کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری ایدز در تفرش برگزار شد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره بهزیستی تفرش گفت: کارگاه یک روزه مقابله با ایدز ویژه مددجویان بهزیستی تفرش برگزار شد.

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری ایدز در تفرش برگزار شد 

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، منصوره فرهنگ ظهر امروز در حاشیه این کارگاه در جمع خبرنگاران گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی مددجویان با بیماری ایدز و هپاتیت و به منظور آشنایی با راه انتقال و پیشگیری از این بیماری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل در کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز آموزش و ارتقای سطح آگاهی جامعه در ارتباط با راه انتقال بیماری و شناسایی راه‌های مقابله و همچنین پیشگیری در مواجهه با این بیماری است، تصریح کرد: ایدز یکی از بیماری‌هایی است که بیش از 30 سال از عمر آن نمی‌گذرد ولی در این مدت کوتاه رشد بسیار زیادی در جهان خصوصاً بین جمعیت جوان کشورهای در حال توسعه داشته است.

رئیس اداره بهزیستی تفرش تصریح کرد: این آموز‌ش‌ها باید علاوه بر اینکه به افراد عادی ارائه می‌شود به گروه‌های در معرض خطر به صورت جدی ارائه شود که لازم است متولیان و دستگاه‌های مرتبط تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

وی اظهار داشت: طبق تحقیقات به عمل آمده مرحله پنهانی بیماری ایدز هشت تا 10 سال به طول می‌انجامد و علامت مشخصه این بیماری بی‌علامت بودن آن است.

فرهنگ عنوان کرد: ایدز بیماری عفونی است که ویروس آن موجب تحلیل شدید توان و قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود و در نتیجه فرد در مقابل انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها ناتوان می‌شود.

وی ادامه داد: ایدز تنها یک مشکل بهداشتی نیست بلکه در تمام زمینه‌ها باعث ایجاد مشکل می‌شود و باید با اطلاع‌رسانی مناسب و بهنگام، زمینه آگاهی و هوشیاری جامعه را فراهم کرد.

گفتنی است، در این کارگاه آموزشی، طرح و آموزش‌های لازم پیشگیری، روش‌های درمان و شناسایی ویروس ایدز توسط کارشناسان اداره بهزیستی ارائه شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:5 | نویسنده : میثم اله وردی |