جاذبه‌های تفرش انتظار هر گردشگری را برآورده می‌سازد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: صنعت گردشگری قابلیت کلیدی شهرستان تفرش است و جاذبه‌های این شهرستان انتظار هر گردشگری را می‌تواند برآورده سازد.

خبرگزاری فارس: جاذبه‌های تفرش انتظار هر گردشگری را برآورده می‌سازد 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، بهزاد رحیمی ظهر امروز در نشست مشترک با کارگروه گردشگری شهرستان تفرش افزود: شهرستان تفرش با برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی ویژه، طبیعت بکر، محیط زیبا، ویژگی‌های خاص اقلیمی، داشتن مفاخر و دانشمندان، آثار تاریخی فراوان و جاذبه‌های گردشگری متنوع خود می‌تواند انتظارات هر گردشگری را برآورده سازد.

وی تصریح کرد: آب و هوای مطلوب، تنوع زیستی در روستاها، بناهای تاریخی و تفرجگاه‌های بی نظیر، شهرستان تفرش را به قطب گردشگری استان مرکزی و کشور تبدیل کرده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تاکید کرد: صنعت گردشگری باعث ایجاد درآمد، اشتغال‌زایی، کاهش بیکاری و رونق صنایع دیگر از جمله تولیدات دستی می‌شود و می‌تواند به خوبی هویت فرهنگی مردم یک منطقه یا کشور را معرفی می‌کند.

رحیمی تصریح کرد: دست‌یابی به راه‌حل‌های مناسب به منظور ارتقاء گردشگری تفرش و اجرای مصوبه تاسیس اداره گردشگری در تفرش از مهمترین اهداف کارگروه گردشگری است.

وی بیان کرد: تحقیقات میدانی در زمینه چند آثار تاریخی تفرش انجام شده و برای ثبت در آثار ملی کشور ارسال خواهد شد.

فرماندار تفرش نیز در این نشست گفت: علیرغم عدم وجود زیرساخت‌های گردشگری از جمله مکان‌های مناسب برای اسکان گردشگران و ضعف اطلاع رسانی پیرامون آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی تفرش، آمار گردشگران در این شهرستان در حال افزایش است و گردشگران با وجود نبودن این امکانات باز هم این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

بهروز اردلان‌راد تصریح کرد: این شهرستان با برخورداری از آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های تاریخی استعداد تبدیل شدن به‌ یکی از قطب‌های گردشگری کشور را دارا است که حمایت مسئولین استانی در تحقق این مهم تاثیر به سزایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات گسترده رسانه‌ای از طریق مطبوعات و صدا و سیما در زمینه معرفی قابلیت‌های گردشگری شهرستان تفرش، ایجاد فرهنگ گردشگر پذیری و توسعه زیرساخت‌ها از جمله ایجاد گردشگاه‌ها و مکان‌های اقامتی، سرویس‌های بهداشتی و نصب تابلوهای معرفی مقصدهای گردشگری شهرستان تفرش در مسیر دو محور اصلی به گردشگران از مهمترین بسترهای تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری استان و حتی کشور است.

شناسائی آثار تاریخی روستاها و معرفی آنها به گردشگران، پیگیری تعیین مکان اداره میراث فرهنگی تفرش، اجرای فاز اول پارک جنگلی آب‌کمر تفرش توسط شهرداری تا اواخر فروردین، تهیه طرح جامع مرمت و بازسازی منزل حکیم نظامی تفرشی، پیگیری ثبت شهر زیرزمینی تفرش و تاسیس موزه دانش‌آموزی توسط آموزش و پرورش شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

تفرش از قدیمی‌‌ترین مناطق استان مرکزی است که در آثار تاریخی با نام «طبرس» از آن یاد شده‌ و تاکنون 13 اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:19 | نویسنده : میثم اله وردی |