هنرمندان میراث فرهنگی تفرش نیازمند حمایت هستند

پایگاه خبری هدهد تفرش:

صنایع دستی

 

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش گفت: هنرمندان و فعالان حوزه میراث فرهنگی نیازمند حمایت از سوی مراکز و متولیان امر هستند.
 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، احمد محب‌علی در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری شهرستان که در دانشگاه تفرش برگزار شد با اشاره به ضرورت و زمینه های اجرای این نمایشگاه اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ و نمایشگاه های مشابه معرفی توانمندی و ظرفیت‌های توریستی و زیرساخت های مربوط به حوزه تولید و صنایع شهرستان بوده است.

وی افزود: صنایع دستی و گردشگری در شهرستان تفرش دارای تنوع و چشم نوازی های بسیاری است که سبب علاقه و میل اقشار مختلف به ویژه جوانان و دانشجویان به این محصولات و تولیدات فرهنگی و صنایع دستی شده است.

محب علی تصریح کرد: این علاقه برای تهیه صنایع دستی از سوی اقشار فرهیخته دانشگاهی و دانشجویان حرکتی موثر در جهت حمایت از صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان شهرستان به شمار می آید.

وی به انگیزش های ایجاد شده در برگزاری نمایشگاه های آثار فرهنگی و هنری عرصه های صنایع دستی اشاره کرد و گفت: حمایت و تشویق هنرمندان و فعالان عرصه های مختلف هنری و فرهنگی و گردشگری سبب حرکت روبه رشد و روزافزون این فعالاشن می شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش  به صنعت مسگری در شهرستان تفرش اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار صنایع دستی مسگری شهرستان که به عنوان یک تولید شهرستانی دارای سابقه‌ای بیش از یک قرن بوده و به عنوان یکی از منابع درآمد بسیاری از هنرمندان صنایع دستی است، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تفرش با اشاره به تنوع زیستی گیاهان دارویی شهرستان گفت: براساس نظر و اعلام کارشناسان و متخصصان حوزه دارویی، شهرستان تفرش از تنوع گیاهان دارویی خوبی برخوردار است.

محب‌علی افزود: می توان با همراه شدن شرکت های تعاونی در عرصه های تولید گیاهان دارویی به اشتغال آفرینی در شهرستان کمک کرده و از سوی دیگر نقدینگی و درآمد استان را افزایش داد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی و کمک به توسعه این حوزه شهرستان می توان  این شهرستان را به قطب گیاهان دارویی در سطح استانی و ملی مبدل کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:20 | نویسنده : میثم اله وردی |