205 روستای استان مرکزی با کمبود آب مواجه هستند

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: از مجموع یک‌هزار و 165 روستای استان مرکزی، 205 روستا با توجه به خشکسالی­‌های چند سال اخیر با کمبود آب مواجه هستند.

 

 

 

علی­صفر حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، از ارسال تانکرهای آب، آب معدنی و آب بسته بندی بصورت رایگان برای روستاهایی که از کمبود آب رنج می‌­برند، خبر داد.

 

 

 

وی از خرید و راه اندازی دو دستگاه آب بسته‌­بندی کن برای بسته بندی آب بهداشتی و در اختیار قرار دادن این آب برای مردم روستاهای کم آب خبر داد و تصریح کرد: بیشترین روستاهای کم آب در شهرستان­های تفرش و ساوه قرار دارند که اولویت آب رسانی در این مناطق است.

 

 

 

حیدری مشکل اساسی در به تاخیر افتادن پروژه‌­هایی همچون انتقال آب هفتیجان به روستاهای تفرش را در اختیار نداشتن بودجه لازم برای تامین منابع مالی این پروژه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با تامین بودجه لازم که بالغ بر 700میلیون تومان اعتبار است، انتقال آب از سرچشمه‌­های هفتیجان به روستاهای این شهرستان و خود شهر تفرش هرچه زودتر انجام شود که این امر توجه مسئولین استانداری را می‌­طلبد.

 

 

 

وی تعداد روستاهای شهرستان تفرش را که با کم آبی مواجه هستند، 29 روستا عنوان کرد و از ارسال آب بهداشتی به 12 روستا از طریق تانکرهای آب بهداشتی خبر داد.

 

 

 

حیدری در مورد فاضلاب روستایی به خبرنگار ایسنا گفت: متاسفانه همواره نگاه­‌ها به بخشی از شرکت که وظیفه آبرسانی و مسائل مربوط به آن را دارد بوده است و به بخشی که مربوط به فاضلاب روستايی است توجهی مناسبی نمی‌­شود.

 

 

 

وی افزود: می‌طلبد با تصویب قوانین و بودجه­‌های حمایتی در مجلس این مشکلات برطرف شود و بتوانیم فاضلاب روستایی را در استان اجرا کنیم.

 

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی درباره طرح­های فاضلاب روستایی گفت: 9 روستا در استان مورد مطالعه قرار گرفته است که فاضلاب کشی دو روستای بطور کامل به بهره‌برداری رسیده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 13:35 | نویسنده : میثم اله وردی |