حفاظت ازگونه های ارزشمندجنگلی سیاست مهم منابع طبیعی استان مرکزی است

پایگاه خبری تفرش:

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی گفت: حفاظت ازگونه های ارزشمند جنگلی از سیاستهای مهم این اداره کل است

 

ˈ به گزارش پایگاه خبری تفرش یوسف یوسفی ˈ روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جنگلها جزومناطق ممنوعه برای عملیات معدنی هستند و ماموران و ضابطان منابع طبیعی از هرگونه اقدام تخریبی در این مکانها جلوگیری می کنند.

وی ادامه داد: ذخیره گاههای جنگلی بنه، بلوط و سماق در شهرستانهای تفرش و شازند در مجموع به وسعت 305 هکتار تحت حفاظت قرار دارند و هرگونه تغییرکاربری و واگذاری زمین دراین عرصه ها ممنوع است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: گونه های بلوط، سماق و بنه از بازماندگان جنگل های طبیعی و بانک ژنتیکی استان هستند که از بذر آنها برای توسعه عرصه های دارای گونه های جنگلی بومی و تولید نهال استفاده می شود.

وی، بادامچه، زالزالک وحشی، نسترن وحشی، داغداغان، انجیر، گلابی وحشی، ارژن ،توت و گلابی وحشی را از دیگر گونه های درختی و درختچه ای موجود در جنگل های طبیعی استان عنوان کرد و افزود: این گونه ها نیز امکان توسعه و استقرار به صورت دیم را در سطح استان دارند.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان مرکزی مجموع مساحت درختزارها، بیشه زارها و جنگل های طبیعی استان را 15 هزار و 120 هکتار عنوان کرد و افزود: شهرستان ساوه با پنج هزار و 280 هکتار بیشترین و شهرستان آشتیان با حدود شش هکتار مساحت کمترین عرصه های جنگلی در استان را دارند.

وی ادامه داد: شهرستان تفرش با مساحت 25 هزار و 843 هکتار بیشترین استعداد و شهرستان کمیجان با مساحت یک هزار و 948هکتار کمترین ظرفیت در جنگلکاری را دارند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |