کاهش 30 درصدی محصولات باغی تفرش بر اثر خشکسالی

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تفرش از کاهش 30 درصدی محصولات باغی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش «علی محب‌علی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی مرکزی، با اشاره به کشت پاییزه محصولات شهرستان تفرش شامل گندم دیم، گندم آبی و جو آبی، اظهار کرد: با توجه به بحران کم‌آبی ناشی از کاهش نزولات جوی هم‌چنین بروز خسارت سرمازدگی بهاره، تولید محصولات زراعی در سال جاری 25 درصد و محصولات باغی 30 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

وی افزود: میزان تولید محصولات زراعی شهرستان تفرش امسال با 5000 تن کاهش نسبت به پارسال به 16 هزار تن رسید، هم‌چنین تولید محصولات باغی نیز با 2100 تن کاهش نسبت به سال گذشته به 5000 تن رسید.

محب‌علی میزان سطح زیر کشت محصولات زراعی آبی تفرش را سالیانه 3500 هکتار دانست و گفت: محصولات دیم این شهرستان نزدیک به 8000 هکتار و محصولات باغی نیز 1780 هکتار است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تفرش با تاکید بر تاثیرات منفی ناشی از کاهش بارندگی در این شهرستان بر تولید و افت کیفیت محصولات کشاورزی، تصریح کرد: ساخت ده‌ها باب استخر دو منظوره ذخیره‌ی آب کشاورزی و پرورش آبزیان، رهاسازی 17 هزار قطعه بچه ماهی و بهره‌برداری از واحد تولید ماهیان سردآبی با ظرفیت 10 تن در سال از فعالیت‌های این شهرستان در حوزه‌ی شیلات بوده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:17 | نویسنده : میثم اله وردی |