امام جمعه تفرش: اندیشه امام خمینی(ره) مرجع فکری نخبگان آزاداندیش جهان است

پایگاه خبری تفرش:

امام خمینی

 امام جمعه تفرش گفت: اندیشه امام خمینی(ره) مرجع فکری نخبگان آزاداندیش جهان است و هر روز شاهد گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت الاسلام سید محمد مومنی ظهر امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در اداره جهاد کشاورزی اظهار کرد: تا قبل از آغاز نهضت امام راحل، ایران با همه ظرفیت ها و امکانات بالقوه ای که در اختیار داشت، بین 2قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و بالاترین مقام رسمی این کشور یعنی شاه با اجازه این قدرت ها تصمیم گیری می کرد.

وی افزود: جوانان کشور باید بدانند که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران از اولیه ترین امکانات بهره مند نبود، آب بهداشتی، جاده مناسب، لوله کشی برق و گاز و صدها امکان دیگری که امروز برای کشور وجود دارد، در آن زمان در اختیار عده معدودی از مردم قرار داشت.

امام جمعه تفرش تصریح کرد: مام راحل با تکیه بر خداوند متعال و اثر گذاری بر دل و جان ملت ایران توانست در 15 خرداد سال 1342 نهضتی را آغاز کند که 15 سال بعد تمامی معادلات جهانی را برهم زده و اکنون کار را به جایی رسانده است که همگان اذعان دارند که مشکلات منطقه ای و بین المللی بدون حضور و مشارکت ایران حل شدنی نیست.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه ترویج اندیشه ولایی و سیاسی امام (ره) وظیفه همگان است گفت: امروز اندیشه امام خمینی(ره) فقط در مرزهای ایران محصور نیست بلکه این تفکر، مرجع فکری نخبگان آزاداندیش جهان است و بسیاری از سیاستمدارن و تحلیلگران اسلامی و غربی همواره از شخصیت امام خمینی(ره) به نیکی یاد می کنند.

وی افزود: دست قدرت الهی در تمام صحنه های انقلاب مشاهده شد و به اراده حق تعالی این نظام به پیروزی رسید و پیمودن مسیر امام (ره) رسالت کنونی جوانان و مردم ایران است.

امام جمعه تفرش تصریح کرد:ا رائه الگوی اسلامی و پایه گذاری مکتب سیاسی بزرگترین هنر امام راحل بود که توانستند انسان ها را از جهل و طاغوت نجات دهند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه تحلیلگران حرکت های بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی و مکتب امام راحل می دانند گفت: اما این نهضت ها به دلیل نداشتن رهبری نظیر امام و فقدان وجود ولایت فقیه، اکثرا با شکست مواجه شده است.

وی افزود: اگرچه چندین سال از رحلت ملکوتی امام(ره) می گذرد اما همچنان فکر و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دل و جان ملت ها جاری است و این مسأله خلوص نیت و اثرگذاری امام را ثابت می کند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,امام جمعه تفرش,شهرستان تفرش, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |