اجرای عملیات بیولوژیکی 9 هزار هکتار از اراضی طبیعی تفرش

پایگاه خبری هدهد تفرش:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش از اجرای عملیات بیولوژیکی در سطح 9 هزار هکتار از اراضی طبیعی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای عملیات بیولوژیکی 9 هزار هکتار از اراضی طبیعی تفرش

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمود عسگری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون عملیات علوفه‌کاری، کپه‌کاری، بانکت‌بندی و بذرکاری با بادام و حفاظت و قرق در سطح 9 هزار هکتار از اراضی طبیعی این شهرستان توسط اداره منابع طبیعی انجام شده است.

وی تصریح کرد: این اقدامات به منظور جلوگیری از بیابان‌زایی، فرسایش بادی در مناطق کویری و با هدف افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش تاکید کرد: اجرای این عملیات همچنین نقش موثری در افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک و کنترل سیل و اشتغال‌زایی داشته است.

عسگری اذعان داشت: عملیات بیولوژیکی سالانه و به طور مستمر در تمامی طرح‌های مرتع‌داری و آبخیزداری شهرستان و با مشارکت و همکاری بهره‌برداران و نیروهای بسیج سازندگی به مرحله اجرا در می‌آیند.

وی در ادامه از اجرای یک هزار و 200 مورد عملیات خشکه چین به حجم چهار هزار متر مکعب، 61 مورد عملیات گابیونی حجم 40 هزار متر مکعب، احداث 116 مورد بند خاکی17 میلیون متر مکعب و 84 مورد بند سنگی ملاتی از سال 1370 تاکنون در قالب طرح‌های آبخیزداری در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها بیش از 5 میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها در شرایط متوسط بارندگی در شهرستان کنترل شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تفرش همچنین از رفع تصرف 24 هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت:  این اراضی با همکاری دستگاه قضایی از دست زمین‌‌خواران خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.

به گفته وی، این شهرستان دارای 148 هزار و 195 هکتار اراضی ملی و مرتعی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:28 | نویسنده : میثم اله وردی |