صلاحی به خانه ملت خبر داد: هشدار درباره نفوذ

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 
۱۸
تدوین قانون نظارت برشبکه‌های اجتماعی / هشدار درباره نفوذ
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با هشدار درباره نفوذ شبکه‌های اجتماعی مرسوم مانند وی‌چت، اینستگرام و تانگو بین خانواده‌ها و به‌ خصوص جوانان گفت: به طور قطع حضور فعالانه پلیس در چنین فضاهایی از بروز بسیاری آسیبهای احتمالی که متوجه جوانان است جلوگیری خواهد کرد البته در این برخوردها باید مراقب حریم شخصی و حرمت خانوادگی افراد باشیم.

عباس صلاحی در گفت‌ وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، توضیح داد: ورود هرگونه ابزارهای اطلاعاتی می‌تواند در کنار مزایا، معایبی داشته باشد که نمونه این ابزارآلات ارتباطی، وی‌چت، تانگو و اینستاگرام است که اگر راه درست ارتباط در این شبکه‌های اجتماعی به درستی تعریف نشود و تحت کنترل قرار نگیرد تبدیل به معضلی اجتماعی خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فرهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه امزوه شاهد مرسوم شدن استفاده‌های نادرست از نرم‌افزارهایی مانند وی‌چت در سطح جامعه هستیم که موجب شکستن برخی حرمت‌ها بین مردم شده و به برقراری برخی ارتباطات نامشروع دامن زده ‌است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: گستره اطلاعات در این فضاها باعث شده لزوم نظارت و کنترل بر این گستره بیشتر شود، چرا که در موارد متعددی این نرم‌افزارها تبدیل به ابزار جنگ فرهنگی شده و تفکرات فرهنگ قالب بر این فضا را به کاربران تحمیل می‌کند.

وی افزود: اما برای نظارت بر فضای وی‌چت، تانگو و اینستگرام باید به حریم خصوصی افراد و حرمت خانوادگی آنان احترام گذاشت، چرا که این موضوع حسایت‌های فراوانی داشته و در برخورد با معضلات حاصل از آن نیز باید تمام جوانب را در نظر گرفت.

صلاحی با استقبال از ورود پلیس امنیت اخلاقی برای نظارت بر عملکرد کاربران در فضاهایی همچون وی‌چت، ادامه داد: به طور قطع حضور فعالانه پلیس در چنین فضاهایی از بروز بسیاری آسیب های احتمالی که متوجه جوانان است جلوگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته در این زمینه اگر پلیس امنیت اخلاقی قصد ورود به این موضوع را دارد باید پشتوانه‌ای قانونی داشته باشد که در راستای تدوین این قانون کمیسیون اجتماعی در حال جمع‌آوری اطلاعات است و این موضوع در کمیسیون اجتماعی تبدیل به یک دغدغه شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: امیدواریم با تدارک قانون مرتبط با این موضوع برخی از دغدغه‌ خانواده‌ها که عمدتاً ناشی از وابستگی جوانان به این شبکه‌های اجتماعی و فسادهای ایجاد شده ناشی از این وابستگی است برطرف شود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:10 | نویسنده : میثم اله وردی |