نخستين همايش علمي - تخصصي «انرژي باد و خورشيد» برگزار مي‌شود

خبرگزاری هدهد شهرستان تفرش:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

نخستين همايش علمي تخصصي «انرژي باد و خورشيد» ششم اسفند ماه سال جاري در مرکز همايش‌هاي صدا و سيما در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش سرويس علمي ايسنا، دکتر رامين مهدي پور، استاديار گروه مهندسي مکانيک دانشگاه تفرش از مديريت و همکاري علمي اين دانشگاه در نخستين همايش علمي تخصصي «انرژي باد و خورشيد» خبر داد و اظهار كرد: در اين كنفرانس، چالش‌هاي توسعه باد و خورشيد، روش توليد برق از انرژي باد و خورشيد، چشم‌انداز فني و اقتصادي انرژي باد و خورشيد در ايران، منطقه و جهان مورد بحث و تبادل نظر قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اين‌که سابقه فعاليت علمي دانشکده مکانيک دانشگاه تفرش در زمينه انرژي‌هاي نو مهمترين علت محول كردن مديريت علمي اين کنفرانس به دانشگاه تفرش بوده است، افزود: در حال حاضر دانشگاه تفرش در زمينه سلول‌هاي خورشيدي، توربين‌هاي بادي، آب گرمکن‌هاي خورشيدي، روش‌هاي نوين توليد برق به کمک خورشيد مانند دودکش خورشيدي در حال تحقيق و پژوهش است.

مهدي‌پور با بيان اين‌كه در حال حاضر انرژي‌هاي فسيلي 81 درصد، انرژي اتمي 6 درصد و انرژي تجديدپذير 13 درصد انرژي جهان را توليد مي‌كنند، به مورد توجه بودن انرژي‌هاي تجديدپذير در ميان انرژي‌هاي موجود در جهان اشاره كرد و گفت: انرژي خورشيد و باد در بين انرژي‌هاي تجديدپذير به دليل پاکيزگي، عدم تخريب محيط زيست و هزينه جاري پايين از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

استاديار دانشگاه تفرش افزود: با توجه به موقعيت جغرافيايي ايران که از خورشيد مطلوب و در بعضي از نقاط از باد مناسب برخوردار است، استفاده از اين دو نوع انرژي تجديدپذير مورد اهميت است.

بر اساس اين گزارش، علاقه‌مندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد اين كنفرانس به نشاني اينترنتي http://www.windconf.ir/ مراجعه كنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:همایش, باد و خورشید, | 13:50 | نویسنده : میثم اله وردی |