یكهزار و 320 تن انواع گیاهان دارویی در استان مركزی

پایگاه خبری هدهد تفرش:

 

مدیر باغبانی جهادكشاورزی استان مركزی گفت: یكهزار و 320 تن انواع گیاهان دارویی در شش ماه نخست امسال در این استان تولید شد.

زارعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک گیاهان دارویی تولید شده را شامل: گل گاو زبان، زیره سبز، آلوئه ورا، كاسنی، نعنا فلفلی و آویشن عنوان كرد.

وی افزود: برخی از گیاهان شامل كاسنی، رزماری، اسطوخودوس و آویشن، برای اولین بار در سالجاری در این استان كشت شده كه بدلیل كم سن بودن هنوز به باردهی نرسیده است.

مدیر باغبانی جهادكشاورزی استان مركزی ادامه داد: سطح زیر كشت كاسنی و آویشن دو هزار مترمربع، رزماری دو و نیم هكتار و اسطوخودوس یك هكتار است كه در شهرستان های محلات، تفرش و اراك تولید می شود.

زارعی اضافه كرد: گیاه نعنا فلفلی در سطح دو هكتار و با میزان تولید 16 تن در سال از محصولات مهم و پربازده در سطح استان است كه علاوه بر مصارف دارویی و بهداشتی از عصاره آن نیز استفاده می شود.

وی یادآور شد: گیاهان گل گاو زبان با دو و نیم و زیره سبز با سطح زیركشت پنج هكتار، بیش از 20 تن محصول تولید شده است.

مدیر باغبانی جهادكشاورزی استان مركزی، سطح زیر كشت گیاه آلوئه ورا را در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر اعلام كرد.

وی اظهار كرد: سطح زیر كشت این محصول درحال حاضر بیش از 11 هكتار است كه بیش از 990 تن آلوئه ورا از آن برداشت می شود.

زارعی بیان كرد: به ازای هر هكتار سطح زیر كشت گیاه آلوئه ورا 12 نیروی انسانی در سطح استان فعالیت دارند كه مراحل كاشت و داشت و برداشت را برعهده دارند.

مدیر باغبانی جهادكشاورزی استان مركزی توضیح داد: هم اكنون یك واحد صنایع تبدیلی گیاه آلوئه ورا در شهرستان محلات با ظرفیت سالانه 500 تن انواع فرآورده ها شامل ژل، پودر و شربت فعالیت می كند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 9:33 | نویسنده : میثم اله وردی |