بررسی دلایل افزایش تصادفات شبانه در مجلس/ضرورت افزایش کنترل بر پرداخت جریمه‌های رانندگی

پایگاه خبری تفرش:

به گزارش پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با ابراز تاسف از تصادف اخیر در اتوبان حکیم، افزود: متاسفانه این تخلفات به یکی از معضلات اجتماعی تبدیل شده که باید با خاطیان برخورد قاطعی صورت گیرد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: رفتار این متخلفان علاوه بر آنکه باعث ضربه به خودشان می‌شود امنیت جامعه را نیز به مخاطره می‌اندازد، در این راستا راهنمایی و رانندگی باید با کنترل تخلفات و برخوردهای بازدارنده مانع از این‌گونه اتفافات شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با انتقاد از کاهش گشت‌های شبانه، افزود: بر اساس آخرین آمارها 60 درصد تصادفات از ساعت 22 شب به بعد رخ می‌دهد که متاسفانه کاهش گشت‌های شبانه بر این معضلات افزوده است.

صلاحی، با یادآوری عملکرد راهنمایی ورانندگی، تصریح کرد: اگرچه نیروی راهنمایی و رانندگی در بروز برخی حوادث عملکرد تقریبا ضعیفی داشته است اما نباید از این واقعیت غافل شد که این نهاد مشکلاتی اعم از کمبود اعتبار و نیروی انسانی روبرو است.

وی با بیان اینکه دوربین‌های کنترلی باید در سطح شهر افزایش یابد، افزود: باید پرداخت جریمه‌ها از سوی رانندگان متخلف نیز مورد بازبینی قرار گیرد تا متخلفان راحت‌تر شناسایی شوند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم، ‌ادامه داد: تصادف اخیر در اتوبان حکیم یکی از رانندگان متخلف حدود دو میلیون و 400 هزار تومان جریمه پرداخت نشده داشت که این نشان دهنده آن است که فرد یاد شده متخلف بوده زیرا در گذشته نیز تخلفاتی را در حین رانندگی مرتکب شده است؛ در این صورت اگر کنترلی بر نحوه پرداخت جریمه‌ها صورت می‌گرفت شاید خودروی این فرد متوقف و شاهد وقوع این فاجعه نبودیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت ورود مجلس به تصادفات اخیر، گفت: با توجه به حساسیت این موضوعات، مجلس این مهم را پیگیری می‌کند و به طور حتم لازم است برای پیگیری بهتر مجلس، کارگروهی از سوی کمیسیون‌های امنیت ملی و سایت خارجی، شوراها و امور داخلی و کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شود تا به طور زیربنایی این‌گونه معضلات مورد بررسی قرار گیرد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 11:48 | نویسنده : میثم اله وردی |