خبرگزاری هدهد  شهرستان تفرش:

 

 

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنفي - فرهنگي

مسجد حضرت ابوالفضل (ع) دانشگاه تفرش با حضور رييس جامعه خيرين دانشگاه ساز کشور و فرماندار اين شهرستان افتتاح شد.

به گزارش سرويس صنفي فرهنگي ايسنا، احمد رضا رباني سرپرست دانشگاه تفرش در اين مراسم در خصوص روند ساخت اين مسجد، گفت: مسجد دانشگاه تفرش در زميني به مساحت يك هزار و 650 متر مربع و با هزينه‌اي بيش از 9 ميليون و 200 هزار ريال ساخته شد.

وي افزود: اين بنا با اسکلت فلزي و در سه طبقه بنا شده است كه ظرفيت آن 800 نفر است.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:دانشگاه تفرش- مسجد, | 12:16 | نویسنده : میثم اله وردی |

 

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

امام جمعه تفرش گفت: مردم باید تلاش كنند تا با حضو گسترده در نهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی از این آزمون الهی سربلندی بیرون بیایند تا شكستی دیگر برای دشمنان نظام جمهوی اسلامی رقم بخورد.

1390/10/30 - 17:08

حجت الاسلام 'روح الله ولدبیگی' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور در انتخابات 90 بیعتی مجدد با آرمان های امام راحل، شهیدان و رهبر معظم انقلاب است و نشان می دهد كه مردم همچنان برای این انقلاب فداكاری می كنند.

وی بیان كرد: مردم ایران درس آموختگان مكتب امام حسین (ع) هستند كه با هیچ خطر و توطئه ای از آرمان های خود دست بر نمی دارند.

امام جمعه تفرش خاطر نشان كرد: مردم باید در انتخاب نماینده خود شاخص هایی مانند تقوای الهی، مسوولیت پذیری، امانت داری، شجاعت و توانایی انجام كار را در نظر بگیرند.

حجت الاسلام ولدبیگی اضافه كرد: نامزدهای انتخاباتی نیز باید وعده كارهای قابل انجام و مطابق وظایف نمایندگی را به مردم بدهند.

وی اظهار كرد: انتخابات 12 اسفند ماه مصداق روشنی از مردم سالاری دینی است و در این صحنه نباید زمینه ظهور و بروز گناه و آلودگی ایجاد شود.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:ولد بیگی - امام جمعه تفرش, | 10:5 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

 
سرپرست تبلیغات اسلامی تفرش:

مراسم دهه فجر زمینه ساز حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای است

تفرش- سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش گفت: مراسم دهه مبارك فجر، زمینه ساز حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

1390/10/30 - 00:09

حجت الاسلام 'میثم فیروزجایی' روز پنج شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: امسال به دلیل نزدیكی دهه مبارك فجر با انتخابات، برگزاری جشن های پیروزی انقلاب از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی، با بیان این كه مسئولیت كمیته مساجد و تشكل های اسلامی دهه فجر به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفرش واگذار شده، اضافه كرد: ملت با حضور در آزمون بزرگ انتخابات ضمن تجدید پیمان با آرمانهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از ارزش های انقلاب خود در مقابل توطئه های دشمن دفاع كرده و نقشه های آنان را خنثی می كنند.

وی برگزاری جشن انقلاب در سطح 10 مسجد، اعزام روحانیان به مساجد، جشنواره قرآنی كودك و نوجوان، محفل انس با قرآن و یادواره شهدای روحانی را از مهمترین برنامه های كمیته مساجد و تشكل های اسلامی شهرستان تفرش در ایام الله دهه فجر عنوان كرد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 14:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- پیر غلامان حسینی روز پنج شنبه در مراسمی در حاشیه برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمادهای عاشورایی در تكیه تاریخی زاغرم تفرش تجلیل شدند.

1390/10/30 - 17:08

به گزارش ایرنا، امام جماعت مسجد زاغرم در این مراسم گفت: نقش مداحان اهل بیت (ع)، هدایت جامعه ، افكار عمومی و روشنگری است و در این راستا آنان وظیفه انتقال پیام های ارزشی را به افراد جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام 'حسین خشنودی' هدف از برگزاری آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی را دستیابی به راهكارهای مناسب و مفید برای ترویج فرهنگ عاشورا برشمرد و اظهاركرد: مساجد و حسینیه ها سهم بزرگی در زمینه ترویج فرهنگ عاشورایی دارند و در تقویت روحیه معنویت طلبی و خداجویی در جامعه اثر گذارند.

وی، با بیان این كه كانون فرهنگی هنری بقیه الله مسجد زاغرم نقش برجسته ای در برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمادهای عاشورایی در شهرستان تفرش داشته است گفت: تكیه زاغرم تفرش از گذشته تاكنون پذیرای ذاكران، مداحان ، شبیه خوانان و دوست داران امام حسین (ع) در ماه محرم و صفر بوده است و اهالی این محله در بزرگداشت مقام و جایگاه سیدالشهدا(ع) نقش مهمی داشته اند .

در مراسم از 60 نفر از مداحان، ذاكرین ، خانواده معظم شهدا، عكاسان مسابقه عكس عاشورا و هیئت امنای مسجد زاغرم تجلیل شد.

نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمادهای عاشورایی در هشت غرفه به همت كانون فرهنگی هنری مسجد زاغرم تفرش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی به مدت یك هفته با نمایش 130 عكس عاشورایی، 50 اثر خوشنویسی و دوهزار جلد كتاب در 500 عنوان در تكیه تاریخی زاغرم تفرش برگزار شد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:پیرغلامان- تفرش-هدهد تفرش, | 9:23 | نویسنده : میثم اله وردی |
خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:



-1ºC   دما


صاف

پديده جوي 
جنوب شرقي   سمت باد
2 mps,7.2 km/h   سرعت باد
بيش از 10 کيلومتر   ديد افقي
-17 ºC   نقطه شبنم
---   فشار
-4.6 ºC ,24 ºF   كمينه دما در 24 ساعت گذشته
6.4 ºC ,44 ºF    بيشينه دما در 24 ساعت گذشته
--    بارندگي 24 ساعته تا ساعت 9:00 صبح
19 %    کمينه رطوبت در 24ساعت  گذشته
35 %    بيشينه رطوبتدر 24 ساعت گذشته
: تاريخ و ساعت بهنگام شدن اطلاعات
28/10/1390  08:30  

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |
خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:



مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش گفت: بهره گیری از ظرفیت های شورای آموزش و پرورش برای ارتقای رشد آموزشی و پرورشی دانش آموزان امری ضروری است.

1390/10/27 - 17:32

به گزارش ایرنا، 'حسن ذوالفقاری' روز سه شنبه در مراسمی به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پروش افزود: شورای آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

وی بیان كرد: دین مبین اسلام همواره انسان ها را به مشورت در امور مختلف تاكید كرده و در قرآن كریم نیز سوره ای به نام شورا نازل شده كه این مهم بیانگر اهمیت مشورت است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تفرش ادامه داد: هفته شوراهای آموزش و پروش فرصت مناسبی است تا این نهاد مهم آموزشی و تربیتی در جهت جلب افكار عمومی گام بردارد.

ذوالفقاری با اشاره به سالگرد تصویب قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز افزود: این قانون در تاریخ 26 دی ماه سال 1372 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و یكی از قوانین جامع كشور است.

از 24 تا 30 دی ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |
خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- فرماندار شهرستان تفرش گفت: ملت در آزمون بزرگ انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشاركت حداكثری خود پیروز نهایی است.

1390/10/27 - 12:33

'اصغر عالیخانی' روز سه شنبه درنشست هماهنگی ستاد دهه فجر شهرستان تفرش افزود: ملت ایران درماه آخرسال امتحان بزرگی پیش رودارد و همه باید برای برگزاری انتخابات مجلس وحضورحداكثری مردم درپای صندوق های رای تلاش نمایند.

وی در خصوص دهه مبارك فجر نیز اظهار داشت: سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی رادرحالی برگزارمی كنیم كه شاهد عزت وسربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی وذلت وخواری دشمنان هستیم.

فرماندار تفرش تصریح كرد: نقش رهبری حضرت امام خمینی(ره)در پیروزی انقلاب اساسی و بی نظیر بوده و باید برای احیاء اندیشه های آن حضرت و مقام معظم رهبری وآرمان های شهدا در ایام الله دهه فجر تلاش نماییم .

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |


چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش


معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه تفرش گفت: مرکز رشد اين دانشگاه پس از طي کردن مراحل استقلال از پارک علم و فناوري استان، فعاليت خود را به صورت مستقل از پارک ادامه خواهد داد.

دوستعلي مژده در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مرکزي، افزود: فعاليت گسترده اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه در حوزه صنعت و خلاقيتي که در حوزه نانوفناوري و فناوري‌هاي جديد همچون قالب لغزنده براي اجراي ديوارهاي بتني موسوم به 3D، خود پاک‌کن هاي نانو فناوري، توليد برق توسط لامپ‌هاي کم‌مصرف، طراحي و ساخت نرم‌افزار تشخيص اذان به افق شهرهاي مختلف و ساخت دستگاه هوشمند کنترل کيفي در دستگاه‌هاي پرس با قابليت دارا بودن سيستم ايمني صورت گرفته و ظرفيت قابل توجه علمي که در اين حوزه مشاهده مي‌شود موجب شد تا تقاضاي استقلال مرکز رشد اين دانشگاه طرح و ارايه شود.

وي با بيان اينکه تا پايان سال جاري، استقلال مرکز رشد دانشگاه تفرش از پارک علم و فناوري استان، رسما عملياتي مي‌شود، تصريح کرد: دانشگاه تفرش يکي از مهمترين دانشگاه‌هاي صنعتي استان بوده و در طول سه سال گذشته که به صورت مرکز اقماري پارک استان فعاليت مي‌کرد در جذب امکانات و دسترسي مطلوب به مرکز با مشکلاتي مواجه بوديم كه اميد است با استقلال مرکز رشد، امکانات و منابع بيشتري را جذب کرده و در اختيار اساتيد و دانشجويان خلاق اين دانشگاه قرار دهيم.

مژده، رويکرد دانشگاه صنعتي تفرش را ساخت و توليد دانشگاهي فناورانه عنوان کرد و گفت: وجود ابررايانه در اين دانشگاه و اتصال دانشگاه تفرش به گريد ملي به اقتصاد دانش‌بنيان استان و کشور کمک شاياني خواهد کرد.

وي با بيان اينکه با استقلال مرکز رشد، امکان درخواست و دريافت منابع از معاونت علم و فناوري رياست جمهوري و معاونت پژوهشي وزارت علوم براي اين مرکز فراهم خواهد شد، اظهار کرد: با برقراري ارتباط با صنايع استان مي‌توانيم در تعاملي مشترک، علاوه بر ارايه خدمات به بخش صنعت، منابع مورد نياز پژوهشي اين مرکز را نيز فراهم کنيم.

مژده با اشاره به ظرفيت بالاي علمي اين دانشگاه گفت: دانشگاه تفرش در نيروگاه شازند داراي دفتر بوده و اساتيد اين دانشگاه در قالب مشاوره با اين نيروگاه همکاري دارند.

وي، حضور يک دانشگاه در چنين واحد بزرگ صنعتي را اتفاقي کم‌نظير در حوزه دانشگاهي و علمي کشور دانست و همچنين از همکاري اين دانشگاه با ديگر واحدهاي صنعتي استان از جمله برق باختر خبر داد.

مژده اظهار کرد: چندين طرح کلان ملي از طرف اين دانشگاه به معاونت علم و فناوري ارايه شده است که در صورت تصويب عملياتي خواهند شد.

معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه تفرش در پايان با تأکيد براينکه هر طرح ساخت و توليد ارايه شده توسط اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه توسط مرکز رشد و معاونت پژوهشي اين دانشگاه مورد حمايت قرار مي‌گيرد، خاطرنشان کرد: ارتباط مرکز رشد اين دانشگاه با پارک استان قطع نخواهد شد و ما همچنان با پارک استان تعامل و همکاري خواهيم داشت.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش


خبرگزاری مهر: تعزیه ماندگاترین هنر دینی محسوب می شود که قطب آن استان مرکزی است و این روزها چشم پایتخت نشینها را به خود خیره کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، روایت قدمت و پایداری تعزیه استان مرکزی از مسجد شش ناو تفرش به عنوان تنها مسجد چوبی ایران که برای تعزیه برپا شده تا بازار اراک است که ابتکاری ترین و مدرن ترین شکل تعزیه در آن برگزار میشده است.

اکنون به مدد مسئولان فرهنگی استان هفته هنر استان مرکزی در فرهنگسرای نیاوران در حال برگزاری است که مهترین برنامه آن تعزیه است.

قرار است پنج مجلس تعزیه در این فرهنگسرا اجرا شود که مرتبط با اربعین حسینی است.

تعزیه هنر ناب دینی

آن زمان که خبری از رسانه و تلویزیون نبود تعزیه رخدادهای عاشورا و تاریخ اسلام را برای مردم بازخوانی می کرد و این گونه بود که حقایق تاریخی و اسلامی سینه به سینه منتقل و حفظ می شد.
 
تعزیه هنر اصیل ایرانی است که هر ساله با آمدن محرم و صفر جان می گیرد و نسخه های تعزیه است که در دستان هنروران صحنه تعزیه دست به دست می شود. تعزیه یا همان شبیه خوانی هنری برگرفته از عاشوراست و سابقه تعزیه به عنوان هنر نمایشی به سالهای پیش از عاشورا و به عقیده برخی محققان به سوگ سیاوش در ایران زمین برمی گردد.


 
اولین نشانه های تعزیه عاشورا به دوران آل بویه باز می گردد که با روی کار آمدن آل بویه به عنوان حکومتی شیعی عزاداری برای امام حسین (ع) را آزاد می کند و از آن پس تعزیه رشد و شکوفایی خود را آغاز می کند.
 
با آزاد شدن عزاداری برای شیعیان شکل و شمایل نمادین در آن آمیخته شد و حالتهای نمایشی برای روایت واقعه عاشورا جان گرفت و اینگونه بود که مردمان، تاریخ و رویدادهای اسلامی را از طریق تعزیه سینه به سینه به نسلهای بعدی خود انتقال دادند.
 
و این هنر اکنون به درجه ای از رشد رسیده است که چشم هر بیننده بومی و خارجی را به خود خیره می کند.

هفته فرهنگی استان مرکزی در تهران

هفته هنر استان مرکزی به فرصتی برای نشان دادن این گونه نمایی و هنر بومی مردمان استان مرکزی در پایتخت کشور تبدیل کرده است.

هفته فرهنگی استان مرکزی از 21 تا 25 دی ماه 1390 با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

هنر آیینی و مذهبی تعزیه نیز بخشی از هفته هنر استان مرکزی است که طی آن پنج مجلس تعزیه در این پنج شب از ساعت 19 در سالن اصلی فرهنگسرا توسط گروه هایی از شهرستان های اراک و تفرش اجرا خواهد شد.
 
در این نمایشگاه که در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود آثار نفیسی از آئین تعزیه استان مرکزی به نمایش گذاشته خواهد شد.




 
فعالیت شناسنامه دار 90 گروه تعزیه خوان در استان مرکزی
 
در حال حاضر 90 گروه تعزیه‌خوان در سراسر استان مرکزی از سوی ارشاد اسلامی استان شناسایی شده‌ که تلاش برای ساماندهی و توجه بیشتر به این هیات ها وجود دارد.

 

در قالب فعالیت این گروهها و هیات ها 700هنرمند تعزیه‌خوان فعالیت می کنند.
 
شور جوانی در نوای تعزیه 
 
شور حسینی بسیاری از جوانان و نوجوانان استان مرکزی را وامدار خود کرده است و هر جوانی که ته صدایی دارد به عشق حسین ویارانش خرج می کند.
 
به مدد حضور جوانان، شورای جوانان تعزیه و شبیه‌خوان استان تشکیل شده است.

 

استان مرکزی قطب تعزیه کشور
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی هم پیش از این از انتخاب استان مرکزی به عنوان قطب تعزیه کشور در سال‌جاری خبر داده بود و گفت: این انتخاب انتخابی به جا بود زیرا تعزیه در استان مرکزی جاری و ساری است و حتی در تفرش با گوشت و خون تفرشیها آمیخته است.

 

مصطفی مشایخی افزود: استان مرکزی سابقه بلندی در زمینه تعزیه دارد و این امر استان را به عنوان قطب تعزیه معرفی می کند.

 

وی با بیان اینکه رونق این هنر بومی در گروی توجه و ساماندهی هنرمندان آن است، گفت: امید است با این نامگذاری قدمهای مفید برداشته شود.

حیات نسخه نویسی تعزیه در استان مرکزی
 
میر انجم تعزیه نویس برجسته استان مرکزی و روستای قدمگاه شازند است که نسخه های وی در اقصی نقاط کشور خوانده می شود و در اراک برگزار می شود.
 
شاعران و تعزیه سرایان اشعار میر انجم تعزیه نویس اراکی را بسیار فخیم و قابل ملاحظه ای می دانند و معتقدند که تاثیر بر مخاطب به وفور در این اشعار دیده می شود.
 
تعزیه بازار اراک احیاء شود
 
محرم که از راه می رسید کوچک و بزرگ و زن و مرد مشتاق دیدن تعزیه بودند، بزرگترهای اراک می گویند در زمان اجرای تعزیه ای منسوب به بازار اراک تماشاچیان از نقاط مختلف کشور به اراک می آمدند اما اینک این تعزیه رو به فراموشی است.

بزرگترهای اراک می گویند تا همین 50 سال پیش بود که حسینیه ها، میدانها و گذرهای بزرگ شهرها و روستاها در ماه های محرم و صفر به پاتوقی برای شنیدن مصیبتهای ائمه از زبان کاراکترهای تعزیه تبدیل می شد و این تماشا کردنها، زن و مرد و پیر و جوان نمی شناخت و فرصتی بود برای فهمیدن اما اکنون فناوری به چنان پیشرفتی رسیده و ما را محو خود کرده که کمتر به یاد پیشینه و توانمندی های فرهنگی و هنری خود فکر می کنیم.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

                کاروان آمد ولی شاهی نبود

                                                 بر بنی هاشم دگر ماهی نبود


اربعین حسینی بر شیعیان حسینی تسلیت باد.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش


تفرش- نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمادهای عاشورایی روز جمعه در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی در تكیه تاریخی زاغرم شهرستان تفرش گشایش یافت.

1390/10/24 - 08:47

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه كه به همت كانون فرهنگی هنری بقیه الله مسجد زاغرم در هشت غرفه برپا شده، نمونك هایی از خانه حضرت زهرا (س) ، لحظه شهادت حضرت قاسم(ع)، حضرت علی اكبر (ع) و علی اصغر، خیمه ابا عبدالله الحسین(ع)، قتلگاه سالار شهیدان و خرابه شام در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

عكس عاشورا، خوشنویسی ، حجاب و پوشش زنان ، كتاب ، نقاشی كودكان و عكس پیرغلامان و ذاكران امام حسین (ع) و شهدای محله زاغرم از دیگر غرفه های این نمایشگاه است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفرش گفت: این نمایشگاه با هدف نشان دادن آداب عزاداری مردم این شهرستان در ایام محرم و جلوه های ارادت آنان به امام حسین (ع)از گذشته تاكنون برپا شده است.

'مجتبی شاه حسینی' در گفت وگو با ایرنا افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تیلیغات اسلامی شهرستان تفرش، هیات امنا مسجد محله زاغرم و جوانان عضو كانون فرهنگی و هنری محله زاغرم در برپایی این نمایشگاه همكاری داشته اند.

نمایشگاه هنرهای تجسمی و نمادهای عاشورایی به مدت یك هفته صبح و عصر برای بازدید عموم دایر است.

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش

 

وزیر ارشاد گفت: زمانی که هنر با معنویت و فرنگ ایرانی اسلامی گره بخورد دل انسان جلا می‌یابد اما فرهنگ غرب با تبلیغات گسترده چنین جلوه‌ای پیدا نمی‌کند. حقیقت این است که هنر باید با جلوه‌های معنویت آمیخته باشد.

به گزارش  خبرنگار مهر، هفته هنر استان مرکزی 21 دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد حسینی در فرهنگسرای نیاوران تهران گشایش یافت. هفته هنر استان مرکزی دهمین هفته هنر استان‌ها است که به میزبانی فرهنگسرای نیاوران در سال 1390 برگزار می‌شود.

حسینی در مراسم افتتاحیه این هفته با تمجید از بزرگان و فرهیختگان استان مرکزی همچون امام خمینی(ره)، امیر کبیر، علامه عسگری، دکتر چمران و... استان مرکزی را از استان‌های پیشرو در به ثمر نشتن انقلاب اسلامی دانست.
 
وی تاسیس بنیاد امام(ره) را نیز در ادامه همین فعالیت‌ها برشمرد و افزود: مهمترین وظیفه هفته‌های هنری پاس نگاه‌داشتن هنرمندان استان‌ها به خصوص هنرمندان در قید حیات است.
 
حسینی افزود: زمانی که هنر با معنویت و فرنگ ایرانی اسلامی گره بخورد دل انسان جلا می‌یابد اما فرهنگ غرب با تبلیغات گسترده چنین جلوه‌ای پیدا نمی‌کند. حقیقت این است که هنر باید با جلوه‌های معنویت آمیخته باشد تا بتواند تاثیرات مفید و موثری داشته باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در برگزار هفته‌های هنر تصریح کرد: امسال به طور متوسط در هر ماه یک هفته هنر برگزار شده که من به این جهت از تلاش های معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می کنم. برگزاری این هفته‌ها اقدام بسیار خوبی در راستای معرفی توانمندی‌های هنری ایران اسلامی بوده است.
 
همچنین شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی ظرفیت‌های هنری استان‌ها را بسیار غنی دانست و گفت: امروزه آثار هنری نیاز به تفکر و اندیشه دارد. البته  تفکر می‌تواند دو جهت یکی رو به سوی حق و دیگری باطل داشته باشد. باید تاکید کرد که آثار هنری ما تنها در صورتی جهت‌گیری درست و ماندگاری صحیح خواهد داشت که بر اساس تفکر و اندیشه خلق شود. 
 
وی افزود: همچنین آثار هنری می‌بایست با شناخت مخاطب خود بومی سازی شود. باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود از آثار بومی و آثاری که مخاطب خود را پیدا کرده‌اند، بیشتر کند زیرا توجه به سلیقه مخاطب یکی از نکات مهم در شکل گیری آثار هنری است.
 
اجرای چاووشی خوانی توسط گروه آیینی شهرستان تفرش، نی نوازی و شعر خوانی از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه هفته هنر استان مرکزی بود.
 
همچنین در بخش  پایانی این مراسم از استاد فتحعلی واشقانی فراهانی و استاد محمد آهنگرانی  فراهانی که از هنرمندان برجسته و صاحب نام استان مرکزی به شمار می روند تجلیل به عمل آمد.
 
خاطر نشان می‌شود هفته هنر استان مرکزی از 21 تا 25 دی‌ماه، با برنامه‌هایی همچون برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی، خوشنویسی، نگار گری، قالی‌بافی و همچنین اجرای نمایش بوی بهشت از اجرای برنامه نغمه‌ها و آواهای عاشورایی و  تعزیه در فرهنگسرای نیاوران دایر می باشد.

 

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش

 

تفرش- رییس جامعه خیرین مدرسه ساز كشور گفت: امسال توسط خیرین كشور 10 هزار و 840 میلیارد ریال در حوزه مدرسه سازی سرمایه گذاری شده است.

1390/10/23 - 06:12

'محمدرضا حافظی' عصر پنجشنبه در نشست اعضای مجمع خیرین دانشگاه ساز كشور در دانشگاه تفرش در استان مركزی افزود: كمك های خیرین مدرسه ساز بیش از دو برابر اعتبارات دولت در امر مدرسه سازی است و بیانگر توان و ظرفیت مردمی در مشاركت و آبادانی كشور است.

وی توضیح داد: خیرین مدرسه ساز امروز در توسعه فضاهای آموزشی از دولت پیشی گرفته اند.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز كشور خاطر نشان كرد: 13 سال پیش در بسیاری از نقاط كشور مدارس چهار نوبته وجود داشت و امروز با كمك خیرین مدرسه ساز نهضت بهینه سازی فضاهای آموزشی كشور با شتاب موثری در جریان است.

حافظی ادامه داد: نیكوكاران با تصمیمی جهادگونه پس از دفاع مقدس در سنگر مدرسه سازی وارد شدند و بخشی از مشكلات این حوزه را برطرف كردند زیرا معتقد هستند كه زیرساخت و پایه هر كشور نظام تعلیم و تربیت است.

تقدیر از خیرین دانشگاه تفرش، بهره برداری از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این دانشگاه و بازدید از پروژه های عمرانی نیمه تمام این مركز آموزشی از مهمترین برنامه های جانبی این نشست بود.

 

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 8:45 | نویسنده : میثم اله وردی |

پایگاه خبری هدهد تفرش:

فراخوان

همشهریان عزیز تفرشی، پایگاه خبری هدهد تفرش در حال جمع آوری عکسهای بزرگان و مشاهیر تفرشی علی

الخصوص بزرگان و درگذشتگان روستای طراران میباشد .

اگر چنانچه شما عزیزان عکسهایی از بزرگان وپیر غلامان تفرش دارید و تمایل داشته باشید به آدرس ایمیل ما 

hodhodetafresh@mailfa.com )

ارسال تا عکسها با نام خودتان در وبلاگ قرار گیرد.

خواهشمند است به همراه فایل عکس تاریخ ولادت و وفات همچنین خلاصه ای از زندگینامه شخص مورد نظر را هم

ارسال فرمایید.

با تشکر مدیر وبلاگ میثم اله وردی

چاپ این صفحه

تاريخ : برچسب:, | 18:50 | نویسنده : میثم اله وردی |

صفحه قبل 1 ... 88 89 90 91 92 ... 93 صفحه بعد