رؤسای ۷۰ دانشگاه در بیانیه‌ای از آزمون نیمه متمرکز دکتری حمایت کردند

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: رؤسای ۷۰ دانشگاه کشور طی بیانیه‌ای از روند شیوه پذیرش دانشجویان دوره دکتری به صورت نیمه متمرکز حمایت کردند.

خبرگزاری فارس: رؤسای ۷۰ دانشگاه در بیانیه‌ای از آزمون نیمه متمرکز دکتری حمایت کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در بیانیه رؤسای 70 دانشگاه کشور آمده است: خدا را شاکریم که ایران اسلامی،‌با تأسی از فرهنگ غنی عاشورایی و باتکیه بر رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در همه زمینه‌ها نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهان به موفقیت‌های چشم گیری دست پیدا کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: یکی از این حوزه‌های بسیار مهم که در چند سال اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته، حوزه علم و فناوری است و خوشبختانه با پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری مدظله العالی و با سیاست گذاری‌های حکیمانه دولت محترم و به ویژه وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری در تمامی مناطق جغرافیایی کشور از رشد و پیشرفت قابل توجهی در ابعاد کمی و کیفی برخوردار شده است.

این بیانیه تصریح می‌کند: از جمله این سیاست‌ها  می‌توان به افزایش بی‌سابقه جذب هیئت علمی متعهد و متخصص در دانشگاه‌ها، تلاش در توسعه متوازن و همه جانبه بر اساس طرح آمایش آموزش عالی، توسعه رشته‌های مختلف تحصیلات تکمیلی و توجه ویژه به ارتباط دانشگاه با صنعت اشاره کرد که از نتایج درخشان آن‌،‌کسب مقام اول در تولید علم در منطقه و بالاترین سرعت رشد علمی در جهان است.

در این بیانیه آمده است: قطعا بخشی از این موفقیت‌ها ناشی از تغییر نگرش‌ها و اصلاح روش‌ها و سیستم‌ها بوده است. لذا به بهانه برگزاری آزمون دوره دکتری تأکید می‌شود که اصلاح شیوه پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی به دلایل زیر امری اجتناب ناپذیر است:

1- پاسخ گویی مناسب به تقاضای روز افزون متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری

2-بستر سازی برای اجرای عدالت آموزشی که قطعا منجر به کشف و تربیت نیروهای متعهد و کارآمد جهت استمرار موفقیت‌های روزافزون نظام در عرصه‌های علم و فناوری می‌شود.

3-جلوگیری از برخوردهای گزینشی و سلیقه‌ای و حذف تبعیض در نحوه پذیرش دانشجوی مقطع دکتری

4-ناکارآمدی روش‌های سنتی (غیر متمرکز) با توجه به حجم بالای متقاضیان

5-استقرار یک نظام پاسخگو شفاف برای پذیرش دانشجو

در این بیانیه تصریح شده است: در این راستا سیاست برگزاری آزمون به روش نیمه متمرکز اجرایی شد و طی چند سال پس از اعمال اصلاحات و رفع نواقص، موجبات رضایت مندی، افزایش انگیزه و نشاط علمی را در بین متقاضیان به وجود آورد به گونه‌ای که به نظر می‌رسد با توجه به نتایج مثبت میدانی و نظر سنجی‌های علمی از متقاضیان و هیئت‌های علمی، زمینه تغییر فرایند مذکور به آزمون با روش متمرکز فراهم شده باشد.

این بیانیه می‌افزاید: براین اساس هرگونه اصرار بر اجرای شیوه ناقص و ناکارآمد گذشته، غیر علمی و غیر کارشناسانه بوده و قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

این بیانیه تأکید می‌کند: لذا ما رؤسای دانشگاه‌های کشور حمایت کامل خود را از سیاست کارآمد و عدالت محور ابلاغی وزارت علوم در برگزاری شیوه آزمون دکتری در سال جاری اعلام کرده و خود را ملزم و متعهد به اجرای کامل آن می‌دانیم و از طرفی انتظار داریم با توجه به دلایل عنوان شده آزمون مقطع دکتری، مشابه آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد به روش متمرکز اجرا شود.

گفتنی است، این بیانیه از سوی رؤسای دانشگاه‌های اراک، ارومیه، الزهرا(س)، اصفهان، ایلام، آموزش عالی جهرم، بوعلی‌سینا، بیرجند، بجنورد، بین‌المللی امام خمینی(ره)، تبریز، تحصیلات تکمیلی کرمان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، تربیت مدرس، جیرفت، حکیم سبزواری، خلیج فارس بوشهر، تفرش، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، رازی کرمانشاه، زابل، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهرکرد، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شهید چمران اهواز، شیراز، صنعت آب و برق، صنعتی ارومیه، صنعتی اصفهان، صنعتی اراک، صنعتی بیرجند، صنعتی جندی شاپور، دزفول، خوارزمی، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی سهند تبریز، صنعتی سیرجان، صنعتی شاهرود، صنعتی شیراز، صنعتی قم، صنعتی همدان، صنعتی  نوشیروانی بابل، علامه طباطبایی(ره)، علم و صنعت ایران، علوم پایه دامغان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علوم و فنون دریانوردی خرمشهر، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین (اهواز)، فردوسی مشهد، فنی و حرفه‌ای، فنی مهندسی گلپایگان، کاشان، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مراغه، محقق اردبیلی، ملایر، هرمزگان، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان، هنر تهران، ولیعصر (عج)، رفسنجان، ولایت ایرانشهر، یاسوج و یزد تنظیم شده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:دانشگاه,تفرش,هدهد,, | 15:20 | نویسنده : میثم اله وردی |