بکارگیری کودکان و نوجوانان توسط شهرداری خلاف قانون است

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

 
اجتماعی - ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
 
عباس صلاحی:

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بسیاری از کودکان کار از خانواده های کم‌درآمد و بی‌بضاعت هستند، گفت: به‌کارگیری کودکان و نوجوانان به عنوان کارگر از سوی شهرداری‌ها و شرکت‌های پیمانکاری بر خلاف قانون است.

عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: سن اشتغال به کار از یک استاندارد جهانی برخوردار است که در قوانین کشور ما نیز بر این موضوع تاکید شده است اما متاسفانه برخی اوقات به این قوانین عمل نمی‌شود.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ضعف نظارت‌ها را در سوء استفاده از کودکان و نوجوانان در محیط های کار موثر دانست و تصریح کرد: شرکتهای پیمانکاری و کارخانه ها هیچ حقی برای استثمار و بهره برداری از کودکان و نوجوانان ندارند و اگر دولت نیز مجوزی در این رابطه صادر کند، بر خلاف قانون عمل کرده است.

وی در ادامه افزود: اگر هر نهادی چه دولتی و چه غیر‌دولتی از کودکان و نوجوانان به عنوان کارگر استفاده کند، عمل غیرقانونی انجام داده است و دستگاه‌های نظارتی باید با این بی‌قانونی مقابله کنند.   

صلاحی تحقق نیافتن عدالت اجتماعی را از علل کشیده شدن کودکان به سمت بازار کار ارزیابی کرد و یادآور شد: اگر عدالت اجتماعی به صورت کامل در جامعه محقق شود و تمام افراد جامعه از امکانات و رفاه اجتماعی برخوردار باشند، دیگر شاهد بروز پدیده کودکان کار نخواهیم بود.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه فقر و تنگدستی خانواده‌ها می‌تواند کودکان و نوجوانان را راهی محیط های کار کند، گفت: به طور قطع اگر معیشت، مسکن و بهداشت برای تمام افراد جامعه فراهم باشد و مسائل و مشکلات اقتصادی مردم را تحت فشار قرار ندهد، تعداد کودکان کار کاهش چشمگیری می‌یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اقدامات سازمان های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) باید در جهتی قرار بگیرند که کاهش پدیده کودکان کار را رقم بزند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 15:30 | نویسنده : میثم اله وردی |