ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی سبب امنیت اجتماعی پایدار می‌شود

پایگاه خبری تفرش:

معاون فرماندار شهرستان تفرش گفت: ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی سبب امنیت اجتماعی پایدار می‌شود.

خبرگزاری فارس: ایجاد کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی سبب امنیت اجتماعی پایدار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تفرش به نقل از خبرگزاری فارس، سعید مؤیدی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی شهرستان تفرش اظهار داشت: دوری از ارزش‌های دینی و اعتقادات و بی‌توجهی به دستورات دینی در باره روابط زن و مرد سبب افزایش طلاق در جامعه گردیده است.

وی تصریح کرد: در نه ماهه سال جاری 290 مورد ازدواج انجام شده که از این تعداد 77 مورد آن به طلاق منجر گردیده و این میزان نسبت به سال گذشته 1.3 درصد افزایش داشته است.

معاون فرماندار شهرستان تفرش خاطرنشان کرد: تاثیر فرهنگ غرب و رواج استفاده از ماهواره در خانواده‌های ایرانی موجب سست شدن بنیان خانواده‌ها گردیده که این موضوع باید موجب هشیاری مسئولین در رواج و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

مؤیدی با تأکید بر بومی کردن مسایل فرهنگی و اجتماعی ابراز امیدواری کرد که فضای حاکم بر فرهنگ اجتماعی این شهرستان مطلوب و نیاز است تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفرش نیز در این جلسه گفت: رشد و رواج لذت بردن از زندگی مجردی به طرز نامطلوب، تاثیر پذیری مستقیم از رسانه‌های غربی است.

زهرا امینی افزود: رواج طلاق در شهرستان تفرش زنگ خطری است که متاسفانه در حال شیوع می‌باشد که این آسیب اجتماعی توجه بیشتر در ریشه‌یابی آن را می‌طلبد.

وی به مشاوره قبل از طلاق که توسط بهزیستی انجام می‌شود اشاره کرد و اظهار داشت: مراجعین به این نهاد در یک سال اخیر زوج هایی هستند که در دوسال ابتدای زندگی دچار مشکل شده و بیشتر آنها قبل از ازدواج و در دوران عقد به سمت طلاق سوق داده شده‌اند.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی افزود: با توجه به تحقیقات انجام شده از این زوج‌ها دخالت بی‌مورد والدین مشکلاتی برای زوج‌ها ایجاد کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تفرش، وارد شدن خرده فرهنگ در شهرستان‌ها را از دلایل طلاق دانست و ادامه داد: آموزش قبل از ازدواج از مهمترین عوامل کاهش طلاق است و حضور دختران و پسران در آستانه ازدواج در کارگاه‌های آموزشی سبب هدایت آنها به سمت زندگی زناشویی مطلوب می‌گردد.

به گزارش فارس؛ اجرای دوره‌های سبک فرزند پروری و مهارت‌های زندگی ویژه اولیا، افزایش دوره‌های آموزش و مشاوره قبل از ازدواج و تقویت هسته‌های مشاوره در دانشگاه‌های تفرش از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

این جلسه با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و عوامل تاثیرگذار در افزایش نرخ طلاق و کاهش نرخ ازدواج تشکیل شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 19:3 | نویسنده : میثم اله وردی |