نماینده مجلس: نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در جامعه بالندگی علمی را به دنبال دارد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: نهادینه شدن فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه بالندگی علمی را به دنبال دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش ˈعباس صلاحیˈ شنبه در آستانه هفته پژوهش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: پژوهش در کشورهای توسعه یافته بحدی اهمیت پیدا کرده است که تمام برنامه ریزی ها بر پایه نتایج آن صورت می گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید مهم ترین هدف دانشجویان از گذراندن دوره تحصیلات دانشگاهی محقق شدن باشد، چرا که فارغ التحصیلانی که به فن تحقیق و پژوهش مسلط نباشند نمی توانند در جامعه کارآمد باشند.

صلاحی بیان کرد: استادان دانشگاه باید با تغییر شیوه های تدریس، فرهنگ پژوهش را در بین دانشجویان به خصوص دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری نهادینه کنند.

وی گفت: همچنین نهادهای متولی مقوله پژوهش، ضمن تبیین و تعریف اهمیت پژوهش و نقش این فعالیت در توسعه ملی باید سازوکارهای لازم و کافی برای تحقق این فرآیند و گرایش عمومی به تحقیق علمی را فراهم کنند.

نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش، گشودن افق های تازه و انتقال تجربه به آیندگان است بنابراین مراکز علمی کشور باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: نهادهای دولتی و خصوصی نیز باید به مقوله پژوهش توجه داشته باشند چرا که به بکارگیری پژوهشگران و محققان کارآزموده در تمامی بخش ها رسیدن به اهداف را تسهیل می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیز نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه دارد ادامه داد: .دانش آموزان امروز پژوهشگران فردای هر کشوری هستند که باهمت خود می توانند مرزهای دانش را گسترش دهند بنابراین معلمان و مسوولان آموزشی در مدارس باید گامی اساسی درجهت نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در جامعه بردارند.

صلاحی یادآور شد: هرجامعه ای که در صدد دستیابی به توسعه پایدار و متوازن است باید با سازماندهی،برنامه ریزی ،اطلاع رسانی و آموزش،تلاش خود را در راستای نهادینه سازی و گسترش پژوهش متمرکز نماید.

وی خاطرنشان کرد: لازمه موفقیت در کارهای پژوهشی، داشتن صبر و پشتکار در پژوهش است واساتید، دانشجویان و دانش آموزان باید پروژه های پژوهشی خود را به طور مستمر و به تدریج پیگیری کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:50 | نویسنده : میثم اله وردی |