تمدن بزرگ اسلامی از کانون‌های مسجد تبلور می‌یابد

پایگاه خبری تفرش:

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مرکزی با پویایی خود زمینه ساز حرکت های فرهنگی و مذهبی در اقشار مختلف مردم در مسجدها است.

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از تفرش، حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری در جمع اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان تفرش با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین مراکز ترویج فرهنگ در مساجد هستند اظهار کرد: تقویت کانون‌های فرهنگی هنری از مهم ترین برنامه‌های این دبیرخانه در سال آینده است.

وی افزود: جوانان به واسطه آنکه هنوز دلبسته دنیا نشده‌اند آماده پذیرش آموزش هستند و غافل ماندن مسئولان از این ظرفیت عظیم در آینده سبب بروز چالش‌هایی در حوزه فرهنگ می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی تصریح کرد: تقویت مساجد، نماز جماعت و ترویج فرهنگ حضور در نماز جمعه از مهم تر‌ین محورهای فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با اشاره به نقش خطیر نهادهای فرهنگی در عرصه جنگ نرم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محلی برای خودسازی جوانان است و مسئولان می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی راه را برای جذب حداکثری در این نهادها فراهم کنند.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ نماز با استفاده از پتانسیل تمامی دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردمی برنامه مدون ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر در سراسر کشور 8000 کانون فرهنگی هنری روستائی فعالیت می‌کند که توجه به کانون‌های روستائی باید در برنامه‌های سال آینده گنجانده شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی، گفت: اقامه نماز تنها راه حل بسیاری از مشکلات جوامع بشری، بهترین راه برای تربیت صحیح انسان، قرار گرفتن در مسیر الهی و تحکیم وحدت مسلمین است.

وی افزود: در جبهه جنگ نرم با دشمنان نماز عمال اصلی پیروزی در برابر دشمنان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی تصریح کرد: یکی از طرح‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال آینده طرح تلاوت نور است که در این طرح هر روز یک صفحه از قرآن در مساجد تلاوت می‌شود و در این طرح 29 هزار مسجد مشارکت دارند.

حجت الاسلام ذوالفقاری با تاکید بر حضور پررنگ بسیج در برنامه‌های کانون‌‌های مساجد گفت: فعالیت در کانون‌ها جهاد فرهنگی محسوب شده و با تکیه به نقش بسیجیان در این جهاد بزرگ می‌توان به موفقیت‌های بسیاری در رشد فرهنگی جامعه دست یافت.

وی افزود: معرفت و ذهنیت ایجاد شده در نخستین حضور در کانون‌های مساجد موجب نزدیک شدن جوانان به مساجد شده و با حضور بیشتر جوانان در مساجد دین مبین اسلام تقویت می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی تصریح کرد: مساجد سنگرهای تقویت دین و فرهنگ جامعه اسلامی است با حضور گرم در سنگر دین که همان مساجد است، باید از فرهنگ ایرانی اسلامی دفاع کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:پایگاه خبری,تفرش,, | 15:36 | نویسنده : میثم اله وردی |