پایگاه خبری هدهد تفرش:

چشمه آبگرم محلات در فاصله 15 كیلومتری از شمال شرق این شهر در كنار ارتفاعات این خطه قرار دارد كه جذابیت و شگرفی این پدیده هرساله مسافران و گردشگران بیشماری را به سوی خود فرا می خواند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، آبگرم محلات از شهرتی دیرینه برخوردار است كه سالانه گردشگران زیادی را به امید بهبودی و رفع بیماری به این چشمه می كشاند. این چشمه با خاصیت درمانی و تفریحی محور اصلی گردشگری در این شهرستان و استان مركزی است كه می توان از این چشمه به عنوان چرخه گردشگری، جاذبه های طبیعی و تاریخی باشد. با توجه به سابقه طولانی این چشمه در میان مردم و علاقمندان در كتابهای تاریخی به خواص درمانی این چشمه بسیار اشاره شده است.

تركیبات آب این چشمه شامل سولفات كلسیم و از دسته آب های هیپرترمال است و در درمان بیماری های نقرس و كبدی، صفراوی، كلیوی و دستگاه گوارش موثر است.

چشمه های آبگرم دو نوع هستند، چشمه هایی كه منشاء ایجاد آنها حوادث طبیعی است و چشمه هایی كه از بخار خمیره سنگ های سوزان درون پوسته زمین به وجود آمده اند.

تحقیقات نشان داده چشمه آبگرم محلات از نوع دوم است و در نوع خود در كشور بی نظیر بوده و توانسته است، گردشگران خارجی بویژه از میان كشورهای حاشیه خلیج فارس را به سمت خود جلب كند. این جاذبه طبیعی داری قابلیت فراوان برای سرمایه گذاری و ایجاد تسهیلات بهتر برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است.
این جاذبه گردشگری جزو سه منطقه گردشگری استان مركزی است كه بیشترین بازدید كننده را هر ساله بویژه در ایام نوروز دارد. این سه جاذبه تاریخی و گردشگری شامل سراب 'عباس آباد' شازند، باغات محلات و تفرش و چشمه آبگرم محلات است.
سالانه 550 هزار توریست و بازدید كننده داخلی از این سه جاذبه تاریخی و گردشگری دیدن و از امكانات تفریحی آن استفاده می كنند، چشمه آبگرم محلات در طی امسال پذیرای 70 هزار گردشگر داخلی و خارجی بود. اكنون كار آماده سازی این مكان تفریحی و درمانی نیز انجام شده و محوطه چشمه زیباسازی، نظافت و بنرهای تبلیغاتی نصب شده است .

نمایشگاه صنایع دستی ،جشن های نوروزی و نمایشگاه گل های زینتی در این مكان گردشگری برای میهمانان نوروزی برپا خواهد شد.

شهرستان محلات با دو هزار و 79 كیلومتر مربع مساحت در جنوب شرقی استان مركزی واقع است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:20 | نویسنده : میثم اله وردی |