صلاحی: وزرا زمان بیشتری را به تعامل با نمایندگان اختصاص دهند

پایگاه خبری تفرش:

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص ندادن زمان از سوی وزرا برای نمایندگان مجلس، چاره‌ای جز طرح سؤال از وزیر را باقی نگذاشته است.

به گزارش  پایگاه خبری تفرش عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، اظهار داشت: درست است که زمان زیادی از شروع کار دولت نگذشته است اما مسائلی وجود دارد که نیاز است وزرا پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه حجم سؤالات بالاست و این امر به نوع نظر نماینده و مطالبه‌ای که از وزیر دارد برمی‌گردد، افزود: به نظرم لازم است که نوع سؤالات کارشناسی شود چراکه اگر شرایط و اقدامات وزیر و همچنین سؤالات در کنار هم بررسی شود، مشکلات حل می‌شود و نیاز به طرح سؤال در مجلس نخواهد بود.

صلاحی تصریح کرد: لازم است که نمایندگان شرایط را درک کنند. اعتبارات همچنان تخصیص داده نشده است که این امر خود چالش‌هایی را در روند کاری وزرا در پی داشته است. این امکان وجود دارد که با تعامل بین نمایندگان و وزرا مشکلات حل شود و کار به سؤال از وزیر کشیده نشود.

وی با تأکید بر اینکه وزرا باید وقت بیشتری را به نمایندگان مجلس اختصاص دهند، گفت: مشکل نمایندگان این است که وزرا زمان مشخصی را برای دیدار با نمایندگان تخصیص نمی‌دهند و علاوه بر آن نیز معاونان پارلمانی وزرا در مجلس فعال نیستند و این امر باعث شده است که نمایندگان چاره‌ای جز سؤال از وزیر نداشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خواستار در نظر گرفتن دیدارهای مشخصی توسط وزرا برای نمایندگان و همچنین فعال شدن معاونان پارلمانی وزرا شد تا تعامل طرفین تقویت شود و وزرا از این طریق بتوانند به مجلس پاسخگو باشند. اگر نواقص رفع شود و همچنین نمایندگان نیز تلاش کنند تا مشکلات به صورت ارتباط دو طرفه با وزرا رفع شود سؤال از وزرا صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هر کابینه‌ای که تشکیل می‌شود قطعا خط و مشی آن با روش برخی افراد متفاوت بوده و مورد قبول برخی از افراد نیست، اظهار کرد: ایرادی ندارد که سؤال از وزرا مطرح شود و از خود دفاع کنند تا شبهات را برطرف کنند. به نظر می‌رسد برخی دیدگاه‌های مختلف نسبت به برخی وزرا وجود داشته باشد و شاید این طرح سؤال در ابتدای کار و با تدابیری که وزرا خواهند داشت می‌تواند شرایط را تغییر داده و به نوعی جوها شکسته شود.

صلاحی افزود: پاسخگویی وزرا به نمایندگان باعث می‌شود که سؤالات روی هم جمع نشود و وزرا با پاسخگویی، شرایط موجود را برای مجلس تبیین کنند. البته در کنار این پاسخگویی، نمایندگان نیز باید صبور باشند و کارکرد وزرا را رصد کنند که اگر وزیر نتوانست کاری را پیش ببرد به سراغ پرسش و پاسخ بروند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 8:42 | نویسنده : میثم اله وردی |