جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار می‌شود

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی از برگزاری سومین جشنواره تولیدات دانشجویی، اختراعات و ابتکارات دانشجویان دانشگاه پیام نور استان در اسفندماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: جشنواره تولیدات دانشجویی دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هادی غفاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشجویی در آذر ماه سال 88 با ارائه 360 اثر در تفرش و دومین جشنواره در آذرماه سال 90 با ارائه 388 اثر در دلیجان برگزار شد.

وی تصریح کرد: امسال سومین جشنواره علمی و فرهنگی دانشجویی از پنجم تا هفتم اسفندماه در اراک برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی با اشاره به استقبال بسیار خوب دانشجویان از این جشنواره خاطر نشان ساخت: این جشنواره در دو بخش علمی و فرهنگی برگزار می‌شود که در بخش علمی آثار در پنج آیتم مقالات، پایان‌نامه دانشجویی، کتب تالیف شده، اختراعات دانشجویی و ابتکارات مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته‌اند.

غفاری ادامه داد: در مجموع در این بخش 290 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 44 اثر در بخش مقالات، 164 اثر در بخش پایان‌نامه، 9 اثر کتب تألیف شده، 62 اثر اختراعات و 11 مورد ابتکارات بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش علمی نیز 396 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، گفت: از این تعداد 24 اثر در بخش شعر، 199 اثر در صنایع‌دستی، 16 اثر در بخش عکاسی، 126 اثر در بخش نقاشی و کاریکاتور، 4 اثر دربخش داستان‌نویسی، 10 اثر خطاطی، 6 اثر در بخش معماری و 11 اثر فیلم بوده است.

به گفته وی در مجموع 686 اثر در دو بخش علمی و فرهنگی به این جشنواره ارسال شده که نسبت به جشنواره قبلی از رشد صد درصدی برخوردار بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی  با اشاره به آثار ارائه شده در بخش علمی این جشنواره خاطر نشان ساخت: اکثر آثار ارائه شده به جشنواره اختراعاتی منحصر به فرد هستند که از جمله این آثار می‌توان به ساخت برزگ‌ترین پل ماکارونی جهان، دستگاه بالش هوشمند، سیم خاردار هوشمند، رباط شیشه‌شو، جستجوگر اشیا ویژه نابینایان، اختراع دستگاه برش سنگ، اختراع کمربند اضطراری، ساخت مایع شوینده گیاهی، ساخت جوهر خودکار از گیاهان، دستگاه اسانس‌گیری خانگی گیاهان دارویی، ساخت کاپوت تاشو، کفی کفش سرمازا و گرمازا، رباط نظامی گشتاسب، اختراع سامانه پیشگیری از سرخوردن ماشین در شرایط یخ‌زدگی و.... اشاره کرد.

به گفته وی آثار برتر این جشنواره به جشنواره حرکت راه خواهند یافت.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:31 | نویسنده : میثم اله وردی |