جمع آوری بیش از ۳ میلیارد ریال زکات در شهرستان تفرش

پایگاه خبری تفرش:

کمیته امداد

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد و ۳۰۸ میلیون ریال به عنوان زکات در سطح این شهرستان جمع آوری شده است.

 

به گزارش  پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، قاسم مقدم عصر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به جمع آوری زکات در تفرش اظهار کرد: تاکنون چندین پروژه عمرانی با این میزان زکات پرداخت شده، احداث گردیده و زکات جمع آوری شده از روستاهای تفرش در همان روستاها هزینه شده است.

وی افزود: فرهنگ سازی در ترویج فرهنگ زکات یک وظیفه دینی و اسلامی و مستلزم حمایت همه جانبه روحانیان و مبلغان دینی است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش تصریح کرد: ثروتمندان جامعه باید زکات اموال خود را پرداخت کنند، پرداخت زکات و رعایت حقوق اقتصادی دیگران سبب رشد و تکامل اخلاقی در انسان ها می شود و افرادی که زکات خود را پرداخت می کنند از دیدگاه خدا و قرآن مردمی نیک منش و شایسته کردارند.

مقدم با تشریح احادیثی از اهمیت زکات و تغذیه پاک گفت: مالی که زکات آن داده نشود، آن مال چرک بوده و ریشه تمامی گرفتاری های اجتماعی ناشی از چنین مالی و نانی است که زکات آن پرداخت نمی شود.

وی افزود: اعتمادسازی، توسعه و جلب مشارکت های مردمی، فعال کردن همکاران افتخاری در سطح بخش ها و روستاها و انتخاب اعضاء ستاد زکات در هر روستا و طبقه بندی و تهیه اطلاعات آنها و پیگیری های چهره به چهره در هر منطقه از مهم ترین اقدامات در این راستا می باشد.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تفرش تصریح کرد: از آغاز انقلاب اسلامی ایران به مقوله زکات توجه شده و روی‌آوری مردم به پرداخت زکات و حجم زکات هرسال بیش از سال گذشته بوده است.

مقدم با اشاره به اینکه زکات از مصادیق بارز صدقات است و به عنوان پشتوانه مالی در اصلاح ساختار جامعه نقش بسزایی دارد، گفت: فقر زدایی، برقراری و گسترش عدالت اجتماعی، تزکیه و طهارت روح، خروج از آلودگی ها از مهمترین آثار و برکات پرداخت زکات است.

وی افزود: با تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توسعه و تبیین پرداخت زکات، باید به صورت جهادی این امر فرهنگ سازی شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 19:43 | نویسنده : میثم اله وردی |