پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری مهر: مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی کشور مهندسان فرهنگی هستند گفت: مدیران دفاتر و نمایندگی های سازمان تبلیات اسلامی باید با طراحی فکر و ایده در حوزه فرهنگ دینی موجبات رشد و بالندگی این حوزه را فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام حسن رقیمی صبح روز سه شنبه با بیان این مطلب در نشست مشترک با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و مدیران شهرستانی این اداره کل افزود: مدیران دفاتر و نمایندگی های سازمان تبلیات اسلامی در کشور باید با طراحی فکر و ایده در حوزه فرهنگ دینی موجبات رشد و بالندگی این حوزه را فراهم کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از  200 هزار شبکه و فرد  تاثیر گذار فرهنگی زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مبلغین، مبلغات، هیات های مذهبی، کانون های فرهنگی، مداحان و .... از جمله شبکه ها و افراد تاثیر گذار فرهنگی زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی اند که نیازمند تغذیه فکری از سوی مهندسان فرهنگی هستند.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه از فعالیت بیش از 400 دفتر استانی و شهرستانی سازمان تبلیغات اسلامی در کشور خبر داد و افزود: موفقیت مراکز استان در گرو وحدت رویه آنها در بکارگیری یک ادبیات مشخص است.

حجت الاسلام رقیمی با تشبیه فعالیت های دفاتر نمایندگی های سازمان تبلیغات اسلامی کشور به یک تیم فوتبال گفت: مدیران شهرستانی به عنوان مربیان تیم فرهنگی رسالت رصد عملکرد زیر مجموعه های کاری خود را به عنوان اعضای اصلی تیم عهده دار بوده و باید با رصد دقیق این عملکرد در راستای رفع نقاط ضعف بکوشند.

وی تاکید کرد: یکی کردن ادبیات باعث می شود تا  مراقب باشیم در نبرد بزرگ فرهنگی در جبهه جنگ نرم به دروازه خودی گل نزنیم.

استان مرکزی در حوزه تبلیغ دینی و مساجد موفق بوده

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه از عملکرد موفق استان مرکزی در حوزه تبلیغ دین و امور مساجد خبر داد و گفت: این مهم باعث شده تا این استان طی سالهای اخیر رتبه های اول تا سوم این حوزه را در بین 31 استان کشور از آن خود کند و در سال 91 رتبه اول کشوری را بدست آورده است .

حجت الاسلام رقیمی با اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های فرهنگی و نیروی انسانی فعال در استان مرکزی بیان داشت: استان مرکزی توانسته با تکیه بر توانمندی های فرهنگی و انسانی خود عملکرد خوبی در حوزه تبلیغ دین و تبیین جایگاه مساجد در کشور داشته باشد.

شرایط لازم برای تبلیغ دینی در استان مرکزی فراهم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: وجود شرایط مناسب اعزام، استقرار روحانیت و ... در استان مرکزی بستر لازم برای ایجاد فضای تبلیغی خوبی را در این استان فراهم کرده است.

حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: با توجه به وجود بسترهای کاری لازم باید کار اعزام مبلغین و استقرار روحانیون در تمامی نقاط استان مرکزی با تبیین شیوه نامه های کاری جدید  قوی تر از گذشه صورت بگیرد.

وی با اشاره به وجود مساجد خوب و قوی در سراسر استان مرکزی گفت: تقویت برنامه های فرهنگی مساجد و بستر سازی برای جذب بیش از پیش جوانان و نوجوانان به این مراکز در اولویت کاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی قرار دارد.

تجلیل از شهدای روحانی در استان مرکزی

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست از برگزاری دو ویژه برنامه تجلیل از شهدای روحانی در استان مرکزی خبر داد و گفت: تاکنون 95 شهید روحانی در استان مرکزی شناسایی شده است.

حجت الاسلام داود چمانی افزود: غربت شهدای روحانی و عدم شناخت این شهدا از علل اصلی برگزاری این مراسم است که اولین مراسم در اربعین حسینی در شهرستان تفرش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی درتلاش است تا ضمن  معرفی شهدای روحانی به جامعه نقش روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از ارزشهای والای انقلاب اسلامی را به عنوان پیشگامان این عرصه تبیین کند.

معاون پژوهشی و فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های فرهنگی این اداره کل در سالجاری گفت: استقرار 95 روحانی در مناطق روستایی و بهره مندی بیش از 80 هزار نفر روز از برنامه های تبلیغی مبلغان و مبلیغات دینی از جمله اقدامات صورت گرفته در سالجاری بوده است.

حجت الاسلام چمانی در ادامه از وجود 850 روحانی در استان مرکزی اعم از ائمه جماعات و مستقر و هجرت خبر داد و گفت: این تعداد به عنوان ائمه جماعات مساجد، مدارس و ادارات به امر برگزاری نماز جماعت و برنامه های فرهنگی و تبلیغی اشتغال دارند .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:51 | نویسنده : میثم اله وردی |