طرح آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان اجرایی شد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی از اجرای طرح آبرسانی به شهر تفرش و روستاهای مسیر آن از چشمه هفتیان خبر داد.

خبرگزاری فارس: طرح آبرسانی به شهر تفرش از چشمه هفتیان اجرایی شد

نورالدین بازگیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی به جمعیت 13 هزار و 914 نفری شهر تفرش و 40 روستای واقع در مسیر انتقال از چشمه هفتیان با هدف تامین آب شرب مناسب و قابل اطمینان و جلوگیری از ایجاد بیماری‌های مرتبط با آب و به تبع آن کاهش هزینه‌های درمان و همچنین جلوگیری از مهاجرت ساکنین منطقه به شهرهای اطراف در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: منبع تامین آب در این طرح چشمه هفتیان در فاصله دو کیلومتری شمال غرب روستای هفتیان و در حاشیه رودخانه قره‌چای واقع است که به منظور اجرای کل طرح اعتباری بالغ بر یک هزار و 20 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که تاکنون مبلغ 60 میلیارد ریال آن با پیشرفت فیزیکی 15 درصد هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در ادامه با اشاره به افق 25 ساله طرح افزود: محدوده طرح شامل 40 روستای مسیر شهر تفرش، دانشگاه‌های دولتی و آزاد و همچنین ناحیه صنعتی شهدای تفرش است که مقدار آب مورد نیاز روستاهای مسیر برابر 50 لیتر و مقدار 100 لیتر بر ثانیه نیاز مابقی محدوده طرح است.

بازگیر پیرامون ابعاد عملیات اجرایی طرح نیز بیان داشت:‌ این طرح شامل 28 مخزن ذخیره آب به ظرفیت 16 هزار و 500 متر مکعب، خط انتقالی به طول 168 کیلومتر از جنس لوله فولادی و به اقطار 200 تا 600 میلی‌متر در خطوط اصلی و لوله پلی‌اتیلن و فولادی به اقطار 65 تا 200 میلی‌متر با پوشش داخلی اپوکسی در خطوط فرعی، تعداد هشت ایستگاه پمپاژ که حداکثر هر پمپاژ 298 متر برای ایستگاه پمپاژ قزلجه نقوسان در نظر گرفته شده و یک هزار و 100 کیلووات برق برای ایستگاه‌های پمپاژ است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح مذکور در حال حاضر در دست اجرا است، ابراز امیدواری کرد که با تخصیص به موقع و کامل اعتبار مورد نیاز شاهد اجرای هر چه سریع‌تر این طرح باشیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:47 | نویسنده : میثم اله وردی |