مدیر جهاد کشاورزی تفرش خبر داد خسارت ۴۰ درصدی سرما به باغات تفرش

پایگاه خبری تفرش:

خسارت به باغ تویسرکان

 مدیر جهاد کشاورزی تفرش گفت: در سال زراعی امسال با توجه به وقوع سرما زدگی و نوسانات دمایی در طول زمستان و اوایل بهار قریب به ۲۵۰ هکتار از مجموع ۱۸۰۰ هکتار باغات میوه شهرستان از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده اند.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش ، علی محبعلی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در تفرش، با اشاره به برآورد خسارت ناشی از سرما به باغات تفرش اظهار کرد: خسارت وارد شده از نظر ارزشی به میزان 29 میلیارد ریال است.

وی افزود: سطوح محصول جو شهرستان نیز از خسارت آسیب دیده اند و درصد خسارت سرمازدگی بین 15 تا 20 درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی تفرش تصریح کرد: در سال زراعی 93 – 92 ، حدود 400 هکتار محصولات زراعی و 142 هکتار باغات شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند ، و رویکرد جهاد کشاورزی همواره توسعه بیمه در تمام سطوح محصولات بوده و به همه بهره برداران توصیه شده که محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز خسارت ، مورد حمایت صندوق بیمه قرار گیرند.

وی با اشاره به پرداخت خسارت به باغداران و کشاورزان گفت: پرداخت غرامت به خسارت دیدگان در فرایند بازدیدهای مشترک کارشناسان جهاد کشاورزی، بانک کشاورزی و صندوق بیمه، تنظیم صورت جلسه و پس از ارزیابی های تکمیل و تایید صندوق بیمه محصولات کشاورزی در ماه های آینده انجام می شود.

محبعلی افزود: میزان تولید محصولات زراعی شهرستان تفرش درسال 92 با 5000 تن کاهش نسبت به سال 91 به 16 هزار تن رسید، هم‌چنین تولید محصولات باغی نیز با 2100 تن کاهش نسبت به سال 91 به 5000 تن رسید.

وی بر لزوم برنامه ریزی و اقدامات موثر عملی به منظور کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در این شهرستان تاکید و تصریح کرد: همه مسئولان شهرستان باید در مبارزه با خشکسالی و سرمازدگی همکاری و همدلی داشته باشند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:\hd'hi ofvd jtva,باغات تفرش,جهاد کشاورزی تفرش, | 1:4 | نویسنده : میثم اله وردی |