25 بهمن ماه جشنواره زمستانی آیین‌های سنتی در تفرش برگزار می‌شود

پایگاه خبری تفرش:

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفرش گفت: جشنواره زمستانی آیین‌های سنتی شهرستان تفرش در روز جمعه 25 بهمن ماه امسال در این شهرستان برگزار می‌‌شود.

خبرگزاری فارس: جشنواره زمستانی آیین‌های سنتی در تفرش برگزار می‌شود

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: سومین جشنواره زمستانی با رویکرد معرفی آیین‌های سنتی روستاهای این شهرستان با حضور گروه‌های هنری روستاها اجرا می‌شود.

وی هدف اصلی برگزاری این جشنواره را حفظ و احیای آیین‌های سنتی شهرستان تفرش عنوان کرد و افزود: با معرفی این آیین‌ها به نسل جوان می‌توان به حفظ و تداوم سنت‌ها و آیین‌ها کمک شایانی کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفرش تصریح کرد: 10 گروه هنری از روستاهای شهرستان در این جشنواره شرکت می‌کنند و با اجرای آیین‌های سنتی مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: آیین کوسه گلدی، آیین به تخت نشستن داماد و اجرای موسیقی‌های محلی چگور، دهل و سرنا به صورت گروهی از مهمترین برنامه‌های اجرایی در این مراسم است.

دبیر سومین جشنواره زمستانی تفرش خاطرنشان کرد: آیین کوسه گلدی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در جشنواره آیین‌های سنتی کشور مقام نخست را کسب کرده و آیین به تخت نشستن داماد در جشنواره آئین‌های سنتی سال 92 نیز رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده و بخش اعظم این آیین‌ها سال‌های گذشته در کشور معرفی شده است.

حیدری معرفی آئین‌های سنتی شهرستان تفرش را از اولویت‌های میراث فرهنگی دانست و بیان کرد: معرفی آیین‌ها مهمترین برنامه کاری میراث فرهنگی است همچنین احیای برنامه‌های محلی رویکرد برگزاری این جشنواره است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفرش در ادامه گفت: پخت آش رشته محلی تفرش با همکاری کمیته امداد امام خمینی و با حضور بانوان نیکوکار با هدف کمک به محرومان از برنامه‌های جانبی جشنواره زمستانی تفرش است.

این جشنواره در روز جمعه 25 بهمن ماه در شهرستان تفرش، خیابان شهدا، خیابان شهید میرحسینی باغ مجنون و به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان تفرش برگزار خواهد شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 18:46 | نویسنده : میثم اله وردی |