مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

به مناسبت 16 آذر روز دانشجو مراسم بزرگداشت این روز در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

خبرگزاری فارس: مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه تفرش برگزار شد

 

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بعد از ظهر امروز در این آئین گفت: ثبات عقیده،آزادی افکار و عقاید مهمترین اهداف سه دانشجوی شهید در 16آذر سال 1332 بود.

 

رضا عیسی‌نیا افزود: نبود فضای باز سیاسی و امنیتی باعث شد تا دانشجوی آزادی خواه با حرکت انقلابی اسلامی خود در 16 آذر 1332  دژ استکبار را در هم بشکند و مسیر بیان اندیشه و عقاید خود را هموار کند.

 

وی خاطرنشان کرد: واقعه 16 آذر وابسته و سرمشق گرفته از کودتای 28 مرداد بود و دانشجویان دانشکده فنی در این روز توانستند بانگ رسوائی رژیم پهلوی و استکبار جهانی را در عالم به صدا در آورند و با خون خود پایبندی به عقایدشان را اثبات کنند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مهم‌ترین مطالبات دانشجویان در 16 آذر را گفتمان آزادی خواهی دانست و متذکر شد: دانشجویان در آن برهه از زمان سرمایه وابسته به غرب را نمی‌پذیرفتند و خواهان نفی استکبار و اجرای فقر ستیزی با ایدئولوژی اسلامی بودند.

 

عیسی‌نیا تصریح کرد: جوانان نسل امروز به خصوص دانشجویان باید با توجه به مسائل روز در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هشیار و آماده خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

 

وی ادامه داد: نگاهی به گذشته و رویدادها حاکی از جوشش سه تفکر قاجار، پهلوی و جمهوری است و در عصر حاضر جنبش‌های دانشجویی همانند گذشته حمایتی یا وابسته به قدرت دولت نیست بلکه دانشجو در این برهه تا حد امکان از قدرت دوری می‌کند و طالب اعتدال است.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه دانشجویان در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور خوش درخشیده‌اند و مایه افتخار کشور هستند، خاطرنشان کرد: جایگاه دانشجو بسیار مهم است و باید با تدابیر سنجیده از گرفتار شدن این قشر در دام و توطئه دشمنان جلوگیری کرد.

 

رئیس دانشگاه تفرش نیز در این آئین با اشاره به اینکه بزرگترین جنبش ملی مذهبی دانشجویی در سال 1332 اتفاق افتاد، یادآور شد: 16 آذر روز تجلی عزم و اراده و ایمان برای شروع حرکتی تازه به سوی رهایی از ظلم و استبداد و آرمان خواهی دانشجویان ایران است.

 

احمدرضا ربانی افزود: ثبت روز دانشجو در تقویم ملی نشان دهنده نقش پر رنگ دانشجو در کشور است.

 

وی تصریح کرد: 16 آذر نقطه عطف جریانات دانشجویی در راستای ایفای نقش اساسی آنان در مسائل کشور است که تداوم این جریان موجب بروز و تشکیل انقلاب اسلامی است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 19:26 | نویسنده : میثم اله وردی |