صلاحی: مجلس و قوه قضاییه مکمل یکدیگر باشند

پایگاه خبری هدهد تفرش:

صلاحی گفت: لازم است که مجلس و قوه قضاییه مکمل هم باشند تا قوانین اجرا و تخلف صورت نگیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش عباس صلاحی نماینده آشتیان، فراهان و تفرش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، با اشاره به شخصیت مقتدر و شجاع شهید مدرس، اظهار کرد: این شخصیت با صراحت لهجه و تصمیمات قاطع با توجه به شرایط خاص آن زمان حرف مردم را زد.

وی افزود: شهید مدرس با در نظر گرفتن مصالح کشور و مردم عمل کرد و بر عهد و پیمان خود با مردم ایستاد و این امر باعث شد که امروز برای کسانی که لباس خدمت به مردم را در مجلس به تن دارند به عنوان الگو مطرح باشد.

صلاحی با بیان اینکه "همه نمایندگان مجلس یک هدف دارند و در راستای آن قدم برمی‌دارند و آن توسعه به ویژه توسعه عدالت محور است" تصریح کرد: درست است که ما همیشه نمی‌توانیم جامعه یکدستی داشته باشیم و نقاط ضعفی هم در مجلس وجود دارد اما مطمئنا نمایندگان در مسیر عدالت محوری و نیازهای مردم گام برمی‌دارند. ممکن است در طول این مسیر افراد با سرعت‌های متفاوت حرکت کنند اما همه در راستای مصالح کشور و مردم عمل می‌کنند و در جهت تصویب قوانین درست اقدام می‌کنند.

وی عنوان کرد: مجلس در کلیه امور تحقیقات و تفحص‌های لازم را دارد و هر جا که نیاز به نظارت بوده است عمل کرده و گزارشات را به قوه قضاییه ارائه می‌دهد. مجلس برخورد بازدارنده و ایجابی انجام نمی‌دهد، پیگیری و برخورد با قوه قضاییه است. هر جا که در انجام قوانین خللی بوده است مجلس وارد عمل شده، نظارت کرده و تذکرات را اعمال داشته است

نماینده آشتیان با تاکید براینکه "مجلس به جد نقش نظارتی خود را اعمال می‌کند اما حیطه کار وسیع است" اضافه کرد: مجلس در همه سطوح ناظران خود را دارد که انجام وظیفه می‌کنند، کمیسیون‌ها بر زیرمجموعه خود نظارت دارند اما آنچه ضعف محسوب می‌شود جایی است که تخلف صورت می‌گیرد، مجلس گزارش می‌دهد اما قوه قضاییه برخورد نمی‌کند. اگر قوه قضاییه و مجلس مکمل هم باشند در اجرای قوانین سرعت بیشتری خواهیم داشت و قطعا تخلف کمتری را شاهد هستیم.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:33 | نویسنده : میثم اله وردی |