رئیس جمعیت هلال احمر تفرش: طرح دادرس جمعیت هلال احمر در مدارس تفرش اجرایی شد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش گفت: با تدابیر اندیشیده شده برای مقابله با حوادث طبیعی و ایمنی در برابر بلایا طرحی با عنوان دادرس در مدارس تفرش اجرایی شد.

خبرگزاری فارس: طرح دادرس جمعیت هلال احمر در مدارس تفرش اجرایی شد 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش مجید حسین‌جمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در اجرای این طرح دانش‌آموزان مدارس در پایه سوم راهنمایی آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه را دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح در هفت مدرسه 14 نفر از مدیران و مربیان مدارس آموزش کمک‌های اولیه که شامل پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، احیای قلبی و ریوی، اطفاء حریق، جلوگیری از خونریزی‌ها، تریاژ مقدماتی، پانسمان، بانداژ و آتل‌بندی را به منظور آموزش به دانش‌آموزان فرا گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش افزود: به همین منظور مدیر مدرسه به عنوان رئیس کمیته مدیریت بحران ناشی از سوانح هر مدرسه اصول مدیریت بحران را فرا می‌گیرد و یک مربی کارآزموده واجد شرایط به عنوان مسئول تیم امداد و نجات این کمیته باید آموزش‌های تئوری و عملی طرح دادرس را فرا گرفته و مهارت‌های لازم را برای مقابله با شرایط بحرانی و روزهای سخت کسب کرده و مشغول فعالیت ‌شود.

حسین‌جمال ادامه داد: در این طرح مربیان مهارت‌های کاربردی و مورد نیاز هنگام مواجهه با حوادث را به منظور پاسخگویی صحیح و سریع برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در یک محیط شاداب و پر نشاط مبتنی بر کار گروهی به دانش‌آموزان انتقال می‌دهند و آنان را آماده نقش آفرینی موثر در هنگام حوادث می‌کنند.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح از هر مدرسه 14 دانش‌آموز به عنوان تیم دادرس تربیت می‌شوند که پس از موفقیت در آزمون‌های تئوری و عملی برگزار شده از سوی جمعیت هلال احمر، به عنوان تیم دادرس برتر شهرستان به مراحل استانی و کشوری المپیاد دانش‌آموز آماده در روزهای سخت راه خواهند یافت.

رئیس جمعیت هلال احمر تفرش گفت: طرح دادرس از نیمه آبان ماه آغاز شده و کلاس‌های آموزشی 40 ساعته برای مجریان طرح برگزار می‌شود و المپیاد شهرستانی این طرح در دهه فجر برگزار خواهد شد.

حسین‌جمال با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر مجموعه‌ای است که اهداف مقدس و معنوی را دنبال می‌کند، اضافه کرد: تسکین آلام بشری، تلاش برای تامین صلح، دوستی و تفاهم بین انسان‌ها و تلاش برای سلامت بشر و تامین احترام و کرامت انسان‌ها چهار هدف مهم جمعیت هلال احمر است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:52 | نویسنده : میثم اله وردی |