سرباز تفرشی دستگاه تشخیص مکان قطع شدگی کابل برق ساخت

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: سرباز تفرشی دستگاه تشخیص مکان قطع شدگی کابل برق به منظور جلوگیری از سرقتهای کابلهای برق توسط سارقان را ساخت.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ساخت دستگاه تشخیص مکان قطع شدگی کابل برق برون شهری به منظور جلوگیری از سرقت آن، در دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی  توسط ستوان دوم وظیفه پایان یافته است.

سرهنگ سید احمد خسروی با تاکید بر امر پژوهش در حوزه نیروی انتظامی اظهارداشت: از جمله راه های دست یابی به تولیدات پژوهشی برای حل علمی مسایل نظم و امنیت، حمایت از طرح ها و پروژه های مطالعاتی مورد نیاز به صورت کسر خدمت سربازی می باشد.

وی بیان داشت:در همین راستا ستواندم وظیفه مجتبی عبداللهی کارشناس ارشد مهندسی شیمی، از فرماندهی انتظامی شهرستان تفرش، از جمله محققانی می باشد که اقدام به طراحی و ساخت اولیه دستگاه تشخیص مکان قطع شدگی کابل برق برون شهری به منظور جلوگیری از سرقت نموده که در شورای پژوهشی فا استان مطرح و این طرح مورد تایید مدیریت توزیع برق شهرستان تفرش قرار گرفت.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در این پروژه ابتدا تاریخچه ای از امواج RF مطرح می شود سپس انواع مختلف ماژول های فرستنده گیرنده را معرفی شده بعد از آن به معرفی کدکننده های Pt2262 و pt2272 می پردازد و در نهایت به بررسی نحوه برنامه نویسی میکروکنترلر mega8 و ارتباط با Pt2262 و pt2272 . این دستگاه مکان قطع شدگی کابل های برق را مشخص می کند و می توان از امواج RF و ارتباط میکروکنترلرها و شمارش تعداد تیربرقها بهره جست.

سرهنگ خسروی بیان داشت: برای این منظور می توان به اولین تیر برق عدد یک داد و این عدد را برای دستگاه بعدی ارسال کرد و دستگاه بعدی به این مقدار یک عدد اضافه کند و به همین ترتیب تا آخرین تیر برق می توان از تعدادی دستگاه برای شمردن استفاده کرد، همچنین می توان از فرستنده گیرنده های قوی تری به منظور ارتباط استفاده کرده تا به ازای تیرهای بیشتر یک دستگاه قرار بگیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:49 | نویسنده : میثم اله وردی |