وکیل الدوله‌ها؛ مشکل اصلی مجلس‌ هشتم

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

بهمن اخوان با اشاره به سنت حسنه‌ای که هر ساله از سوی مقام معظم رهبری در راستای نام گذاری نوروزی همان سال صورت می گیرد، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های گذشته براساس ضرورت موجود و نیاز همان سال اقدام به نام گذاری نوروزی آن سال می‌کنند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که طی ۸ سال دوره اصلاحات، سیدمحمد خاتمی (رئیس جمهور وقت) شعار توسعه سیاسی و فرهنگی را سر داده شد، نام گذاری‌ این سالها از سوی رهبر انقلاب، براساس مباحث فرهنگی، اسلامی و دینی بوده است و برای مجلس و دولت خطوط فرهنگی را ترسیم کرده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم یادآور شد: از آنجایی که احمدی نژاد نیز با شعار عدالت و خدمت رسانی به مردم وارد عرصه شد، نام گذاری ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد نیز با توصیه‌های عدالت محورانه و خدمت رسانی به ملت از سوی معظم له طراحی شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بنیانگذار انقلاب و پس از ایشان مقام معظم رهبری معتقدند که دولت از نظام و مردم جدا نیست و همه آن‌ها زیر مجموعه یک حاکمیت هستند لذا باید در راستای خدمت گذاری به ملت همسو و همگام باشند.

وی یادآور شد: زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور شد و در رأس کار قرار گرفت برخی بزرگان نظام که همراه امام راحل در شکل گیری و به ثمر رسیدن نهضت اسلامی نقش آفرینی کردند، حذف شدند.

 

احمدی‌‍نژاد خدمات خودش را زیر سئوال برد

 

اخوان به انتقادهای احمدی نژاد از دولت‌های گذشته اشاره کرد و افزود: شخص احمدی نژاد که منتقد عملکرد دولت‌های گذشته است، یکی از مسئولان و فرمانداران دولت‌های قبل بوده است لذا در صورتی که نسبت به عملکرد دولت‌های گذشته انتقاد دارد، اقدامات خود وی نیز زیر سؤال می‌رود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم یادآور شد: درست است که نسبت به برخی عملکرد دولت‌های گذشته انتقاداتی وجود دارد؛ ولی باید منصف بود و خدمات این دولت‌ها را نادیده نگرفت تا بتوانیم نسبت به تکامل سیاسی خود امیدوار باشیم.

 

تربیت نیروهای انقلاب برای نظام هزینه‌بر بوده است

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت، با اشاره به نام گذاری سال ۹۱ از سوی مقام معظم رهبری افزود: تأکیدات معظم له بر تولید ملی و حمایت از سرمایه داخلی، تنها حمایت از نفت و منابع طبیعی را شامل نمی‌شود بلکه حمایت از نخبگانی است که در این انقلاب برای آنها هزینه زیادی صرف شده است و از نقطه صفر به صد رسیده اند.

اخوان اظهار داشت: با کمال تأسف، برخی افراد با اقدامات نابخردانه خود این عدد صد را نادیده گرفته و به زیر خاک کشیده اند.

 

نخبگان علمی واقتصادی سرمایه‌های این مرز و بوم اند

 

وی تأکید کرد: نخبگان اقتصادی و علمی سرمایه و منابع انسانی کشورند و نباید نسبت به آنها بی تفاوت بود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس هشتم افزود: در کشورهای پیشرفته، فکرفروشی باب شده است و برای تفکر و اندیشه نخبگان ارزش زیادی قائل‌اند؛ ولی متأسفانه درکشور ما نسبت به این مساله بی توجهی می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بی توجهی مسئولان نسبت به نخبگان باعث فرار مغزها شده است و غربی‌ها با کمال میل و اشتیاق این تفکرات را جذب کرده اند بنابراین می توان آنها را دزدان مغزها و تفکرات نخبگان ایرانی دانست.

اخوان با اشاره به نام گذاری اتحاد ملی و انسجام ملی از سوی مقام معظم رهبری در سال ۸۶ یادآور شد: در سال ۸۶ قرار بود میان همه افرادی که برای به ثمر رسیدن انقلاب زحمت فراوان کشیده‌اند ولی میان آنها اختلاف سلیقه وجود دارد اتحاد و همدلی ایجاد شود ولی چنین اتفاقی رخ نداد.

 

مهجور ماندن بیانات رهبری در سال اتحاد و انسجام ملی

 

وی اظهار داشت: متاسفانه اتحاد ملی و انسجام ملی در سال ۸۶ تنها در حد تراکت‌ها مشهود بود و ا ین اتحاد در میزگردها و برنامه‌های تلویزیونی به چشم نیامد و مجلس نیز طرح‌های اتحادی مصوب نکرد لذا  فرمایشات رهبر انقلاب در این سال مهجور ماند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به نام گذاری سال ۸۷ بنام همت مضاعف و کار مضاعف یادآور شد: سال همت مضاعف و کار مضاعف باید کار و کوشش و سازندگی را ایجاد می کرد و به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه توجه بیشتری می‌کرد ولی این توقعات رهبری نیز در سال ۸۷ عملی نشد.

وی افزود: از مجلس و دولت این انتظار وجود دارد که طرح‌ها و لوایح مناسبی را بر اساس نام گذاری هر سال مصوب و اجرایی کنند ولی متاسفانه هیچ اتفاقی در این مورد رخ نداده است.

اخوان اظهار داشت:  شایسته است هر ساله گزارش و بیلان کارمجلس و دولت در راستای نام گذاری هر سال ازآنها مطالبه شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به نام گذاری اصلاح الگوی مصرف از سوی رهبری اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف در راستای هدفمند کردن حامل‌های انرژی اقدام بزرگی بود که به صورت هماهنگ از سوی مسئولان نظام صورت گرفت.

 

شیوه اجرای قانون هدفمندی غلط بود

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: اصل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اقدام مثبتی بود که باید در دولت‌های گذشته صورت می گرفت، ولی به طور کل شیوه اجرای آن از سوی دولت دهم، غلط بوده است .

 

اشتباه فاحش دولت در پرداخت نقدی یارانه‌ها

 

وی گفت: شیوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در قالب پرداخت نقدی یارانه‌ها بسیار غلط است؛ چرا که درآمد حاصل از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی ، باید در راستای سرمایه و منافع ملی هزینه می‌شد و برای تقویت بخش تولید، کشاورزی و صنعت کشور استفاده می شد.

اخوان با اشاره به مبلغی که سالانه در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت می شود، افزود: سالانه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت می‌شود، در حالی که می‌توانستیم این رقم را جهت ایجاد بازار کار و اشتغال و تقویت صنعت کشورهزینه کنیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با تأکید بر اینکه دولت می توانست مبلغ یارانه نقدی را برای حمایت از بخش تولید و کشاورزی به کار برد، تصریح کرد: اگر مبلغ حاصل از آزادسازی حامل‌های انرژی را در روستاها برای حمایت از کشاورزی و دامداری هزینه می کردیم و از افراد کارآفرین جهت جذب نیروهای بیکاراستفاده می‌کردیم، افراد بیکار زیادی صاحب کار می شدند و برای ادامه زندگی با مشکل مواجه نمی شدند.

 

پرداخت‌ نقدی یارانه‌ها آینده کشور را تهدید می کند

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم اظهار داشت: مبلغی که به عنوان یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، از مبلغ فروش نفت تأمین می شود و هیچ کار درآمدزایی برای تأمین آن صورت نگرفته است، لذا ادامه این روند، آینده کشور را با خطر سقوط مواجه می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم با تاکید بر حمایت مجلس از دولت در خصوص اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: در صورتی که حمایت قاطع رهبری و مجلس درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها وجود نداشت، دولت نمی توانست موفقیتی درباره اجرای این قانون به دست آورد.

 

حمایت مجلس ازقانون هدفمندی یارانه‌ها، لبیک به ندای رهبری است

 

وی تأکید کرد: حمایت مجلس از آزادسازی حامل‌های انرژی، به دلیل لبیک مجلس به رهنمودهای رهبری بوده است نه حمایت از شخص احمدی نژاد.

اخوان با انتقاد از شیوه توزیع نقدی یارانه‌ها افزود: احمدی نژاد با شیوه توزیع پول میان مردم، گداپروری می‌کند بنابراین از آنجایی که این شیوه توزیع شایسته ملت ایران نیست، رئیس جمهور باید روش خود را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد تنها به مدت ۸ سال رئیس جمهور است و در صورتی که دولت‌های بعدی منبع نفت را در اختیار نداشته باشند در پرداخت نقدی یارانه با مشکل مواجه می‌شوند، گفت: دولت‌های بعدی در شیوه توزیع نقدی یارانه‌ها با مشکل مواجه می شوند؛ چرا که هیچ کار تولیدی و درآمدزایی در این راستا صورت نگرفته و سرمایه ملی افزایش نیافته است و همه پرداخت‌های دولت وابسته به فروش نفت است.

 

رئیس جمهور از اقدامات خودسرانه بپرهیزد

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم، با بیان اینکه اگر رئیس جمهور نگران اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است نباید به صورت خودسرانه عمل کند، افزود: رئیس جمهور باید افق ۱۰۰ ساله ایران اسلامی را ببیند و نگاه مقطعی نسبت به اقتصاد کشور نداشته باشد و از اقدامات غیر کارشناسانه و خودسرانه بپرهیزد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت، در پاسخ به این سؤال که دولت قصد دارد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را از چه منبعی تأمین کند گفت: بهتر است این سؤال را از شخص احمدی نژاد بپرسید چرا که هیچ منبعی برای تأمین این هزینه‌ها وجود ندارد.

 

شانتاژگران و وکیل الدوله‌ها مشکل اصلی مجلس هشتم بودند

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پاسخ به اینکه، چرامجلس نسبت به ۲ گزارشی که کمیسیون طرح تحول اقتصادی از تخلفات دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تهیه و به قوه قضائیه ارسال کرده است و یا گزارشی که قرار است درباره واریز غیر قانونی ۲۸ هزار تومان مابه التفاوت فاز اول و دوم آزادسازی قیمت‌ها به قوه قضاییه ارسال کند هیچ نظارتی ندارد و اصولاٌ این گونه گزارش‌ها از سوی مجلس پیگیری نمی‌شود، توضیح داد: تا زمانی که وکیل الدوله‌ها و فضاسازان و شانتاژگران قوی در مجلس وجود دارند، نخبگان و افراد فهیم مجلس نمی‌توانند در مقابل این افراد بایستند و کاری انجام دهند.

اخوان تأکید کرد: مردم باید مراقب باشند و با مطالعه و شناخت، نمایندگان خود را انتخاب کنند و افرادی را به مجلس بفرستند که حامی منافع ملی هستند.

 

صدا و سیما در شناساندن فرد اصلح در انتخابات ضعیف عمل کرد

 

وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص انتخابات، یادآور شد: صدا و سیما در خصوص انتخابات مجلس نهم، خوب عمل نکرد چرا که اصحاب جراید و رادیو و تلویزیون باید در خصوص ویژگی‌های کاندیداهای مجلس به مردم اطلاع رسانی کنند تا جامعه انتخابی اصلح داشته باشد.

نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان در مجلس افزود: صدا و سیما در انتخابات اخیر به مباحث حاشیه‌ای پرداخت در حالی که مردم توقع داشتند مباحث علمی و کارشناسی از این رسانه مطرح شده و رسانه ملی، منابع ملی را در نظر بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: بنده زیر پرچم نظام و اسلام و ولایت فقیه قرار دارم ولی معتقدم مردم را در کوچه‌ای بن بست قرار داده‌ایم و اجازه رسیدن اطلاعات صحیح را به آنها نمی دهیم.

 

 خیانت برخی نسبت به رهنمودهای رهبری، مهندسی شده است

 

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت، با بیان اینکه برخی افراد به صورت مهندسی شده به تأکیدات مقام معظم رهبری در نام گذاری نوروزی هر سال، خیانت می‌کنند، گفت: طی چند سال اخیر مشاهده شده است برخی افراد بیانات رهبری را به صورت کاملاً کلیشه‌ای و درحد نصب تنها یک بنر در آغاز سال نو محدود کرده‌اند.

وی پیشنهاد داد: بهتر است دولت در خصوص نام گذاری سال ها گزارش کار خود را تقدیم کند تا مردم و مسئولان در جریان پیشرفت کار و تلاش هر ساله دولت طبق نام گذاری صورت گرفته قرار گیرند.

 

منافع اقتصادی دولت در گروی بی توجهی به صنعت و تولید داخلی

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه سهم ۳۰ درصدی حاصل از درآمد حامل‌های انرژی، از سوی دولت به بخش صنعت پرداخت نشده است، افزود: تا زمانی که دولت محصولات کشاورزی وارداتی را زیر قیمت یک دلار خریده و ۲ دلار در کشور می فروشد و اجناس خارجی را زیر قیمت تولید داخلی وارد می‌کند نباید به دنبال تقویت صنعت و تولید داخلی باشیم چرا که این روش برای دولت سود ده است.

منبع : خانه ملت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:9 | نویسنده : میثم اله وردی |