آغاز فعالیت هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان مرکزی

پایگاه خبری هدهد تفرش:

هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در راستای بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز کرد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی اظهار کرد: استارت انتخابات زده شده است و هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان فعال شده و وظیفه این هیات، بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

 

 

 

وی افزود: انتظار می‌رود فرمانداری‌ها وسایر بخشداری‌ها همکاری های لازم را با این هیات داشته باشند و طی جلسه‌ای که با اعضای هیات نظارت خواهیم داشت، بحث هیات را مطرح خواهیم کرد؛ همچنین در خصوص کلان شهر شدن شهرستان اراک درحال پیگیری هستیم تا تعداد نمایندگان استان را به 15 نفر برسانیم که در حال حاضر با 13 نماینده موافقت شده است.

 

 

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب افزود: در جلسه ای که با رییس جمهور در خصوص توانمندی‌ها و پتانسیل استان داشتیم، مقرر شد که 100 درصد مازادی که در بحث مالیات به حساب دولت واریز می‌شود به استان برگردانده شود تا در استان مصرف شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: نزدیک به سه روز است که قیمت مرغ در استان گران شده که اگر این موضوع ادامه داشته باشد، به طور قطع مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد و لازم است که استاندار به موضوع رسیدگی کند.

 

 

 

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص نوسازی صنایع گفت: بحث نوسازی صنایع جزء برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه بوده که عملیاتی نشده است و تبدیل به سوال ملی از وزیر کار شده است؛ طبق قول وزیر کار اجرای آن قطعی شده است و براساس آن کارگران با 25 سال سابقه کار می توانند بازنشسته شوند و نیروی کار جدید جایگزین شود.

 

 

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روزانه 6.5 میلیون بشکه نفت تولید می شود و 2.5 میلیون آن برای صادرات است و با توجه به اقتصاد مقاومتی، می توان این مقدار را برای مصرف داخلی داشته باشیم و به جای کمک مالی به دهک پایین جامعه و دادن یارانه هزینه های آب، برق و گاز از این قشر گرفته نشود و یا 50 درصد آن گرفته شود.

 

 

 

به گزارش ایسنا، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهار کرد: نقاط مشترکی بین مجلس و دولت است و برخی در حال ایجاد اختلاف بین این دو قوا هستند و این در حالی است که درآستانه دهه فجر و انتخابات هستیم و دشمن هم همچنان مشغول دشمنی است و اگر در تصمیم گیری‌ها و آرایش بین نیروی های داخل نظام انسجام نباشد، روزنه ای برای ورود دشمن ایجاد خواهد شد.

 

 

 

وی افزود: باید در جامعه گفت‌وگو داشته باشیم و گاهی لازم است خود، بستر این گفت‌وگو را فراهم کنیم و رهبر معظم انقلاب هم تاکید دارند که باید در جامعه بین مسئولین گفت‌وگو باشد که این باعث امید در بین مردم می‌شود.

 

 

 

نماینده محلات و دلیجان با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: وحدت محور می خواهد و در نظام جمهوری اسلامی ایران محور وحدت رهبری است که همه پیرو هستند و در استان ما هم باید مسئولین یک نمایش جدی از انسجام و وحدت را نشان داده شود.

 

 

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را مسیر حرکت در سا‌ل‌های آینده عنوان فرمودند و باید با توجه به این موضوع، در بودجه جاری تغییر نگاه دهیم و از زمانی که نفت یکی از مولفه‌های اقتصادی ماست، روز به روز به آن وابستگی بیشتری پیدا کرده‌ایم این در حالی است که باید اتکای خود را به نفت روز به روز کاهش دهیم.

 

 

 

وی ضمن اشاره به عملیاتی نشدن برون سپاری و کوچک نشدن دولت تصریح کرد: در خصوص مسکن مهر اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است و باید در انتهای کار این لذت برای مردم باقی بماند.

 

 

 

سلیمی در خصوص بودجه شهرهای محلات و دلیجان گفت: در 5 سال اخیر بودجه این شهرستان ها روند کاهشی داشته است و از 6 میلیارد تومان در سال 86 به 3 میلیارد تومان رسید که نیاز است ساز و کاری اندیشیده شود تا انتظارات مردم به صورت عادلانه تامین شود.

 

 

 

عباس صلاحی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: شورای برنامه ریزی قلب تپنده استان است و برای انجام تصمیماتی که در این شورا گرفته می شود، باید اهتمام شود و باید به پتانسیل موجود استان توجه و از دید عدالت محوری برخورد شود.

 

 

 

صلاحی گفت: باید جلسات شورای برنامه ریزی استان به صورت چرخشی در شهرستان های استان تشکیل شود تا مشکلات منطقه ای بررسی و خروجی بیشتری داشته باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:32 | نویسنده : میثم اله وردی |