واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاهها آنچیزی نیست که می خواستیم

پایگاه خبری تفرش:

"حاج منصور حیدری "رزمنده و جانباز تفرشی : در سالهای اخیر پیشنهاد داده بودیم مبانی دفاع مقدس در دانشگاهها اضافه شود ولی الان آن چیزی که اجرا می شود آن چیزی نیست که ما می خواستیم .نظر ما حضور خود رزمندگان در دانشگاهها بر ای بیان درسهای جنگ است .

 

"حاج منصور حیدری " یکی از یادگارهای جنگ تحمیلی در شهرستان تفرش است . وی در سال 1342 در تفرش متولد شد .در آغاز جنگ تحمیلی جوانی 17ساله بود که   داوطلبانه و بسیجی وار برای دفاع از کشور اسلامی اش به  آبادان اعزام و در گردان بلال تیپ محمد رسول ا... سازماندهی می شود.در طول جنگ به عنوان اطلاعات و عملیات در گردانهای مختلف و عملیاتهای مختلف شرکت کرده و8نوبت زخمی واکنون  80یادگاری از جنگ در بدنش دارد.
 
این  رزمنده فداکار در سال 60در منطقه کود شیخ خرمشهر  در تمام نواحی بدن مجروح ، در عملیات فتح خرمشهر با  آریپیچی از ناحیه کتف ،در عملیات محرم از ناحیه پا،در عملیات خیبر  در ناحیه لگن مجروح می شود . پس از عملیات بدر و آشنایی اش با  افراد قرار گاه نصرت ،در همین قرار گاه ماندگار می شود .و در هور العظیم کنار هور الهویزه (جاده عماره-بصره)و در عملیات شناسایی شدیداً زخمی می شود .


وی در سال 65جانشین فرماندهی تیپ قائم شده و تا پایان جنگ در همین سمت می ماند .


"حاج منصور حیدری " در باره  زیباییهای جنگ به خبرنگار دیار آفتاب در تفرش  گفت : زیباییهای جنگ محدود به تیر و زخم و خون نیست بلکه اخلاق حسنه ،مهربانی ،اخلاص ،توسلات و عبادات در صدر مسائل است . اگر کسی شجاعت و رشادت ،کار خارق العاده ای انجام می داد حتی نمی خواست دیگران بفهمند .پر کار ترین و کم توقع افراد بودند .تشویقی ،هدیه مطرح نبود . در فتح خرمشهر شبانه روز به طور مداوم به شناسایی می رفتیم ، خواب و خوراک ،خستگی معنا نداشت.

او درباره دوستان تفرشی اش گفت : در تاریخ1/10/59به همراه شهید احمد کمالی مقدم ،اسماعیل یعقوبی فر،محمد مشهدی ،محمد حسین حیدری از تفرش به جنگ اعزام شدیم.

این رزمنده ایثارگر درسهایی از انقلاب را بیان کرد : اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه ؛این موضوع را فقط به صورت سیاسی قبول نکنیم بلکه به صورت قلبی و عقیدتی قبول کنیم .و بدانیم ولایت فقیه ولایت رسول ا...است و همانطور که اطاعت از پیامبر واجب است ،اطاعت از ولایت فقیه واجب و عبادت است .درس اتحاد و تعامل مهمترین درس انقلاب است .تعامل را به معنای واقعی کلمه رعایت کنیم.


این جانباز فداکار درباره درسهایی ازجبهه می گوید :خلق و خو ها و روحیات که ناشی از اسلام بود ،سبب می شود که دلم بیشتر برای  جبهه تنگ شود .در یکی از عملیاتها و در هوای گرم تابستان تدارکچی کمپوتهای خنک را اول برای شهید مهدی باکری  می آورد  ،ولی باکری می گوید آیا او که در خط مقدم است خورده است ،ببرید برای آنها هر موقع که تمام افراد را دادی به خصوص افراد کمین و جلو خط را دادی بعداً برایم بیاور .از این درسها میلیارد ها در جنگ داریم و باید در زندگی روزمره الگو شوند .

"حاج منصور حیدری" درباره اقدامات رسانه هاو دانشگاهها درباره جنگ تحمیلی گفت : از ذهن وحافظه رزمندگان و پشکسوتان جنگ بیشتر استفاده شود .در سالهای اخیر پیشنهاد داده بودیم مبانی دفاع مقدس در دانشگاهها اضافه شود ولی الان آن چیزی که اجرا می شود آن چیزی نیست که ما می خواستیم .نظر ما حضور خود رزمندگان در دانشگاهها بر ای بیان درسهای جنگ است .

وی توصیه کرد : فرمولهای جنگ را فراموش نکنیم و از خط ولایت فقیه خارج نشویم . اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه،اتحاد کلمه و ایمان رمزهای پیروز ی ما بود  . مسئولین دیپلماسی کشور از لبخند دشمنان گول نخورندو به قدرت ملت ایمان داشته باشند .
 


گفتنی است "حاج منصور حیدری "پس از جنگ تحمیلی 1سال در سمت اداری و مالی دانشگاه تفرش و 8سال به عنوان رییس بنیاد جانبازان تفرش فعالیت کرده است و کتابی با عنوان "مجموعه خاطرات 8سال دفاع مقدس" به همت بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی در دست چاپ دارد .

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:39 | نویسنده : میثم اله وردی |