مدیرکمیته امداد تفرش خبرداد بهره مندی بیش از ۱۰۰۰سالمند از خدمات کمیته امداد تفرش

پایگاه خبری تفرش:

سالمندان مرکزی

مدیر کمیته امداد تفرش گفت:در حال حاضر یکهزار و ۲۶۱ سالمند از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفرش بهره مند هستند.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، قاسم مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 3 میلیاردو 910 میلیون ریال برای پرداخت کمک معیشت به این سالمندان توسط این نهاد هزینه شده اظهارکرد: پرداخت کمک هزینه زندگی، کمک به امر ازدواج فرزندان، تامین امور مسکن و پرداخت وام های خوداشتغالی را از کمکهای این نهاد به این سالمندان بوده و پرداخت 120 مورد کمک بلاعوض ، 149 مورد وام ضروری و36 مورد هزینه های دارو و درمان از دیگر کمکهای صورت گرفته به این افراد بوده است.

مقدم توانمند کردن افراد را از مهم‌ترین شاخص‌های کمیته امداد دانست و با اشاره به آثار مثبت این سیاست، تصریح کرد: توانمندسازی و ایجاد اشتغال علاوه بر خودکفا کردن افراد موجب می‌شود چتر حمایتی و بار مالی از روی دوش کمیته برداشته شود.

وی افزود: این نهاد مردمی در سال 93در جهت کمک به نیازمندان تلاش می‌کند تا بتواند گام‌های موثری در جهت حل مشکلات نیازمندان و کاهش آسیب های موجود بردارد.

مدیر کمیته امداد تفرش با بیان اینکه کمک به افراد معلول یکی از بر‌ترین و بهترین اعمال است گفت: گسترش فرهنگ همیاری و کمک به افراد سالمند و نیازمند از مهمترین ضروریات است و کار در کمیته امدادکاری بسیار خداپسندانه و بزرگ به‌شمار می‌رود که با مادیات قابل محاسبه نیست.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سالمندی گفت: دوران سالمندی یکی از بحرانی ترین دوران های زندگی  بوده و سالمندان نیازمند حمایت عاطفی اند و از سویی سالمند سالم دوست ندارد به سرای سالمندان برود زیراکه کودکان و سالمندان هر دو نیازمند مهربانی و محبت اطرافیان هستند و طوری رفتار می‌کنند که در کانون توجه قرار گیرند اما زندگی‌های ماشینی امروزی سبب شده که بسیاری از خانواده‌ها سالمندان خویش را برای نگهداری و مراقبت به جایی به نام سرای سالمندان بسپارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:کمیته امداد تفرش,پایگاه خبری تفرش, | 14:30 | نویسنده : میثم اله وردی |