سومین جشنواره زمستانی در تفرش برگزار می‌شود

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار تفرش گفت: سومین جشنواره زمستانی با رویکرد معرفی جاذبه‌های روستایی در تفرش برگزار می‌شود.

 
به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک، سعید مؤیدی بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی سومین جشنواره زمستانه با رویکرد روستایی که با حضور دستگاه‌های ذیربط در فرمانداری تفرش برگزار شد، اظهار داشت: معرفی فرهنگ‌های بومی محلی از اهداف اولیه در  برنامه‌های فرهنگی این شهرستان است.

وی تصریح کرد: دوری از مراسم آیینی، سنتی و فرهنگی سبب ورود فرهنگ‌های وارداتی غربی به آئین‌های اصیل ایرانی می‌شود.

معاون فرماندار تفرش بیان داشت: ورزش‌ها و آیین‌های  قدیمی ریشه در تمدن غنی اسلامی ایرانی دارند و باید به نسل‌های آینده انتقال یافته و حفظ شوند.

دبیر جشنواره زمستانی شهرستان تفرش نیز در این جلسه گفت: آداب و رسوم هر قوم و ملتی شناسنامه و هویت آن ملت محسوب شده و به عنوان عامل مشترک بین مردمان یک قوم، قلوب آنها را به هم پیوند می‌زند.

یوسف شاه‌حسینی افزود: با توجه به ثبت ملی برخی از آیین‌های سنتی تفرش و  معرفی به نسل جدید و حفظ و احیا فرهنگ کهن سومین جشنواره زمستانی تفرش با رویکرد روستایی در ماه جاری برگزار خواهد شد.

وی اجرای آوازهای دشتی سر کوهی، نقالی، کوسه گلدی، نی چوپانی، موسیقی‌های محلی و آیین سنتی به تخت نشستن داماد را از برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

علی حیدری سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفرش نیز هماهنگی دستگاه‌ها به منظور تهیه و تجهیز مکان مراسم، هماهنگی با دهیاری‌ها جهت مشخص شدن مکان مراسم، وسایل امدادی، هماهنگی با شورای فرهنگ عمومی شهرستان و کمک‌های نقدی را جهت اجرای بهتر این جشنواره خواستار شد.

این جشنواره در 25 بهمن ماه سال جاری و در یکی از روستاهای منطقه رودبار  شهرستان تفرش اجرا خواهد شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 20:4 | نویسنده : میثم اله وردی |