آیت‌الله علوی‌گرگانی : تحصیل علم بدون تقوای الهی در مبانی اسلام مردود است

پایگاه خبری تفرش:

مرجع تقلید علوی گرگانی

خبرگزاری تسنیم: آیت الله علوی گرگانی گفت: تحصیل علم بدون تقوای الهی در مبانی اسلامی مردود است از همین رو تا مادامی که در عرصه علم و علم آوزی گام بر می‌داریم همواره موظف به رعایت تقوای الهی هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه تفرش با بیان اینکه در راه تحصیل علم و کمال مراقب باشیم خود و اصالت خود را فراموش نکنیم، اظهار کرد: تا مادامی که در عرصه علم و علم آوزی هستیم ممکن است سلسله غفلت‌هایی برای ما ایجاد شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: انسان وقتی در حدی از علم و کمال می‌بیند ممکن است خود را فراموش کند از همین رو خداوند در فرازی از آیات سوره حشر بر تقوا تاکید می‌کند و مومنان را مورد خطاب قرار می‌دهد.

استاد سطوح برجسته حوزه علمیه گفت: در قرآن وقتی خطابی را جمعی می‌آورند همه ما مخاطب قرار می‌گیریم در این آیات نیز تقوای الهی مورد توجه قرار می‌گیرد تا از تخلفات پرهیز کنیم چه در واجبات چه در محرمات.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید بر انجام محاسبه نفس عنوان کرد: خدا تمام زندگی دنیوی را امروز و آخرت را فردا حساب کرده است از همین رو با محاسبه نفس باید زندگی فردای خود را بسازیم.

مرجع تقلید شیعیان عمر دنیوی را محدود و زمان مرگ را نامعلوم دانست و تصریح کرد: از همین خداوند انسان‌ها را بر رعایت تقوای الهی مودرد خطاب قرار می‌دهد از همین رو هم در زندگی امروز هم فردا مواظب باشید.

وی با بیان اینکه برخی در هنگام گناه مراقب هستند کسی نبیند اما غافل هستند که خدا حاضر و ناظر است، خاطرنشان کرد: خدا هشدار داده که هیچ کاری از خداوند پنهان نمی‌ماند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: تلاش کنید تا در همه حالات خدا را به یاد داشته باشید چرا که اگر خدا را فراموش کنیم خود را فراموش کرده‌ایم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:پایگاه خبری تفرش,آیت الله علوی گرگانی,اساتید دانشگاه تفرش, | 12:52 | نویسنده : میثم اله وردی |