مركز ابر رایانه دانشگاه تفرش به بهره برداری رسید

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

تفرش- مركز ابر رایانه دانشگاه تفرش روز پنجشنبه در مراسمی به مناسبت دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار مركزی به بهره برداری رسید.

1390/11/23 - 07:01

به گزراش ایرنا، استاندار استان مركزی در این مراسم گفت: بهره برداری از مركز ابر رایانه دانشگاه تفرش یك تحول اساسی در امر آموزش وپژوهش و تحقیقات علمی در سراسر دانشگاههای استان مركزی و كشور است.

' علی اكبر شعبانی فرد' با بیان این كه دانشگاه تفرش با ایجاد این مركز به جمع 10 دانشگاه برتر دارای سیستم ابررایانه كشور پیوسته است، افزود: پژوهشگران و دانشگاهیان كشور می توانند با توجه به این زیرساخت ایجاد شده در دانشگاه تفرش درتحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای نهضت تولید علم گام برداشته و برتری علمی جوانان و دانشمندان ایرانی به جهانیان ثابت نمایند.

وی تصریح كرد: هم اكنون تولید مقالات علمی در ایران نسبت به كشور تركیه افزایش یافته كه این امر سند افتخار كشور در حوزه علم و فن آوری، با توجه به تحریم های صورت گرفته از سوی كشورهای اروپاپی است.

شعبانی فرد افزود: ایجاد این مركز علاوه بر تحول در امر آموزش و پژوهش، بستر لازم برای خدمتگزاری صادقانه به مردم ایران و كشور های دیگر را فراهم می كند.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم گفت: این مركز تنها مركز پردازش های فوق سریع در استان مركزی و ابزار بسیار قدرتمند برای پیشرفت علمی استان با توجه به وجود صنایع بسیار مهم و مراكز متعدد دانشگاهی است.

دكتر 'احمد رضا ربانی' افزود: برای احداث و تجیهز این مركز،دو میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: ابر رایانه دانشگاه تفرش با 16 گیگابایت حافظه اصلی و 18 ترابایت حافظه ذخیره سازی می تواند حداكثر 3 میلیارد عمل را در ثانیه پردازش نماید.

وی، مهمترین هدف ایجاد این مركز در دانشگاه تفرش را توسعه تحقیقات در كشور دانست و اضافه كرد: این ابر رایانه با هسته پردازش با فركانس 3 گیگاهرتز و مجهز بودن به سیستم عامل لینوكس آماده پاسخ گویی به نیاز مراكز تحقیقاتی ، دانشگاهی و صنعتی استان و كشور در زمینه پردازش های سریع می باشد.

وی افزود : در حال حاضر دانشگاه‌های صنعتی امیركبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی شیراز، بین‌المللی قزوین، دانشگاه تهران، دانشگاه تفرش، علم و صنعت تهران، دانشگاه شاهد و پژوهشگاه هوافضا به این سیستم مجهز هستند.

به همین مناسبت با حضور استاندار مركزی عملیات احداث سالن آمفی تئاتر 650 نفره دانشگاه تفرش در زمینی به مساحت هزار و 800 متر مربع و خانه بهداشت دانشگاه در زمینی به مساحت 340 متر مربع آغاز شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 7:20 | نویسنده : میثم اله وردی |