جشنواره تعزیه آیات قرآنی با نبوت حضرت موسی(ع) کلید خورد

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری مهر: جشنواره ملی تعزیه قرآنی با مجلس نبوت حضرت موسی (ع) در استان مرکزی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار مهر تعزیه های این جشنواره در پنج منطقه کارچان، کمیجان، شازند، اراک و فراهان برگزار می شود که تعزیه نبوت حضرت موسی (ع) بعنوان اولین تعزیه توسط گروه استاد رضا حیدری در فراهان برگزار شد.

یوسف شاه حسینی یکی از اعضای این گروه در خصوص نسخه تعزیه گفت:  تعزیه حضرت موسی (ع) بدون هیچ تحریفی و منطبق با آیات قرآن سروده شده است.

وی ادامه داد: تعزیه سرایان از دیرباز با تاسی و استفاده از قرآن کریم، قصص قرآنی را در قالب اشعار و بصورت مجالس تعزیه روایت کرده اند  که تعزیه نبوت حضرت موسی (ع) یکی از آنان است که تا کنون کم اجرا شده است.

شاه حسینی با بیان اینکه  تعزیه از بارگاه فرعون و پس از مرگ  یکی از هوادارانش توسط موسی آغاز می شود، اظهار کرد: این تعزیه با توجه به سندیت قرآنی سروده شده و سعی شده تمامی اتفاقاتی که در قرآن آمده بصورت نظم در این تعزیه آورده شود.

وی افزود: در این تعزیه آشنایی موسی با حضرت شعیب، وقایع وادی طور، معجزه های موسی (ع)، ایمان آوردن ساحران به موسی و عبور موسی و یارانش از نیل آمده است.

شاه حسینی با بیان اینکه این تعزیه هشت شخصیت اصلی دارد، اظهار کرد: استاد رضا حیدری، یوسف شاه حسینی، نقی بیاتی، سید اکبر میر حسینی، مجتبی حیدری، مرتضی شاه حسینی، حمیدرضا صابری و نصرالله باب علی  شبیه خوانان این مجلس هستند.

اجرای 5 تعزیه در دو روز

مسئول کانون قرآن و عترت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از اجرای 5 تعزیه در دو روز اجرای این جشنواره خبر داد و گفت: این  پنج مجلس توسط پنج گروه برجسته و منتخب کشوری در شهرهای مختلف استان برگزار می شود.

علیرضا حاج علی بیگی هدف برگزاری جشنواره را توجه به موضوع قرآن و اشاعه فرهنگ قرآن دانست و ادامه داد: تعزیه نقشی مهم در شناساندن فرهنگ قرآن و اهل بیت بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه، تعزیه جنگ خندق کاری از گروه‌های منتخبان استان مرکزی ،غدیرخم کاری از گروه راویان عشق استان قم  و نبوت موسی(ع) کاری از گروه رضا حیدری از تفرش در روز اول اجرا می شود، اظهار کرد: تعزیه جنگ بدر نیز کاری از گروه منتخبان استان مرکزی و جرجیس پیامبر(ع) کاری از گروه منتخب احمد عزیزی از تهران نیز فردا برگزار خواهد شد.

حاج علی بیگی گفت: اختتامیه جشنواره در روز یازدهم بهمن ماه در اراک برگزار خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:32 | نویسنده : میثم اله وردی |