مهم ترین دغدغه اهالی تئاتر شهرستان ها آموزش است

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: نماینده مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: مهم ترین دغدغه اهالی تئاتر شهرستان ها آموزش است که سعی شده با ایجاد تعامل بین شهرستان ها وتهران و برگزاری کارگاه های عملی توسط اساتید برجسته در این راستا یاری شود.

به گزارش خبرنگار مهر ،حجت الله فتحی شامگاه روز پنج شنبه در مراسم "جشن اردیبهشت تئاتر ایران" در اراک افزود: اهالی تئاتر باید سعی کنند از عمل زدگی و تعجیل برای اجرا دوری و بیشتر برای یادگیری فنون و تکنیک تلاش کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز با بیان اینکه صحنه تئاتر مکانی  برای انتقال زیبایی ها به جامعه است افزود: زیبایی از تمایلات فطری بشر است و هنرمندان تئاتر می توانند با هنر خود این نعمت الهی را به جامعه انتقال دهند.

مهدی قاسمی افزود: هنر ابزاری در انتقال مفاهیم ارزشی و معنوی است و هنر در خدمت انسانیت و رشد بشر قرار دارد.

تعهد را از ویژگی های هنرمند

وی با بیان اینکه امروزه  فقدان معنویت گریبانگیر آثار هنری غربی شده است، اظهار کرد:  انسان همچون بذری است که اگر در شرایط مناسب قرار گیرد، توان پرورش و رسیدن به کمال انسانیت را دارد.

قاسمی تعهد را از ویژگی های هنرمند خواند و اضافه کرد: این امر ضروری به معنای تزکیه و تطهیر هنرمند است و هنر تجلی و تجسم عقیده و فکر است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم انجمن نمایش استان مرکزی چون گذشته برنامه محور و هدفمند حرکت کرده و موضوع های اجتماعی و ارزشی را در دستور کار قرار دهد.

  18 گروه از 53 گروه تئاتر در استان سازمان یافته

معاون فرهنگی ارشاد در ادامه عنوان کرد: هم اکنون  18 گروه از 53 گروه سازمان یافته استان در طرح استتقرار گروه ها ثبت نام کرده اند. وی افزود: این طرح به شناسنامه دار کردن گروه ها در دستور کار قرار گرفته  و تکمیل ثبت نام جهت ضایع نشدن حق گروه ها ضروری است.

مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی نیز گفت: در سال گذشته 122 نمایش در استان تولید  و بیش از 500 اجرا به روی صحنه رفته است.

سینا دلشادی افزود: برگزاری بیش از 225 ساعت  آموزش بازیگری، نویسندگی و کارگردانی از دیگر فعالیت های انجمن نمایش استان در سال پیش بوده است.

در پایان این مراسم گروه نمایشی " تن ها"  از خمین ، گروه برتر استان، انجمن های تفرش، ساوه و دلیجان  انجمن فعال و حوزه هنری بعنوان حامی تئاتر استان معرفی شدند.

همچنین از گروه های نمایشی راه یافته به جشنواره های خارج از استان و نمایندگان سایر انجمن ها نیز تقدیر شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 10:36 | نویسنده : میثم اله وردی |