صلاحی: به برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه اقتصاد نیازمند هستیم

پایگاه خبری تفرش:

به برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه اقتصاد نیازمند هستیم
 

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری خانه ملت ؛عباس صلاحی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،اظهار کرد: سال گذشته طرحی به مانند این طرح توزیع سبد کالا اجرا و در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت شد، اما امسال به واسطه تعهدی که دولت داده بود و به منظور رفع مشکلات معیشتی، سبد کالا توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه نوع اقلام و چگونگی توزیع آن بسیار مورد بحث است، افزود: در سال‌های گذشته سبد کالا از سوی کمیته‌امداد و یا بهزیستی توزیع شده بود و دولت می‌توانست با استفاده از این سابقه برخی از نقایص طرح را رفع کنند. برای مثال در این سبد از برنج خارجی استفاده شده است، درصورتی که ما برنج ایرانی داریم و می‌توانست از آن استفاده شود و اقدامات دیگری که جای بحث دارد.

صلاحی تصریح کرد: شرایط توزیع سبد کالا نیز خود به نوعی مشکل‌زا شد. لازم بود که در توزیع، به افراد نیازمند کمک شود. هرچند این مقدار مشکل خاصی را رفع نمی‌کند اما، حداقل باید بین افراد واجد شرایط و براساس عدالت توزیع می‌شد.

وی با تأکید براینکه نحوه توزیع و افراد مشمول در طرح باید در مرحله بعدی اصلاح شود، عنوان کرد: این طرح نشان داد که دولت به فکر افراد مستمند و محروم با توان مالی کم است اما، باید در این طرح کارگران، کشاورزان و افراد روستایی در نظر گرفته شوند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص عملکرد دولت در حوزه اقتصادی گفت: در نقد بر عملکرد اقتصادی دولت باید فاکتورهای بسیاری لحاظ شود اما، با توجه به گزارش ریاست‌جمهوری از وضعیت اقتصادی کشور، به برنامه‌ریزی دقیق و مدون در حوزه اقتصاد نیازمند هستیم. شرایط اقتصادی کشور به شکلی نیست که بتوان به سرعت امور را ساماندهی کرد اما، با برنامه می‌توان از این گذر عبور کرد.

وی با بیان اینکه هدف دولت کاهش تورم، کاهش نقدینگی و افزایش رشد اقتصادی که در حال حاضر منفی است عنوان شده است، اظهار کرد: تا عملیاتی شدن برنامه دولت و اجرایی شدن این اهداف زمانی زیادی طول خواهد کشید. موضوعی که امروز مهم است اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌هاست. این طرح قطعاً پروسه‌ای پیچیده است و بار اقتصادی دولت را مشخص می‌کند.


صلاحی اضافه کرد: اگر این طرح نهایی شود دولت باید بر افزایش قیمت‌ها نظارت جدی اعمال کند و شاید با اجرایی شدن این برنامه بتوان عملکرد اقتصادی دولت را ارزیابی کرد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:16 | نویسنده : میثم اله وردی |