عملیات مرمت و ساماندهی 11 اثر تاریخی تفرش آغاز می‌شود

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از آغاز عملیات مرمت و ساماندهی 11 اثر تاریخی شهرستان تفرش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

مجتبی رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: شهرستان تفرش یکی از مناطقی است که آثار تاریخی و گردشگری بسیاری را در دل خود نهفته دارد.

وی تصریح کرد: تفرش به دلیل دارا بودن آثار تاریخی مذهبی و همچنین آب و هوای مطلوب منطقه بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری است و تلاش داریم با همکاری فرمانداری و دیگر مسئولان محلی، این شهرستان را به یک منطقه گردشگری تبدیل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد با مسئولان تفرش گفت: در نشستی که اخیراً با فرماندار این شهرستان داشتیم زمینه تعامل و همکاری دو طرف در بازسازی و ساماندهی 11 اثر تاریخی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رضوانی ادامه داد: تجهیز موزه مردم شناسی، مرمت بقاع متبرکه، مرمت و احیای منزل تاریخی ضیائی، تجهیز کارگاه‌های صنایع دستی، احیای حمام تاریخی پاچنار و آغاز عملیات اکتشاف زاغه‌های زیر زمینی تفرش از جمله این طرح‌ها است که به زودی وارد فاز عملیاتی خواهند شد.

وی گفت: مدتی است قنات شش ناو تفرش که از قدمت هزار ساله برخوردار است، خشک شده که تلاش داریم این اثر ارزشمند را نیز با اجرای طرح‌های ویژه‌ای که برای آن در نظر گرفته‌ایم، احیا کنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:2 | نویسنده : میثم اله وردی |