نماینده مردم تفرش: ایجاد مراکز نیکوکاری موجب کاهش فقر می شود

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه مراکز نیکوکاری موجب کاهش فقر و محرومیت و فرهنگسازی انفاق در جامعه می شود.

 

ˈعباس صلاحیˈ عصر پنج شنبه در آئین افتتاح مرکز نیکوکاری امام حسین(ع) شهرستان تفرش افزود: با تشکیل مراکز نیکوکاری و واگذاری بخشی از فعالیت های کمیته امداد به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی راحت تر و سریع تر صورت گرفته و بخش زیادی از مشکلات مردم در این قالب رفع می شود.

وی با بیان اینکه نیت تشکیل مراکز نیکوکاری مبارک و ناشی از تفکری مقدس است، اضافه کرد: امتیاز ایجاد چنین مراکزی نسبت به سایر مراکز مشابه، مسجدمحور بودن آنهاست و مهم ترین فعالیت این مراکز، شناسایی همزمان محرومین و افراد متمکن و ایجاد ارتباط دوسویه بین آنان است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به عنوان شبکه اتصال خیران و محرومان در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

ˈمحمد مهدی ناصریˈ افزود: تاکنون 69 مرکز نیکوکاری در استان مرکزی دایر شده و تا پایان سال 93 سه مرکز دیگر در شهرستان تفرش دایر و تعداد مراکز این شهرستان به پنج مرکز می رسد.

وی اظهار کرد: ساماندهی و جلب مشارکت مردمی، شناسایی معتمدان محله ها، اجرای طرح های مشارکتی، ایجاد فضای همدلی، ترویج انفاق و اکرام ایتام از مهمترین وظایف مراکز نیکوکاری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش نیز گفت: مرکز نیکوکاری امام حسین(ع) ظرفیت حمایت از سه هزار محروم را دارد

ˈقاسم مقدمˈ افزود: اولین مرکز نیکوکاری شهرستان تفرش با اعتبار اولیه 16 میلیون ریال و به همت خیرین و هیئت عامل خیرین دایرشده است.

وی اضافه کرد:شناسایی، ارتباط و تعامل موثر با اشخاص حقیقی و حقوقی تاثیرگذار از جمله خیرین به منظور استفاده بهینه از ظرفیت آنان در راستای رفع مشکلات محرومین، طراحی و استقرار مدیریت شبکه های نیکوکاری با تمرکز بر محله و منطقه، توسعه خدمت رسانی به محرومین، ایجاد همبستگی و توازن اجتماعی در جامعه و ارتقای فرهنگ انفاق و نیکوکاری از جمله اهداف این مرکز است.

سه هزار و 400 نفر در قالب یک هزار و 620 خانوار به طور دائم و 400 خانوار به طور موقت از خدمات حمایتی و خدماتی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تفرش بهره مند هستند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 19:38 | نویسنده : میثم اله وردی |