صلاحی،امکان توزیع کارت هوشمند ملی تا پایان سال وجود ندارد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه بعید است کارت هوشمند ملی تا چند ماه آینده بین افراد جامعه توزیع شود، گفت: در بودجه سال آینده اعتباری برای طرح کارت هوشمند ملی در نظر گرفته نشده است.
امکان توزیع کارت هوشمند ملی تا پایان سال وجود ندارد/ کارت هوشمند ملی بدون پشتوانه مالی عملیاتی نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش عباس صلاحی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری جایگزینی توزیع کارت هوشمند ملی به جای کارت ملی، افزود: باید این واقعیت را پذیرفت که طرح کارت هوشمند ملی طرح جامعی است به گونه‌ای که در آن مواردی همچون احراز هویت، سلامت یا‌ گواهی‌نامه افراد تجمیع شده و درقالب کارت هوشمند ملی توزیع می‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان وفراهان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه زیرساخت‌ها برای ارایه کارت هوشمند ملی هنوز فراهم نشده است، ادامه داد: اکنون برای تعویض گواهینامه کارت‌های جدید صادر می‌شود که این اقدام نوعی موازی‌کاری در صدور کارت هوشمند ملی است به گونه‌ای که باعث فراموش شدن طرح اصلی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه بعید است کارت هوشمند ملی تا چند ماه آینده بین افراد جامعه توزیع شود،‌ تصریح کرد: ابتدا باید این طرح به صورت پایلوت در برخی نقاط استان‌ها انجام می‌شد تا در صورت رفع موانع و مشکلات به صورت سراسری به اجرا درآید.

وی یادآور شد: مشکلاتی در زمینه کمبود و نحوه تامین اعتبار در اجرای طرح کارت هوشمند ملی وجود دارد بنابراین همین امر ضرورت اجرای پایلوت آن را بیشتر می‌کند.

صلاحی با یادآوری اینکه در بودجه‌ سال 93، اعتبار ناچیزی برای تملک دارایی‌های ثبت احوال و اسناد در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: در این شرایط چگونه می‌توان این طرح را به صورت سراسری به اجرا درآورد در حالی که بخش اعظم کار یعنی تامین منابع مالی با چالش‌های جدی مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ یادآور شد: اجرای موفقیت‌آمیز طرح کارت ملی هوشمند دور از ذهن به نظر می‌رسد مگر آنکه در کمیسیون تلفیق بودجه ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود زیرا اگر طرح اجرایی شده اما اعتبار لازم برای آن درنظر گرفته نشود باید منتظر چالش‌های جدی‌تری در این حوزه باشیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه هنوز زمینه برای توزیع کارت هوشمند ملی در شهرستان‌ها فراهم نیست،‌ ادامه داد: با وجود آنکه طرح یادشده از لحاظ امنیتی و اقتصادی حائز اهمیت است اما به طور حتم کار کارشناسی ویژه‌ای را می‌طلبد تا به درستی عملیاتی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید برای طرح کارت ملی هوشمند تامین اعتبار کند زیرا اجرای شتابزده آن جز خسارت، منفعت دیگری ندارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:14 | نویسنده : میثم اله وردی |