلیجان با 10.7 میلی‌متر کم‌ترین بارندگی را داشته‌ است.

این مسئول تصریح کرد: میزان بارندگی در این مدت 28.6 میلی‌متر باران در اراک، 12.5 میلی‌متر در ساوه، 17.4 میلی‌متر در تفرش، 42.4 میلی‌متر در خمین، 14.2 میلی‌متر در محلات، 17.4 میلی‌متر در شازند، 16.5 میلی‌متر در خنداب، 33.9 میلی‌متر در کمیجان، 10.7 میلی‌متر در آشتیان و 11.6 میلی‌متر در غرق‌آباد بوده است.

به گفته وی بارش مستمر باران تا فردا در سراسر شهرهای استان و از پس فردا به صورت پراکنده در برخی از نقاط استان ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی میزان متوسط بارندگی استان از ابتدای سال جاری تاکنون را 43.4 میلی‌متر اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون میانگین 43.4 میلی‌متر بارندگی در استان داشته‌ایم که اراک 63.2 میلی‌متر، ساوه 22.7 میلی‌متر، تفرش 51.8 میلی‌متر، خمین67 میلی‌متر، محلات 34.9 میلی‌متر، شازند 40.5 میلی‌متر، خنداب 44.4 میلی‌متر، کمیجان 52.1 میلی‌متر، دلیجان 34.2 میلی‌متر، آشتیان 46 میلی‌متر، غرق آباد 31 میلی‌متر بارندگی داشته‌اند.

هاشمی اذعان داشت: متوسط بارندگی بلند مدت استان 255.3 میلی‌متر پیش‌بینی شده که تاکنون 194.4 میلی‌متر بوده و 13.7 میلی‌متر نسبت به پیش‌بینی کاهش دارد.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 16:11 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاری فارس: سایت جدید کامپیوتر دانشگاه تفرش با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تفرش و مسئولان این دانشگاه در ساختمان دانشکده علوم دانشگاه تفرش به بهره‌برداری رسید.

خبرگزاری فارس: سایت جدید کامپیوتر دانشگاه تفرش به بهره‌برداری رسید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، احمد رضا ربانی سرپرست دانشگاه تفرش در مراسم بهره‌برداری این سایت گفت: سایت دانشگاه تفرش از مکان سابق به این مکان که با همت واحدهای پژوهشی، IT، اداری و مالی برای استفاده دانشجویان تجهیز شده است، انتقال یافته است.

وی افزود: در سال جدید تلاش خواهیم کرد تعدادی از پروژه‌های عمرانی دانشگاه تفرش از جمله پروژه آمفی تئاتر دانشگاه، خانه فرهنگ و ساختمان اداری را افتتاح کنیم.

ربانی تصریح کرد: شرایط برای رشد و توسعه دانشگاه تفرش فراهم شده است تا بتوانیم با تلاش مسئولین و پشتکار دانشجویان این دانشگاه را به قطب علمی و پژووهشی در کشور تبدیل کنیم.

گفتنی است، سایت دانشگاه تفرش در دو قسمت واحد دختران و پسران ایجاد و مجهز به 45 سیستم رایانه ویژه دانشجویان دختر و 57 سیستم رایانه ویژه دانشجویان پسر است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 11:41 | نویسنده : میثم اله وردی |