استفاده از ظرفیت خیرین در توسعه کمی کتابخانه های تفرش

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرنگار دیار آفتاب تفرش ،معاون فرماندار تفرش با اشاره به نقش کتاب در جامعه ،اظهار داشت : اگر عموم افراد را   به کتاب وکتابخوانی تشویق و ترغیب شوند ،استعدادهای جامعه شناسایی و میتوان به توسعه و پیشرفت کشور و جامعه بیش از گذشته امیدوار بود.

"سعید مویدی" اضافه کرد :مطالعه وکتابخوانی باید بعنوان یک نیاز واحساس دایمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی رواج یابد.

وی شناسایی خیرین منطقه ای  و فرا منطقه ای را در توسعه کمی و کیفی کتابخانه ها در شهر و روستا از وظایف مهم اعضا دانست و افزود :  در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهرستان ،با همکاری و همراهی خیرین  تعداد کتابخانه های موجود در شهر را افزایش خواهیم داد.

"مویدی "  ادامه داد :در آینده ای نزدیک و با همت خیرین  کتابخانه عمومی استاندارد در شهرک امام خمینی (ره ) احداث و قابل استفاده عموم افراد خواهد بود 

معاون فرماندار تفرش تصریح کرد : از ظرفیت اماکن مذهبی ومیراث های فرهنگی شهرستان باید در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی بهره باید جست .

"فضل ا... باباخانی "رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش گفت : سرانه مطالعه در شهرستان تفرش در مقایسه با شهرهای دیگر در حد بالایی است .

وی اضافه کرد : زیرساختهای فرهنگی شهرستان را باید برای پرورش سرمایه های جوان و نخبگان  تقویت کنیم .

"مهدی جعفری" رییس کتابخانه عمومی تفرش گفت : در سال جاری 905نفر اعضای جدید جذب کرده که نسبت سالهای گذشته رشد بالای را داشته است .

وی برگزاری نمایشگاه کتاب ،تقدیر از کتابخوانان خردسال،اجرای مسابقه نقاشی در هفته کتابخوانی و دهه فجر،برگزاری مسابقه فرهنگی،عضویت رایگان دانش آموزان پایه دوم ابتدایی مدارس،تهیه و توزیع بروشور آشنایی با کتابخانه ،اجرای مراسم عصری با شعر ،تجهیز بخش کودک و اهدا کتب توسط خیرین را از اقدامات سال جاری عنوان کرد .

"جعفری " از راه اندازی سامانه "پیام مشرق " در این کتابخانه خبر داد و وافزود : افراد پس از عضویت در کتابخانه  و دریافت کد وارد این سامانه شده و از منابع موجود باخبر و کتاب خود را تمدید می کنند .

شناسایی خیرین منطقه ای و فرامنطقه ای ،بررسی راههای گسترش فرهنگ کتابخوانی در بین عموم ،اطلاع رسانی پیامکی اخبار کتابخانه به اعضای فعال ،تشکیل حلقه های معرفتی در مدارس از مصوبات این جلسه بود .

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 11:37 | نویسنده : میثم اله وردی |