امام جمعه تفرش: تعزیه با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شود‌

پایگاه خبری تفرش:

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به اینکه نقش تربیتی تعزیه در جامعه اسلامی از بیشترین اهمیت برخوردار است، گفت: رواج تعزیه و اجرای آن در ایران و شهرستان تفرش با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: تعزیه با هدف رفع مظلومیت از ائمه معصومین (ع) برگزار می‌شود‌
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش پایگاه خبری تفرش:  به نقل از  خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام سید محمد مومنی بعد از ظهر امروز در آئین تجلیل از خادمان، پیشکسوتان،‌ پژوهشگران و فرهیختگان مانوس با تعزیه که در شهرستان تفرش برگزار شد، اظهار داشت: رسالت حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا رفع مظلومیت از امام حسین(ع) و اصحاب ایشان بوده و این وظیفه خطیر، امروز بر گردن شبیه خوانان است.

وی تصریح کرد: مهمترین وظیفه شبیه خوانان و ذاکرین اهل بیت (ع)‌ رفع مظلومیت و بیان واقعیت‌های کربلا در روز عاشورا‌ست.

امام جمعه شهرستان تفرش با بیان عوامل مظلومیت اهل بیت(ع) افزود: اهل بیت(ع) همواره در صدد رساندن مردم به هدف والای انسانی در جایگاه خلیفه‌الله بودند و بسیاری از مردم در آن زمان توانایی همراهی اهل بیت پیامبر(ص) را کسب نکردند.

مومنی دیگر عامل برای رفع مظلومیت از امام حسین(ع) و اصحاب ایشان را استفاده نکردن از ابزار نادرست در رسیدن به هدف دانست و اضافه کرد: دشمنان همواره با آلات و ابزار نامقدس به اهداف پلید خود دست می یابند، در حالی که هیچگاه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد شبهه توسط دشمنان و تبدیل شدن آن به فتنه از اهداف پلید دشمنان اسلام است و دشمنان با این اهداف در صدد تنزل جایگاه ائمه معصومین(ع) هستند.

امام جمعه شهرستان تفرش تاکید کرد: مردم باید با بصیرت و روشنگری با این اتفاقات روبرو شوند و شبهه‌ها و خرافات را از اعتقادات خود دور کنند همانطور که در 9 دی سال 88 با بصیرت خود بار دیگر موجب سرافرازی نظام اسلامی و مقام معظم رهبری شدند.

مومنی گفت: بصیرت دینی مردم در روز 9 دی فراموش نشدنی است و ملت با حضور گسترده در صحنه به همه جهانیان اعلام کردند که هر کجا نظام و ارزش‌ها با خطر مواجه شود در راه انقلاب و اسلام جانفشانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران در سال 88 وفاداری خود به نظام و رهبر معظم انقلاب را اثبات کردند، اظهار داشت: پیام مردم ایران به فتنه گران در 9 دی ماه برائت از استکبار جهانی و مزدوران فتنه‌گر آنان بود و زنده نگاه داشتن اعتقاد راسخ به انقلاب مهمترین هدف مردم ایران است.

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به گذشت چهارمین سال از حماسه 9 دی بیان کرد: این حماسه یک جنبش مردمی، خودجوش و ولایت مدار است که توسط مردم ایران ایجاد و در تاریخ ماندگار شد.

مومنی بیان کرد: رمز رسیدن افراد به بصیرت نزول رحمت خداوند و قابلیت خود انسان‌ها است که با در خواست آنان از خداوند حاصل می‌شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 19:46 | نویسنده : میثم اله وردی |