مدیرکل ‌اجتماعی استانداری مرکزی: سند فرهنگی استان مرکزی تدوین شده است

پایگاه خبری تفرش:

فتح آبادی

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: سند فرهنگی استان در ۷محور کلی شامل تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تقویت نیروی انسانی فعال در بخش خصوصی، توجه به ظرفیت فرهنگی مناسبت‌ها، معرفی مفاخر و با همکاری ۳۵دستگاه و ۱۲فرمانداری تدوین شده است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری تسنیم ، غلامرضا فتح آبادی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان، اظهار کرد: یکی از معضلات جدی حوزه فرهنگی استان مرکزی کمبود نیروی انسانی در دستگاه های متولی و خدمات رسان است و جذب نیروهای متخصص و کارآمد در این عرصه ضروری است.

وی افزود: هم اینک 20 درصد پست های سازمانی دستگاه های فرهنگی استان مرکزی بلا تصدی است و بدنه فرهنگی استان تنها با 1044 نفر در 41 دستگاه فعال است.

فتح آبادی تصریح کرد: سند فرهنگی استان در 7محور کلی اعم از تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، تقویت نیروی انسانی فعال در بخش خصوصی، توجه به ظرفیت فرهنگی مناسبت‌ها، معرفی مفاخر و با همکاری 35 دستگاه و 12 فرمانداری تدوین شده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به توزیع پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی در شهرستان‌های استان گفت: از این تعداد 13 پروژه در آشتیان، 56 پروژه در اراک، 28 پروژه در تفرش، 13 پروژه در خمین، 9 پروژه در خنداب، 11 پروژه در دلیجان، پنج پروژه در زرندیه، 16 پروژه در شازند، 12 پروژه در فراهان، 17 پروژه در کمیجان و 26 پروژه در محلات قرار دارد. 

فتح آبادی تصریح کرد: از این تعداد پروژه نیمه تمام فرهنگی 150 پروژه پیشرفت فیزیکی پنج تا 50 درصد، 20 پروژه پیشرفت 51 تا 69 درصد و 80 پروژه نیز دارای پیشرفت فیزیکی 70 تا 90 درصد هستند. 

وی افزود: برای تکمیل و تجهیز این پروژه‌ها بیش از500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تصریح کرد: در راستای  اجرای سند فرهنگی استان پیشنهاد شده که تکمیل 80 پروژه که 70 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در دستور کار امسال قرار گیرد.

فتح‌آبادی با تاکید بر اینکه تکمیل 10 پروژه نیمه تمام فرهنگی که بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، در دستور کار امسال قرار گرفته، گفت: فرهنگسرا و تالار مرکزی با پیشرفت فیزیکی 90 درصد، کتابخانه عمومی الغدیر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد، مجتمع ورزشی فرهنگی و توانبخشی ایثارگران با پیشرفت فیزیکی 88 درصد، مجتمع فرهنگی زرندیه، موزه آشتیان، مجتمع فرهنگی آشتیان، مسجد دانشگاه تفرش و مرکز فرهنگی کهنه حصار تفرش هر کدام با 90 درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه‌های نیمه تمام اولویت‌دار استان هستند. 

وی افزود: افزایش اعتبار فصل فرهنگ، هنر، آموزش و ورزش در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، پیگیری اخذ اعتبارات ملی از وزارتخانه‌های مربوطه، استفاده از توان و مشارکت خیران و پیگیری واگذاری پروژه‌های نیمه تمام با حفظ کاربری به بخش خصوصی از موارد قابل پیگیری در راستای تحقق اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه‌ها است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تصریح کرد: هم اینک 20 درصد پست های سازمانی دستگاه های فرهنگی استان مرکزی بلا تصدی است و بدنه فرهنگی استان تنها با یک هزار و 44 نفر در 41 دستگاه فعال است.

فتح آبادی با اشاره به وجود 420 مفاخر در استان بر لزوم شناسایی آنان به عنوان الگو به منظور تقویت ملی تاکید کرد گفت: در راستای اجرای برنامه سند فرهنگی استان تجلیل از 73 نفر از مفاخر اعم از آقا نورالدین، پروفسور قوام‌زاده، پروفسور احمد پارسا، پروفسور سحاب، پروفسور حسابی، ملا محمد احمد نراقی، سلمان ساوجی، قائم مقام فراهانی امسال توسط فرمانداری‌ها اعلام شده است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش, | 16:51 | نویسنده : میثم اله وردی |