مشکل کم‌آبی تفرشی‌ها حل می‌شود

پایگاه خبری تفرش:

استاندار مرکزی در بازدید از طرح آبرسانی چشمه هفتیان تفرش گفت: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی هفتیان 42 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند و مردم تفرش از مشکل کم‌آبی رهایی می‌یابند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی اظهار کرد: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های شهرستان تفرش است که باید با پیگیری قاطع مسئولان هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح کمک به افزایش آب شرب شهرستان تفرش و توسعه بخش کشاورزی است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: 50 درصد هزینه طرح توسط پیمانکار و مجری طرح و 50 درصد با اعتبار دولتی انجام می‌پذیرد.

مقیمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 12 درصدی(4 کیلومتر) طرح، گفت : استفاده از آب باید مدیریت شود و بهینه کردن مصرف آب باید از دغدغه‌های مهم مسئولان باشد و با پیگیری‌های مسئولان امیدواریم این طرح تا سه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وی با تأکید بر یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، ادامه داد: کشاورزان باید از شیوه‌های نوین آبیاری و کشت مناسب و الگوی صحیح کشت در بخش کشاورزی استفاده کنند.

‌خط انتقال آب شهر تفرش و روستاهای مسیر از چشمه هفتیان با طول خط انتقال اصلی 68 کیلومتر و خطوط انتقالی فرعی 100 کیلو‌متر است.

112 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این طرح پیش‌بینی شده که تاکنون 11 میلیارد تومان این اعتبار تخصیص یافته است. با افتتاح این طرح 150 لیتر در ثانیه آب به روستاها و 100 لیتر در ثانیه آبرسانی به شهر تفرش انجام می‌شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:38 | نویسنده : میثم اله وردی |