برای اولین بار در سطح دانشگاه‌های کشور پیست اسب سواری در دانشگاه تفرش ایجاد می‌شود

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

 

نشست هیات سوارکاری استان مرکزی با حضور مدیر کل تربیت بدنی استان مرکزی، سرپرست دانشگاه تفرش و مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی و فرماندار شهرستان تفرش در دانشگاه تفرش برگزار شد.

 

 

به گزارش سرويس دانشگاهي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دکتر احمد رضا ربانی سرپرست دانشگاه تفرش در این مراسم گفت: برای اولین بار در سطح دانشگاه‌های کشور پیست اسب سواری در دانشگاه تفرش ایجاد می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه بسترهای ایجاد پیست سوارکاری در دانشگاه تفرش از دو سال گذشته در این دانشگاه فراهم شده است، افزود: ایجاد مجتمع سوارکاری در این دانشگاه منوط به همکاری ادارات ذی ربط شهرستان تفرش است.

 

 

سرپرست دانشگاه تفرش ادامه داد: به منظور ایجاد جاذبه در بین دانشجویان این دانشگاه و افزایش جاذبه‌های گردشگری، دانشگاه تفرش ورزش سوارکاری را در اولویت کاری خود قرار داده و مقرر شده در هفته دفاع مقدس پیست سوارکاری دانشگاه تفرش با حضور مسوولین افتتاح شود.

 

 

مدیر کل تربیت بدنی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: فرهنگ سازی و بومی سازی مهمترین عنصر سوق دادن مردم استان از جمله جوانان به ورزش سوارکاری است.

 

 

نجفی افزود: اداره‌کل تربیت‌بدنی استان مرکزی از آمادگی لازم به منظور آموزش ورزش سوارکاری به علاقمندان برخوردار است که برای موفقیت در این امر نیازمند حمایت همه جانبه همه ارگانها و سازمانهای دخیل در این رشته ورزشی است.

 

 

وی تخصیص تسهیلات لازم به سوارکاران، واگذاری زمین با کاربری ورزشی به منظور توسعه رشته های ورزشی سوارکاری به باشگاههای سوارکاری و بیمه سوارکاران را از مهمترین برنامه های حمایتی این اداره در راستای توسعه ورزش سوارکاری عنوان نمود.

 

 

رییس هیات سوارکاری استان مرکزی و مدیر کل آموزش فنی و حرفه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سوارکاری یک صنعت است که در امر ایجاد اشتغال برای جوانان بسیار تاثیر گذار است.

 

 

مهندس سید بهرام نجفی زاده افزود: پتانسیل لازم برای توسعه ورزش سوارکاری در شهرستان تفرش با وجود 200 راس اسب و آب و هوای مطلوب مهیا است که انتظار می‌رود این شهرستان به قطب سوارکاری استان تبدیل گردد.

 

 

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی پرورش اسب در استان مرکزی و تصویب پرورش اسب به عنوان یکی از مشاغل خانگی به منظور تخصیص تسهیلات اشتغالزایی را از مهمترین برنامه‌های حمایتی هیات سوار کاری استان در سال جاری بیان کرد.

 

 

وي افزود: دانشگاه تفرش با توجه به شرایط لازم و موقعیت شهری آماده ایجاد پیست و مجتمع سوارکاری به منظور ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان و جذب آنان به این ورزش می باشد.

 

 

گفتنی است، ایجاد کمیته ویژه سوارکاری، حمایت شهرداری به منظور ایجاد مجتمع سوارکاری در شهرستان تفرش، افتتاح مجتمع سوارکاری دانشگاه تفرش و ایجاد حمایت‌های مالی تربیت بدنی استان مرکزی از هیات سوارکاری شهرستان تفرش از مهمترین مصوبات این نشست بود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 14:13 | نویسنده : میثم اله وردی |