معاون وزیر: پویایی دانشگاه در گروی به رسمیت شناختن تنوع دیدگاهها است

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:پویایی و نشاط دانشگاه ها در گروی به رسمیت شناختن تنوع دیدگاهها است.

 

به گزارش پایگاه خبری تفرش  ˈسید ضیاء هاشمیˈ روز چهارشنبه در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه تفرش افزود: تنوع دیدگاه ها باید در دانشگاه ها تقویت شود.

وی اضافه کرد: تقویت فرهنگ و الگوی نقد و نقدپذیری مستلزم حضور سلیقه های مختلف، تعامل و تضارب افکار در محیط دانشگاه است و در چنین فضایی است که وحدت و همدلی به منظور حرکت به سوی آرمانها آغاز و امکان جلب مشارکت های عمومی ایجاد می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: کرسی های آزاد اندیشی به عنوان یک استراتژی و راهبرد سیاسی و فرهنگی که بستررا برای بیان دیدگاه های مختلف مهیا می کند، مورد تاکید این وزارتخانه است

هاشمی تصریح کرد: کرسی های آزاد اندیشی بستری برای آزاداندیشی در دانشگاه ها و یکی از شاخص های اصلی دانشگاه اسلامی به شمار می آید.

وی اظهار کرد: حضور مردم ایران با دیدگاه های مختلف در راهپیمایی 22 بهمن نیز تجلی وحدت ، بصیرت و آرمان خواهی آنان در یک حرکت مشترک بود.

نماینده مردم تفرش،آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دهه چهارم انقلاب ، دهه گفتمان عدالت و پیشرفت در عرصه های تفکر،معنویت و علم است.

ˈعباس صلاحیˈ با بیان این که ارتقاءجایگاه علمی کشور نیازمند چرخه های به هم پیوسته علمی است، افزود: دانشگاه مهمترین زیرساخت پیشرفت جامعه و محل جوشش دو جریان آرمانخواهی و علم و تحقیق است و باید مباحث مختلف در فضای آزاداندیشانه در چارچوب هدفمند در دانشگاه ها مطرح شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه تفرش ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب علمی استان را دارد از اینرو لازم است طبق نقشه جامع علمی، جایگاه این دانشگاه ارتقاء یابد.

فرماندار شهرستان تفرش نیز در این مراسم گفت: رمز خودکفایی در تمامی عرصه ها در عصر کنونی کسب علم است.

ˈبهروز اردلان رادˈ افزود: انتظار از دانشگاه ها توجه اساسی به ایجاد کرسی های آزاد اندیشی در فضاهای دانشگاهی است زیرا دانشگاه ها محل طرح سوال و پاسخگویی ضابطه مند به آن است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این مراسم گفت: ملت ایران ملتی جهادگر و فرهنگی است که با حضور خود در عرصه های مختلف علمی موجبات توسعه پایدار کشور را فراهم کرده است..

ˈمحمد رضا حافظی ˈ با اعلام اینکه هم اکنون در 550 شهر کشور مجمع خیرین مدرسه ساز تشکیل شده ، اظهار کرد: راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز به برون مرزها نیز گسترش یافته است.

دکتر ˈاحمدرضا ربانیˈ رییس سابق دانشگاه تفرش نیز در این مراسم، ایجاد مرکز پردازش های فوق سریع و پیوستن به 11 دانشگاه دارای ابررایانه در کشور، استقلال مرکز رشد، واگذاری مدیریت کلینیک صنعت استان به دانشگاه تفرش، کسب مجوز گروه پژوهشی فتونیک، تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه، افزایش پهنای باند دانشگاه به 16 مگا بایت و قرارگرفتن 9 مقاله اساتید این دانشگاه در فهرست مقالات داغ ، فعال شدن مرکز نشر دانشگاه و تفاهمنامه علمی وپژوهشی با دانشگاه علوم وتکنولوژی لهستان را از مهمترین اقدامات این دانشگاه تفرش عنوان کرد.

سرپرست جدید دانشگاه تفرش نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از آرمانهای انقلاب استقرار نظام مردم سالاری دینی است گفت: فراهم کردن بستر مشارکت عموم استادان، کارکنان و دانشجویان در مدیریت دانشگاه اولویت اساسی این دانشگاه در مقطع زمانی کنونی است.

دکتر ˈمحمد قاسم سحابˈ افزود: شکل گیری نظام مدیریتی با ثبات و پایدار که قائم به فرد نباشد وهمه افراد در اداره آن سهیم می باشند یکی برنامه های مدیریتی این دانشگاه است.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 16:29 | نویسنده : میثم اله وردی |